Hando Sinisalu • 11 veebruar 2019
Jaga lugu:

Mediacom juht: turul on segased ajad

Aasta Meediategu konkursi eel võtab BestMarketing taas fookusesse meediaagentuurid. Esimene intervjuu oli tehtud MediaCom´i juht Olga Peresillaga, kes ütleb, et tänapäeva maailmas on raske eristuda tegeledes vaid erialaste oskuste lihvimisega.

Aasta tagasi ütlesid oma intervjuus, et plaanid muuta Mediacomi traditsioonilisest meediaagentuurist Content & Connection agentuuriks. Kuidas see on õnnestunud?

Alustaks sellest, et turul on segased ajad – hägustuvad piirid kanalite, loovagentuuride, meediaagentuuride ja konsultatsioonibüroode vahel. Et õnnestuda milleski, mis nõuab põhimõtteliste alustalade ja harjumuspäraste protsesside muutmist, peab kõvasti praktiseerima uutmoodi mõtlemist ja tegutsemist. Jõudsime arusaamani, et meid ei rahulda olukord, kui Content & Connections lähenemine jääb vaid agentuuri müügistrateegiaks.

Vaatame selles suunas, kuidas hoolikalt ülesehitatud kommunikatsiooni ökosüsteemi abil võimendada klientide äri. Anname endale aru, et praegune turg ei pruugi olla valmis Content & Connections agentuuriks. Aasta 2018 on toonud mitu reaalset kampaaniat, mis tõestasid selle strateegia aktuaalsust – näiteks, Coca-Cola paadi-pidu, Sprite suvekampaania, Prisma Kvaliteedi kampaania jne.

Kliendid kõnetavad oma tarbijaid väga mitmete kanalite kaudu (siinkohal on kanalite all öeldud nii ostetav meedia kui kliendi enda kanalid). Tihtilugu ei ole need kanalid omavahel sünkroniseeritud. Puudub partner, kes oskaks öelda, kui palju muutuvad turunduskampaania tulemused juhul, kui selle raames võetakse juurde sotsiaalmeediat ja raadiot lisaks kliendi planeeritud telemarketingule ja müügiaktsioonidele kaubanduskeskustes. Võib olla ka nii, et mõistlik on mõne kanali kasutamine plaanist välja võtta ja seega tegevust efektiivsemaks muuta.

Millisena näed MediaCom’i arengusuundi 2019. aastal?

Peamine arengusuund on seotud MediaCom’i (firma-)kultuuriga. Nõustun mõtteviisiga, et tänapäeva maailmas on raske eristuda tegeledes vaid erialaste oskuste lihvimisega.

Digiturundus, analüütika, influencer turundus, AI ja VR jm on tulnud reklaamivaldkonda, et jääda ning varem või hiljem absoluutselt kõik agentuurid arendavad oma inimesi neis suundades.

Määravaks muutub „see miski“, mille taga on agentuuri meeskond oma suhtumise ja pühendumusega. Kui tahta sõnastada kõige olulisemad teemad, millele on plaanis pöörata erilist tähelepanu, siis need on järgmised:

1. Peame õppima rääkima agentuuri teenustest lihtsamas keeles. Spetsialistina mõnikord unustame, et meile arusaadavad asjad ja loogikad ei pruugi olla arusaadavad kliendile. Klient pöördub agentuuride poole, et saada töötav lahendus, näiteks, sellele, kuidas müüa rohkem autosid või tõsta kaupluste külastatavust. Agentuurilt oodatakse lahendust küsimustele, milline kanalite ökosüsteem aitab saavutada vajaliku muutuse kliendi sihtrühma käitumises ning mis juhtub juhul, kui on võimatu viia ellu ideaalse plaani.

2. Peame töötama selle kallal, et agentuuri ja kliendi vahel oleks suurem usaldus. See on kogu valdkonna väljakutse, mille taga on ajalooline taust. Võimatu on lubada kliendile kampaaniate tulemuslikkuse kasvu olukorras, kus agentuuril on piiratud ligipääs infole ja andmetele. Strateegiline planeerimine on andmepõhine tegevus. Kui üks valemist komponent (ehk andmed) puudub, siis tulemuseks on väga kaudne ennustus, spekulatsioon.

3. Oluline on pidevalt ja läbimõeldult tegeleda agentuuri inimeste arendamisega. Kui rääkida erialastest oskustest, siis Eesti turg (sarnast teenust pakkuvate agentuuride hulk) väga hästi hoiab meeskonnad vormis. Millega tasub eraldi tegeleda on kompetentsid, mis aitavad inimestel hakkama saada ja tõstavad nende väärtust kiiresti muutuvas maailmas – need on kreatiivne mõtlemine, agiilsus, koostööoskused, ettevõtlikkus, tehniline taibukus. Siia hulka kuulub ka oskust hoida tasakaalus tööd ja isiklikku elu.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee