• 22.10.19, 10:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas tuvastada kahtlase taustaga sisuloojaid?

Toome välja kolm levinud hämarat võtet, mida sisuloojad oma Instagrami kontode kasvatamiseks kasutada võivad, ning selgitame, kuidas neid turundajana ära tunda.
Turundaja vastutus on enne koostöö alustamist sisulooja tausta ning jälgijaskonna kvaliteeti süveneda.
  • Turundaja vastutus on enne koostöö alustamist sisulooja tausta ning jälgijaskonna kvaliteeti süveneda.
Tuhandete kaasatud jälgijatega Instagrami konto loomine ei ole lihtne: see nõuab aastaid tööd, järjepidevat postitamist ning jälgijatega suhtlemist. Seetõttu on loodud mitmeid ebaausaid viise, kuidas oma konto jälgijate arvu plahvatuslikut kasvatada. Loomulikult on ebaausate võtete abil ehitatud jälgijaskond märgatavalt madalama kvaliteediga, mistõttu peaks turundaja antud skeeme teadma ning kahtluste tekkimise korral koostööst loobuma.
1. Jälgijate ning meeldimiste ostmine
Üheks enimlevinud strateegiaks Instagramis on jälgijate ostmine. Tegemist on küllalt lihtsa ja taskukohase konto kasvatamise meetodiga: Google’is esimese vastena on pakkumine osta 1000 jälgijat 12.99$ eest, ent põhjalikuma eeltöö tulemusel leiab ka paremaid pakkumisi.
Sisuloojate platvormi Promoty tegevjuht Aleks Koha kinnitab, et tegemist on murekohaga, millele aktiivselt lahendust arendatakse. “Praegu veel ei suuda me ostetud jälgijate olemasolu automaatselt tuvastada, ent tegeleme selle lahenduse väljaarendamisega. Hoiatusi sisuloojate kohta, kellel on arvatavasti ostetud jälgijad, võtame tõsiselt ning oleme nad turundaja vaates ka hoiatava märgisega tähistanud,“ selgitab Koha.
Õnneks on jälgijate ostmist suhteliselt lihtne tuvastada, vaadates sisulooja kaasatuse määra ehk kui paljud sisulooja jälgijatest pilte aktiivselt “laigivad” ja kommenteerivad. Kui sisulooja kaasatuse määr on märgatavalt madalam kui teistel sarnase jälgijate arvuga sisuloojatel, võks turundaja tema jälgijate nimekirja korra lahti võtta ning silma järgi hinnata, kas tegemist on päris jälgijate või tühjade kontodega.
Teine oluline ressurss ostetud jälgijate tuvastamiseks on internetis leiduvad tööriistad, mis näitavad sisulooja jälgijate arvu muutumist ajas. Kui antud graafikutel joonistub välja, et uued jälgijad on tulnud suure gruppide kaupa ning ebareaalselt ümmarguste numbritena, võib olla suhteliselt kindel, et tegemist on ostetud jälgijatega.
Loomulikult on võimalik osta ka meeldimisi ja kommentaare. Lihtsaim viis selleks on heita pilk peale sisulooja viimastele postitustele ning hinnata kommentaaride kvaliteeti: kas tegemist on jälgijatega, kes sisuloojale siiralt kaasa elavad, või pigem tühjade kommentaaridega stiilis “Cool post, check out my content”. Samuti võib vaadata meeldimiste ja kommentaaride arvu muutumist postituste lõikes: kui mõnel postitusel on tuhandeid meeldimisi ja teisel mõnikümmend, on olukord kahtlane.
2. Suure jälgijate arvuga kontode ostmine
Välismaal on üheks levinud skeemiks kontode ostmine. See tähendab, et influencer'iks saada sooviv isik ostab ära mõne kõrge jälgijate arvuga Instagrami konto, muudab selle nime ära ning hakkab seda enda kontona kasutama. Loomulikult ei ole konto enamik senised jälgijad uuest sisust huvitatud ning isegi kui nad intertsist kontot jälgima jäävad, ei ole nad aktiivselt kaasatud. Eestis seliseid juhtumeid ei ole Koha sõnul avalikkuse ette jõudnud.
3. Kaasatusgrupid (engagement groups)
Kaasatusgruppide näol on tegemist grupivestlustega, kuhu sisuloojad jagavad oma värskemaid postitusi, et teised vestluse liikmed saaks uute postitustega esimesena kursis olla ning soovi korral laikida-kommenteerida.
Laias laastus võib sarnased grupid jaotada kaheks: ühed on n-ö sõpruskonna grupid, kus olevad sisuloojad suhtlevad tihedalt, käivad koos üritustel ja pildistamas ning jagavad infokilde Instagrami algoritmi uuenduste kohta. Isegi kui sinna jagatakse uusi postitusi, ei ole nende kommenteerimine kohustuslik ning kedagi ei visata nende ebaaktiivsuse pärast välja. “Selliste gruppide mõju sisulooja tulemustele on marginaalne, pigem võiks neid keskkooli sõprade grupivestlustega võrrelda,” toob paralleeli Promoty turundusjuht Marelle Ellen. Blogimaailmas tegutsevad samal põhimõttel erinevad Facebooki grupid, kuhu jagatakse oma postitusi, et teised grupi liikmed saaks uute üllitistega kursis olla ja kaasa elada.
Kaasatusgruppide hämar pool on tuhandete liikmetega rahvusvahelised grupid, kus on määratud kindlad reeglid ja mida aktiivselt modereeritakse. Sellistes gruppides on sisuloojatel kohustus enne uue postituse lisamist teatud arvu eelmiseid postitusi laikida ja kommenteerida ning reegleid mitte järgivad sisuloojad eemaldatakse grupist. Sel juhul on tegemist kaasatuse tehisliku tõstmisega, mis on Instagrami reeglitega tugevas vastuolus ning võrreldav meeldimiste ja kommentaaride ostmisega. Sarnaselt ostetud kaasatusele tasub ka siin kahtluse korral sisulooja profiil korra lahti võtta, et kommenteerijate päritolu ning kommentaaride sisukust hinnata. Kui kommentaarid on pealiskaudsed ning pärinevad väga erineva stiiliga kontodelt, siis pigem tasub koostööd mitte alustada.
Loomulikult esineb keelatud võtete kasutamist nii Eesti kui ka välisriikide sisuloojate seas, ent Koha hinnangul ei ole olukord kaugeltki nii inetu kui üksikud skandaalid selle maalinud on. Samas rõhutab ta, et ehkki Promoty ja sarnased platvormid püüavad kahtlase taustaga sisuloojaid tuvastada ja märgistada, on ka turundaja vastutus on enne koostöö alustamist sisulooja tausta ning jälgijaskonna kvaliteeti süveneda. “Me kindlasti ei poolda selliste võtete kasutamist ning töötame selle nimel, et luua tööriistu, mis aitaks seda tuvastada,” kinnitab Koha.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 12:06
Adfactory: tänases ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus iga ettevõtte kohustus
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele