Hando Sinisalu • 25. veebruar 2019
Jaga lugu:

Hiina turistide arv kasvab kiiresti

“Hiina turiste on praegu veel vähe. Aga see on kõige kiiremini kasvav segment,” rääkis Olde Hansa restorani juht Aile Laansalu.

Ainuüksi Tallinna ja Helsingi vahel reisijaid vedava Tallinki klientide seas on sadu tuhandeid Hiina turiste  Foto: Raul Mee

Laansalu sõnul on nad sisse andnud taotlused Hiina peamiste makseplatvormide AliPay ja WeChati kasutuselevõtuks ja lähikuudel hakkab ka Olde Hansa hiinlastelt nende abiga makseid vastu võtma.

Lisaks korraldab Olde Hansa aprillis oma töötajatele Aasia kultuure tutvustava koolituspäeva, mille käigus õpetatakse kliendi­teenindajatele selgeks ka mõned olulisemad hiinakeelsed fraasid.

Keel ja makselahendused

Shanghais asuva turunduskonsultatsiooni­firma Prophet partner Jacqueline Thng, kes esineb märtsikuus Tallinnas Passwordi konverentsil, toob välja kaks olulist teemat.

“Hiina turistide kohalesaamiseks tuleb lahendada kaks peamist küsimust: keel ja makselahendused,” ütles Thng. “Kui hiinakeelset klienditeenindajat võtta ei ole, siis tuleks suhtlusprobleem lahendada mõne­ veebilahenduse abil. Kas või tõlkeprogramm arvutis, mida saavad mõlemad pooled kasutada.”

Need hotellid ja restoranid, kes pakuvad Hiina turistidele kas Unionpay krediitkaar­di või AliPay ja WeChati mobiilimakse lahendusi, on kindlasti eelisseisus. “Hiina turistid kulutavad raha seal, kus nad saavad suhelda oma keeles ja kasutada koduseid makselahendusi,” kinnitas Thng.

Tallinki müügidirektor Margus Hunt rääkis, et hiinlaste osakaal Tallinki klientide seas kasvas eelmisel aastal 31%. Täpset Hiina turistide arvu Hunt börsifirma reeglitele viidates välja ei too, aga ütles, et see on sadades tuhandetes.

“Soome turiste on meil üha vähem. ­Eelmise aasta kolmandas kvartalis oli meil 130 000 Soome reisijat vähem kui kolm aastat varem samal ajal. Soome suuna langust aitab tasakaalustada Aasiast tulev turistide voog,” ütles Hunt.

Tallink avas hiinakeelse broneerimissüsteemi ja see on oluliselt suurendanud ka individuaalturistide arvu. See lükkab ümber müüdi, nagu reisiksid hiinlased vaid gruppides.

Ka makselahendustega on Tallink Hiina reisijate teenindamiseks valmis: UnionPay krediitkaardiga saab maksta juba alates 2016. aastast, AliPay tuli eelmise aasta juulis, WeChati maksed rakenduvad selle aasta esimese kvartali jooksul.

Tallink teeb turunduskampaaniad ka Hiina sotsiaalmeedias, näiteks Weibos, ja on kutsunud laevadele külla Hiina sotsiaalmeedia mõjuisikuid.

Loe pikemalt Äripäevast.

Password 2019

Eesti olulisim turunduskonverents.

Toimub 21.–22. märtsil Tallinnas Alexela kontserdimajas.

Seekordne teema on growth marketing: kuidas turunduse abil äri kasvatada.

Tutvu konverentsi programmiga SIIN.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com