Jaga lugu:

Nädala kampaania: Shell Helix Rally Estonia 2019

12.-14. juulini Lõuna-Eesti käänulistel teedel toimuv Shell Helix Rally Estonia 2019 on maailma esimene ametlik WRC Promotional Event ehk WRC promotsiooniralli. Kampaaniat kommenteerisid Shell Helix Rally Estonia korraldaja ja Estonian Autosport Events MTÜ juhatuse liige Tarmo Hõbe, Shelli brändi turundusjuht Camilla Themas ja Zavod BBDO loovdirektor Silvar Laasik.

PR ja turundus: Rally Estonia ja Agenda PR

Graafilised disainid: Headisu.com

Reklaamvideod: Vita Pictura

Raadioklipid: Monster Studio

Meediamiks: bännerid Postimehe online- ja printväljaannetes, raadioklipid, teleklipid, LED-väliekraanide klipid, postitused ja reklaam sotsiaalmeedias (Instagram, Facebook, Twitter), bännerid erinevates auto- ja rallispordiga seotud väljaannetes, 132-leheküljeline ralliajakirja eriväljaanne

Shell Helix Rally Estonia 2019 kampaania on väga mitmetahuline ning paralleelselt on erinevates kanalites kasutusel palju erinevaid sõnumeid, visuaale, videosid ja lahendusi,“ kirjeldas Hõbe kampaaniat.

Kampaania ideed sündisid majasiseselt, igapäevasesse PR ja turundusmeeskonda kuuluvad Mario Ostnik, Toomas Pärtin, Margus Kiiver, Peter Enckell ja Tarmo Hõbe. Kampaania elluviimiseks ei kasutatud Hõbe sõnul ühte suurt ja kindlat agentuuri, kuid abiks olid erinevad pikaajalised partnerid. Kõik graafilised disainid tegi Headisu.com, reklaamvideod tootis Vita Pictura, raadioklipid Monster Studio, PR tegevustega oli abiks Agenda PR. "Lisaks palju teisi erinevaid partnereid, kõigile neile suur kummardus ja tänu," ütles Hõbe.

Ürituse ametlik meediapartner kogu Baltikumis on Postimees Grupp ning reklaamikanalitena on kasutusel nende online- ja printväljaanded, raadiod ja telekanalid. Lisaks kasutatakse üle Eesti outdoor’is Digiekraanide suuri LED-ekraane.

Olulisel kohal on sotsiaalmeedia, ollakse aktiivsed Instagramis, Facebookis ja Twitteris, mida kasutavad paljud autospordiga seotud inimesed. Reklaami tehakse veel erinevates auto- ja rallispordiga seotud kanalites ja väljaannetes nii Eestis kui ülemaailmselt. Rally Estonia andis lisaks välja mahuka 132-leheküljelise ralliajakirja, mis on saadaval klassikalise printväljaande ja kaasaegse digiversioonina. Läbi WRC promootori toimub väga tugev kommunikatsioon ka kõikides WRC enda kanalites.

Rallimaailma superstaarid

Lisaks klassikalistele turundustegevustele pannakse suurt rõhku kõikvõimalikele PR tegevustele ja kommunikatsioonile. Kommunikatsiooni peakangelased on maailma tipptasemel rallisõitjad nii persoonidena kui oma võistlusautodega. "Ott Tänak, Elfyn Evans, Andreas Mikkelsen, Esapekka Lappi, Craig Breen, Teemu Sunninen on kõik hetkel maailma absoluutarvestuses TOP 10sse kuuluvad sõitjad. See on sama hea nagu ühel kontserdil osaleksid korraga tõelised superstaarid nagu näiteks Madonna, Elton John, Lady Gaga, Beyonce jne,“ tõi Hõbe võrdluseks.

Suur Võidusõit auto24.ee rajal  

Hõbe juhtis tähelepanu ka eelüritustele, mida korraldatakse ise või kus ollakse tugevalt esindatud. Ta tõi näiteks Saku Suurhallis toimunud pressikonverentsi, Pühajärve jaanitule, Suure Võidusõidu auto24.ee ringil ning Delfi ja Ott Tänaku rallipäeva Lauluväljakul.

Delfi ja Ott Tänaku rallipäev Lauluväljakul  

Julged eesmärgid

Hõbe sõnul on kampaania peamisteks eesmärkideks ralli- ja autospordi populariseerimine Eestis ja Baltikumis, Eesti kui atraktiivse turismi sihtriigi tuntuse kasvatamine Euroopas ja maailmas ning saada õigused 2022. aastal ametliku WRC etapi korraldamiseks Eestis.

2019. aastal oodatakse unikaalseid rallikülastajaid vähemalt 40 000, nende seas 8000 välisturisti rohkem kui 30 riigist üle maailma. Live-ülekannete ning kajastuste abil on plaanis jõuda rohkem kui 70 miljoni inimeseni.

Kõige kaasaegsem ja turvalisem ralli

Shelli distribuutor on Jungent Estonia ning Shelli brändi turundusjuht Camilla Themas kommenteeris nimitoetajaks hakkamise otsust. Ta sõnas, et Rally Estoniaga koostöö rajamisel oli oluline roll mõlema osapoole ühtivatel ambitsioonidel, väärtustel ning missioonil. "Maailmatasemel ralli korraldamine siin väikeses Eestis näitab ühelt poolt tugevat visiooni ning julgeid plaane, ent on samas üks parimaid viise turundamaks Eestit nii autospordi, turismi, kultuuri kui ka innovatsiooni valdkonnas rahvusvahelisel tasandil," ütles Themas.

Ta selgitas, et sarnased väärtused ning innovaatilisus olid kindlasti üheks motivaatoriks pidada läbirääkimisi Shelli peakontoris. Kasuks tuli Shelli aastatepikkune seotus mootorispordiga. Themas täpsustas, et tootearendus ja innovatsioon on Shelli jaoks läbi aastate olulisel kohal olnud ning sama käib Rally Estonia kohta, kus kasutatakse uuenduslikke lahendusi alustades rallikatsete hüppekaartest ja tehnikast ning lõpetades brändingu ja kommunikatsiooniga. Shell peab tähtsaks ohutusnõuete järgimist ning ürituse korraldajate kindlameelsus kõige turvalisema ralli korraldamiseks avaldas muljet.

Jungent Estonia on ainus distribuutor, kellele Shell on andnud loa sellise koostöö läbiviimiseks. "Shell Helix Rally Estonia on Jungenti jaoks väga oluline väljund, võimaldades kutsuda ligikaudu 200 olulist äriklienti maailmatasemel autospordi tippsündmust nautima", ütles Themas. Nimitoetajaks olemine aitab näidata Shelli kaubamärgi tugevust Baltikumi turul ning suurendada selle tuntust tarbijate seas, toetades samal ajal innovaatilise ja turvalise ralli arengut.

Themas tõdes, et tänavune WRC promotsiooniralli tiitel on suur tunnustus ning märkimisväärne samm Shell Helix Rally Estonia arengus, aidates edasi viia visiooni autoralli MM-etapi korraldamisest Eestis.

Reklaam nagu action-filmi treiler

Kampaaniat kommenteeris agentuuri Zavod BBDO loovdirektor Silvar Laasik, kelle sõnul rallireklaam on umbes samasugune žanr nagu järjekordse Hollywoodi action-filmi treiler. "Hea rütmiga kokku kombineeritud parimad palad väljendavad selgelt ühtainsat (ja mitte nii väga) unikaalset lubadust – tuleb jälle üks korralik möll," ütles ta.

"Selles mõttes vastab Shell Helix Rally Estonia 2019 klipp kõikidele parematele tavadele – autod on kiired, helid võimsad ja vihma ei saja kunagi. Kellel veab, läheb koju tolmuse ja õnnelikuna," kiitis ta ürituse videoklippi.

Ta leidis, et tegemist on sellise valdkonnaga, kus mitte mingil juhul ei tohi asju liiga keeruliseks mõtelda. "Nii nagu naaberküla jaaniõhtu või Arnold Oksmaa comeback-tuuri plakatid kõnetavad ilmeksimatult oma sihtrühma, peab korralik rallikampaania esmajoones oma truud fännid kohale tooma," sõnas Laasik lõpetuseks.

Nädala kampaania rubriigis tutvustatakse igal nädalal ühte käimasolevat kampaaniat, mida kommenteerivad nii selle tegijad kui ka üks erapooletu kõrvaltvaataja. Eelmiste nädalate kampaaniatega saab tutvuda SIIN.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee