Autor: Best Marketing • 9. juuli 2019

Liviko paneb rõhku brändikogemusele

Intervjuu AS Liviko kuraatori Gloria Hallaste ja ekspordidirektori Jörgen Hermaniga

Liviko ekspordib edukalt oma tooteid rohkem kui 40 riiki maailmas. Just hiljuti käivitasid nad oma Liviko Distillery tuuri, et Liviko brändikogemust paremini edasi anda.

Milleks Livikole oma tuur?

Gloria Hallaste: Liviko Distillery tuur sai loodud eelmise aasta lõpus Liviko 120. juubeliks, et pakkuda inimestele eksklusiivset võimalust tutvuda Liviko töötava tootmise, ajalooliste hoonete ja interaktiivse muuseumiga. Võib öelda, et lõplikult sai tuur valmis alles kuu aega tagasi. Hetkel on meid külastanud aasta algusest kuni mai lõpuni kuskil 1200 inimest – huvi on suur ja tagasiside positiivne. Tuur on üks osa meie turundusest, saame tekitada elamust, pakkuda brändikogemust. Mida põnevamalt sa oskad oma lugu edasi anda, seda rohkem kuulatakse.

Külastamiseks peab olema vähemalt 18-aastane ning eelnevalt tuleb aeg ette broneerida. Hetkel on umbes pooled külastajatest just meie koostööpartnerid ja kliendid üle maailma. Saame neile näidata, kuidas Tallinna kesklinnas tootmine välja näeb. Lisaks osatakse siis meie toodetest ja brändidest rääkida ja vastavalt turundada. Meil on ka Liviko Joogiakadeemia LAB (Liviko Academy of Beverages), kus soovijatel on võimalus osaleda baarmenide koolitusklassi degusteerimisel või joogikoolitusel, mida viivad läbi meie sommeljeed või brand ambassador'id. Meie brand ambassador'id käivad üle maailma erinevates kohtades meie tooteid tutvustamas ning tarbimissoovitusi jagamas.

Mis teeb Liviko tooted eriliseks, et suudetakse välismaal silma jääda?

Jörgen Herman: Ajalooliselt on Liviko fookus olnud Ida-Euroopa turgudel. Oleme traditsiooniliselt tuntud kui viina ja Vana Tallinna tootja. Crafter's premium džinnide tulekuga saame öelda, et Liviko portfellis on kaubamärk, mis kõnetab tervet maailma. Crafter'si puhul on tegemist tootega, mille tootmisprotsessis ei ole tehtud kompromisse, nii sisu kui pakend on maailmatasemel, mida tõestavad mitmed auhinnad erinevatelt võistlustelt. Edukalt maailma laienemise peamiseks aluseks on Crafter'si puhul toode ise, lisaks oleme suutnud leida häid partnereid ja natuke peab alati ka õnne olema.

Kas erinevad turud vajavad ka erinevat turundust?

Jörgen Herman: Erinevad turud ja tooted, mida seal müüme, on väga erinevad. Tihti on päritolu ja autentsus väga olulised, aga mitte alati. Crafter'si puhul turunduses me Eestist väga palju ei räägi, pigem toome välja regiooni üldiselt. Eesti ei ole maailmas tuntud kui traditsioonidega džinnitootja, samas räägime Eesti puhtast loodusest läbi Põhjamaade võtme. Puhas vesi, puhas õhk, väike asustatus ruutkilomeetri kohta – see kõnetab tänasel päeval pea iga inimest terves maailmas.

Kuidas erinevad tarbijad riigiti? Kuidas neile läheneda?

Jörgen Herman: Nagu enamikes valdkondades, on ka alkoholikultuur ja tarbimisharjumused riigiti väga erinevad. Näiteks Hispaania ja UK džinni tarbija on väga teadlik ja arenenud, Kesk-Aasias ja Ida-Euroopas teeb džinn alles esimesi samme. Liviko turundus toimib väga palju koostöös meie edasimüüjatega, nemad on meie nõuandjad ja enda turul parimad eksperdid. Otse välisturgudele teeme turundust väga harva. Turud on väga erinevad, alates seadusandlusest kuni selleni, millised turunduskanalid kuskil töötavad.

Milliseid soovitusi annaksid teistele välismaale laienevatele brändidele?

Jörgen Herman: Välisturgudele jõudmise ja seal edu saavutamise aluseks on esmajärjekorras kindlasti toode, nii sisu kui pakend peavad olema tarbijale mõistetavad ja 100% ausad. Lisaks peavad toode ja lugu, mida räägitakse, üksteist toetama.

Külasta Liviko tehast ettevõtete külastuspäeval, mis toimub 30. augustil Balticbest 2019 raames. Loe lisa ja registreeru SIIN.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700