Töökuulutust saab kasutada reklaamina

Töökuulutus loob ettevõttest esmamulje. Alloleva kuue sammu abil saad koostada töökuulutuse, mis aitab konkurentidest eristuda ja inspireerib potentsiaalseid huvilisi kandideerima.

Foto: Pixabay

Alustame halvast uudisest: enamik töökuulutusi on igavad. Aeg on edasi läinud, aga töökuulutusi koostatakse sageli samamoodi nagu siis, kui kandidaadid saatsid oma sooviavaldusi faksi teel. Igavad töökuulutused tavaliselt ei inspireeri sobivaid inimesi kandideerima ega ava ettevõtte potentsiaali ja võimalusi.

Hea uudis on aga see, et üsna lihtne on end selle igava massi seast nähtavaks teha.

Järgi neid kuut sammu, et muuta oma töökuulutused silmapaistvaks ja kandidaatidele atraktiivseks.

1. Tunne hea sõnumi loomise reegleid

Siin on abiks KISS-kontseptsioon (keep it short and simple ehk hoia see lühike ja lihtne). Töökuulutus (tööandja kirjeldus, ootused kandidaadile, töökoha kirjeldus, palk ja soodustused, kandideerimisinfo) ei tohiks ületada 300 sõna. Kui enamik tühjadest sõnadest töökuulutusest kustutada, jääb alles oluline.

Kuulutus tuleb koostada kandidaadist lähtudes. Selle asemel et kirjutada „Nõudmised”, kirjuta „Sinu hea töö eeldused”. See on kandidaadi jaoks palju meeldivam.

Vaheta abstraktsed terminid tegusõnade vastu. Aktiivne sõnakasutus kõnetab kandidaati paremini. Võrdle, kumb on parem, kas „12-liikmelise turundusmeeskonna juhtimine” või „Sa juhid 12 talendikat turundustöötajat”.

2. Tutvusta oma organisatsiooni kultuuri

Hea töötaja ei kandideeri lihtsalt hea töökuulutuse pärast, vaid ta kandideerib hea tööandja juurde. Üheksa kandidaati kümnest otsivad töökohast ka n-ö kultuurilist sobivust (tunnet, et seal töötavad tema inimesed). Tutvusta oma organisatsiooni väärtusi, tavasid ja meeskonda. Too esile, miks kandidaatidele peaks just sinu ettevõttes meeldima.

Näiteks: „Kas otsid mitmekülgset ja arendavat tööd ning otsustusvabadust? Meie juures ootavad sind keerukas tehniline keskkond, vaheldusrikkad projektid ja võimalus luua enda väike meeskond. Arendame oma töötajaid mentorluse kaudu, usaldame neid ning anname neile võimaluse ise otsustada ja vastutust võtta.”

3. Oska olulist eristada

Enamik tööotsijaid loeb töökuulutust mobiiltelefonis ega kuluta sellele üle 10 sekundi. Kõiki ootusi pole võimalik panna ühte väikesesse töökuulutusse. Alusta viie kõige tähtsamaga. Kui ootusi on rohkem, jaga need kindlasti vajalikeks. Sotsiaalsed oskused, näiteks meeskonnatöö ja suhtlemisoskus, on iseenesestmõistetavad, nii et võid need julgelt ära kustutada.

Näiteks:

See töö on sinu jaoks, kui sul on ...

• 2 või rohkem aastat kogemust Java arendamisel

• põhiline töövahend Spring

• võimekus Linuxi keskkonnas toime tulla

4. Selgita töö sisu lühidalt ja konkreetselt

Töö sisu kirjeldamiseks pole vaja kirjutada esseed. Kõige tähtsamad ülesanded esita loendina, ette kirjuta lühike ja ülevaatlik sissejuhatus.

Näiteks: „Nooremarendajana arendad koos välisekspertidega innovaatilisi tooteid. Kliendi rahulolu ja tarkvara kvaliteet on meie tähtsaimad prioriteedid. Sul on võimalus töötada ajakohase tehnoloogiaga ja edaspidi saada kõigi front-end'i projektide juhiks.”

5. Lisa info töötasu kohta

Töötasu esitamine töökuulutuses ei ole kohustuslik, kuid kandidaatide silmis on see lisaväärtus. Anna realistlik pilt töötasu pakkumisest, arvestades juurde ka boonused. Kui märgid kuulutuses ära palgatasu vahemiku, selgita, millest see sõltub. Mainida tasub ka palgatõusu võimalusi.

Näiteks: „Igakuine brutotöötasu jääb vahemikku 2500–4000 eurot sõltuvalt kvalifikatsioonist ja töökogemusest.”

6. Kõrvalda takistused

Pikk kandideerimisvorm on väsitav, eriti kui kandidaat kasutab nutiseadmeid. Anna kandidaatidele teada, et nad saavad küsida lisainfot telefoni või chat’i teel. Ära nõua kaaskirja ametikohtade puhul, mida on raske täita.

Artikkel on avaldatud personaliotsingu firma Talentor Internationali blogis. Talentor Estonia on personalijuhtimise teabevara peatoimetaja. Ole alati kursis värbamise parimate praktikate ja trendidega. Siin on sulle abiks personalijuhtimise teabevara.

Jaga lugu:
Seotud lood
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700