Jaga lugu:

Linkedinist saab reklaamile raha kulutamata häid müügikontakte

Linkedinist ei tasu hankida “laike” nagu Facebookist. Linkedin sobib otsemüügiks ja toob kiiresti raha sisse!

Jonny Rose  

Intervjuu Tallinnas 29.mail B2B nädala raames esineva briti Jonny Rose’iga

Milliste ettevõtete jaoks on Linkedin parim turundustööriist?

Linkedin on suurepärane turunduse tööriist, sest see võimaldab juurdepääsu enam kui 500 miljonile ärikontaktile, kes kasutavad seda sotsiaalse võrgustikuna. See tähendab, et see on hea koht juhul kui tegutsed B2B äris ning soovid oma sõnumit edastada ostjatele otsustavale turule.

Turunduses on sageli keeruline sotti saada, kus su ostjad asuvad, kuid Linkedin’iga on see väga lihtsaks tehtud. Saad määratleda kriteeriumid ning seadistada filtrid ja saata neile sõnum. Saad kasutada reklaami, saad teha orgaanilist turundamist sisu jagades või saata otsesõnumeid inimestele. On palju-palju erinevaid võimalusi kuidas jõuda otse oma ostjani väga lihtsalt ja tasuta.

Linkedin on ka kiire! Näiteks SEO võtab kaua aega, et lõpuks Google’is nähtavaks saada, aga Linkedin võimaldab sõnumi edastamist ja tähelepanu pälvimist koheselt.

Kui oled B2B müüja või teenusepakkuja, siis Facebook ei ole tegelikult väga hea koht oma kauba või teenuse pakkumiseks, sest seal on väga keeruline inimesi sihistada. Facebookis on võimalik teha demograafilist sihistamist, kuid ei saa teha töökoha või ettevõtte suuruse või tegevusala järgi. Selles on Linkedin kindlasti võimsam kui Facebook.

Linkedin’is on võimalik leida oma sihtgrupp rakendades filtreid ja otsingut. Saad nendega ühendust võtta ja sõnumeid edastada, pakkuda neile toodet või jagada sõnumit ja alustada koheselt müügivestlust.

Linkedin võrreldes Facebookiga siiski palju vaiksem koht, inimesed on seal vähem aktiivsed.

Facebook on alati hea koht odavate asjade müümiseks: t-särgid, roheline tee, sündmuste pakkumine ja sedasorti asjad. Kuid kui soovid pakkuda näiteks professionaalset raamatupidamisteenust või midagi seesugust, siis vaatamata aktiivsema kasutajaskonnaga Facebookile on Linkedin just see koht, kust leida õige ostja.

Isegi kui inimene pole parasjagu Linkedin’i sisse logitud, saadetakse talle e-kiri, et keegi on kirjutanud. Sa ei pruugi seega olla iga päev Linkedin’is aktiivne, kuid seal on erinevaid viise, mis tuletavad aeg-ajalt meelde sisse logida, mistõttu näib see parim platvorm äriostjate leidmiseks. Isegi kui Facebook on kõige aktiivsem platvorm, ei ole sellest tolku kui seal olevad inimesed ei ole osturežiimis.

Teine võrdlus Facebookiga puudutab kaasamist. Taaskord, isiklikust kogemusest on näha, et kui postitan midagi Facebook’i, siis tavaliselt järgneb sellele hulgaliselt reageeringuid – inimesed laigivad ja kommenteerivad, kuid kui ma midagi Linkedin’i postitan, siis isegi kui see on tööalane võiprofessionaalne sisu, siis reaktsioon on väga madal. Ja seda vaatamata asjaolule, et mul on Linkedin’i kontakte rohkem kui Facebook’i sõpru. Miks see nii on?

Facebookis jälgivad sind üldjuhul lähimad ja kallimad inimesed, need on sõbrad ja pereliikmed, nad pole enamasti juhuslikud inimesed suvalisest võrgustikust.

Seevastu Linkedin’is pole üldjuhul pereliikmeid, lapsi, partnereid või vanavanemaid, neid kes igale postitusele muidu tähelepanu pööraks. Seega kummagi platvormi jaoks on vaja erinevaid strateegiaid.

Tuleb meeles pidada, et Linkedin’is pole eesmärk saavutada kaasamist, vaid leida ostjaid. Need on kaks ise asja.

Kaasamisest võib lõputult rääkida, kuid päeva lõpuks mängib rolli müük. Kui soovid müüa teistele ettevõtjatele, just siis on Linkedin parim sotsiaalvõrgustik. Isegi kui Facebook pakub hunnikute viise like’, siis tegelikult soovid müügitehingut, mitte like’i.

Linkedin’is on väga lihtne jõuda suure hulga inimestele ning ilmselt paljud müüjad kasutavad võimalust saata arvukalt sõnumeid kõigile, kellele nad müüa tahaksid. See tekitab palju spämmi.

Linkedin proovib võidelda spämmiga oma piirangutega – sõnumite arvuga, mida saab oma kontolt edastada. Sa ei saa edastada tuhandeid sõnumeid ühe korraga. Otsesõnumid on piiratud.

Teiseks, saab kasutada filtreid et leida õigeid inimesi, kellele sõnum saata. Kui oled ettevõtja, kes pakub näiteks raamatupidamistarkvara väikefirmadele kuni 20 töötajaga, siis sa ei saada müügipakkumist kõigile 500 miljonile inimesele Linkedin’is; kasutad filtreid oma ideaalsete ostjate leidmiseks ja sõnumi edastamiseks õigetele inimestele. Keegi ei taha spämmi. Spämm tekib siis kui inimesed ei tea, kuidas hästi sihistada. Õnneks teeb Linkedin sihtimise lihtsaks.

Kui saadan võõrale inimesele müügisõnumi, siis läheb see inimene mu profiiliga tutvuma. Kuidas luua profiil, mis tekitab huvi ja usaldusväärsust?

Enne sõnumite edastamist inimestele tuleks oma profiil sobivalt optimeerida, et see kasvataks usaldusväärsust ning et inimesed usuks sind ja su oskusi.

Tähelepanu püüdmiseks tuleb kasutada päisepilti (mitte profiilipilti), seda suurt päiseosa, mis on profiilipildi kohal. Seal on palju ruumi ja seda saab osavalt ära kasutada selle asemel, et see vaikimisi taustaks jätta. Kasuta seda usalduse loomiseks.

Näiteks võid panna sinna panna suuremate koostööpartnerite logod või väljavõtte mõnest oma artiklist näitamaks, et oled mingis asjas arvamusliider.

Teine asi, mida teha saab oma tõsiseltvõetavuse kasvatamiseks ja autoriteedi näitamiseks, on saada soovitusi oma Linkedin’i profiilile. Profiilid, millel on palju soovitusi, on usaldusväärsemad.

Kolmandaks võimaluseks on tunnustamine, mis on soovitustest veidi erinevad. Soovitused on need, kui inimesed kirjutavad midagi toredat sinu kohta, tunnustused aga mõne konkreetse oskuse kohta. Oskus on ühesõnaline, umbes nagu pöial püsti.

Seega kui keegi vaatab su profiili, näeb seal tuntud logosid, häid soovitusi inimestelt ja tunnustusi oskustele. See tekitab juba usaldusväärsust.

Miks tasub osaleda sinu Tallinnas toimuvas töötoas ?

Osaleja õpib kuidas kasutada Linkedin’i, kuidas saada müügivihjeid (liide) raha kulutamata. Kursuse läbinul on kõik oskused, mis on vajalikud oma Linkeidini võrgustikust kasu saamiseks – ta oskab leida kontakte tehingute sõlmimiseks, ilma et peaks reklaamile eurotki kulutama.

Registreeru juba täna Jonny Rose-i Linkedini töötuppa

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com