Autor: Marianne Liibert • 2. oktoober 2019

Millised omadused võluvad kõiki sponsoreid maailmas?

Möödunud reedel toimunud sponsorluse ja üritusturunduse seminaril rääkis oma õppetundidest üritusturundajana Tarmo Hõbe, kes on Shell Helix Rally Estonia üks korraldaja ja Saku Suurhalli juht.

Võib julgelt öelda, et Tarmo Hõbe on üks Eesti kogenuim ürituste korraldaja, olles sellega tegelenud alates 2000. aastast. Lisaks Shell Helix Rally Estoniale on ta seotud veel mitmete ürituste korraldamisega, millest tuntuimad on Jõulugala, Kvark Teadus-Show, Eesti Muusikaauhinnad, Eesti Laul, ja veel mitmed teised.

Sponsorluse teemast kõneldes sõnas Hõbe alustuseks, et eelistab kasutada sõna "koostöö", sest sponsorluse näol ei ole tegemist abi palumisega - näiteks sportlase meeskonnal on pakkuda väga kvaliteetset ja selget väljundit enda persooni või ürituse näol.

"Üritused ja sportlased on üks võimalik kanal massini jõudmiseks. Kui üritusel ja sportlasel on hea kuvand, siis soovitakse enda ettevõtte kuvandit sportlase kuvandiga seostada või selle kaudu parandada. Läbi sportlase persooni soovitakse oma ettevõtte külge siduda selle sportlase iseloomujooni," tõi Hõbe välja mõned põhjused, miks sponsoreeritakse.

Hõbe sõnul on sponsorlus kasulik just tarbijale suunatud brändide puhul, mis vajavad inimesteni jõudmiseks reklaami. "Ürituse toetamine on kui meediapinna ehk reklaamväljundi ostmine," selgitas Hõbe.

"Kui oled väike ja pole palju rahalisi vahendeid, siis vali välja just need üritused ja väljundid, mis sinu brändiga sobivad. Pigem tee koostööd vähematega, aga panusta omalt poolt nendesse üritustesse, millega koostööd teed. Ole aktiivne ja paku omalt poolt uudseid lahendusi, kuidas enda brändi üritusel nähtavaks tahaksid muuta," andis ta nõu, kuidas sponsorid koostööst maksimaalset kasu saaksid.

12.-14. juulini Lõuna-Eesti käänulistel teedel toimunud Shell Helix Rally Estonia 2019 oli maailma esimene ametlik WRC Promotional Event ehk WRC promotsiooniralli.

Kuidas aga sponsoreid leida?

Tarmo Hõbe tõi välja omadused, mis võluvad kõiki sponsoreid maailmas:

▪ Tagasihoidlik - teeb mis lubab

▪ Kiire

▪ Täpne

Teamwork

▪ Aus

▪ Glamuurne

▪ Esimene (kõiges, mida teeb)

▪ Haritud, intelligentne, nutikas

▪ Võitja

▪ Konkureerija

▪ Visa

▪ Järjepidev

▪ Energiline

▪ Töökindel

▪ Usaldusväärne

Lisaks eelmainitud omadustele on tema sõnul oluline olemasolevaid koostööpartnereid ja toetajaid hoida ning kindlasti seniseid tulemusi analüüsida, et seejärel välja tuua, millist kasu erinevad osapooled koostööst saavad.

Loe ka: Rally Estonia korraldamise õppetunnid ja kogemused

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700