Hando Sinisalu • 15 jaanuar 2019
Jaga lugu:

Milline oli aasta 2018 meeldejäävaim turundustegu Vol. 3

Uurime turundusvaldkonna arvamusliidritelt, mis nende arvates möödunud aastast enim meelde jäi.

Foto: Lauri Toomsalu

Lauri Toomsalu, Delfi tootejuht:

LHV noortele suunatud kampaania: Tommy Cash on pangas

Panka ja pangateenuseid on tervikuna üsna keerukas atraktiivseks muuta, eriti noorte segmendile. Panga valik on noortel tehtud ilmselt juba teismeeas vanemate poolt ning selle vahetus ei ole päris 5 minuti tegemine. Minu hinnangul oli LHV noortekampaania ja Tommy Cashi kasutamine hea näide sellest, kuidas leiti ühisosa noorte sihtrühma ja panga vahel. Muusikal tervikuna on suur jõud meid kõiki mõjutada. Tommy Cash artistina oma muusikaga kõnetab noori rohkem, kui arvata oskame. LHV tabas õiget hetke ja rakendas hetkel Eesti ühe mõjuvõimsama artisti oma turundusvankri ette.

Kaubamaja kampaania “Naine” ja Eesti Laulu intriig

Kogu see Leslie uue albumi loo müsteerium Eesti Laulu ja Kaubamaja kampaania ümber oli üks kõnekamaid asju Eesti turunduses kogu eelmise aasta jooksul. Mitme asja kokkulangemise tulemina tekkis sellest meediaveergudel aktiivne arutelu. Oli see eetiline või ebaeetiline ning kus täpne tõde on, ei ole antud kontekstis üldse oluline. Kogu tekkinud kära selle ümber oli hästi ajastatud ja iga avaldatud artikkel andis Kaubamaja kampaaniale kajastust ja levikut juurde. Igal juhul well done.

Geenivaramu – 100 000 geenidoonorit

Tervise Arengu Instituut alustas 2018 aasta märtsis tänuväärse aktsiooniga – kinkida Eestile 100.juubeli puhul 100 000 eestimaalast, kes oleksid nõus hakkama geenidoonoriks. 2. aprilliks oli geenidoonoriks olemise nõusolekuid geenivaramu lehel antud juba 25 000 (TAI).

Kui mõelda, milline turunduslik aktsioon mind ennast isiklikult käivitas, siis Geenivaramu üleskutse oli igal juhul aktiveeriv ja tugev kandidaat. Lisaks täideti kampaania eesmärk ja 100 000 geenidoonorit on tänaseks ka kokku kogutud.

Hanno Kindel, OMD Estonia juht:

Häid kampaaniaid jagub eelmisesse aastasse kohe palju.

Tervet aastat läbivalt mõjusid sümpaatselt kõik EV100 raames korraldatud üritused, mis omakorda päädisid ühe olulisema sündmusega Eestis lähiajaloos – Kommunismiohvrite memoriaali avamisega Maarjamäel.

Ajalooline mälu võtab eriti noorematel põlvkondadel ajastu kohaselt globaalsed transatlantilised vormid, kus detailselt osatakse hinnanguid anda koloniaalimpeeriumite ajaloole, kuid oma kodumaa lähiajaloo tumedamate lehekülgede suhtes on teadmised kohati episoodilised.

Värskeim emotsioon aasta lõpust pärineb Iglucrafti sauna müügiloost David Beckhamile. Beckham oli juba tegevsportlasena eelkõige reklaami ikoon, mitte jalgpallur. Moodsamalt defineeritav kui läbi aegade olulisim meessoost influencer. Iga temaga seonduv detail võimendub jõuliselt teenitud meediaks. Et David Inglucrafti saunas oma aiapidamistarbeid hoidis ja oli sauna tegelikust eesmärgist teada saades pisut šokeeritud, pole enam üldse tähtis. Keegi võiks Beckhami Iglucrafti saunaostu teemal kirjutatud lugematute artiklite põhjal teenitud tasuta meediakajastuse makstud meedia hinda ümber kalkuleerida. Saadud teenitud meedia rekordsummat ei ületata ilmselt lähemate aastakümnete jooksul. Kui üldse?

#EstonianWay kampaania kuulutati Ettevõtluse Arenduse Sihtasutuse siseselt 2018 aasta teoks. Heade sõnade taga peitub hetkel Eesti turundusmaastiku kõige kaasaegsem meediamix, mis on ellu kutsutud Ettevõtluse Arenduse Sihtasutuse allüksuse poolt. Influencerid leiavad tavapärases Eesti ettevõtte turundusmixis episoodilist kasutust, keegi pole kogu kampaania kontseptsiooni neile rajanud - seda erinevatel sihtturgudel üle ilma.

Kolm reklaamtahvlit linna servas. Korraga nii viimaste aastate jõulisema linateose pealkiri kui ka tema promokampaania iseloomustus välimeedias. Näha neid reklaamtahvleid meie tänavatel kõnetas mind tugevalt. Kindlasti kasutati sama võtet kõikidel turgudel, aga ikkagi! Mulle meeldis, mind kõnetas, rohkem ei tahagi põhjendada!

Indrek Soom, Initiative’i juht:

2018 oli ilmselt paljudele turundajatele hea aasta, nägin lähedalt väga paljusid edukaid kampaaniaid.

Sektorite lõikes tooksin välja drastilise muutuse, millega DIY kaubandus sisenes nö. keeristormi, kus bränditud müügikampaaniad asendusid K-Rauta eestvedamisel sisuliselt iganädalaste totaalsete allahindluskampaaniatega. Selline suund kestis terve aasta ja kestab siiani. Eriti huvitavaks kujuneb see, kuidas kaupmehed sellise hinnaralli talumisega hakkama saavad ja kas ja kuidas sellest väljuvad.

Kampaaniate ülesehituslikus mõistes jäid silma Kaubamaja “Naine, üks ja ainus” ja Telia Super’i uus julge tulemine. Kas Eesti Laulu kasutamine Kaubamaja tunnusloo ja -näo promoks oli eetiline, ses osas ma seisukohta ei võta.

Kampaania jäi aga silma ja tunnuslaul meeldis mulle isiklikult väga, kampaaniast tekkis tervik.

Superi uued wrestlingu tegelased on julge suund, mis annab võimaluse mängulisuseks. Seda kasutati ka ilusti ära - Ago Andersoni uut hobi (wrestling) spinniti kampaania eel meedias ning esimesest matšist valmis Kanal2’s koos eelpromoga spetsiaalne ülekanne. Julge lähenemine tasus ennast ära, seda näitavad Superi rekordilised tulemused. Lisaks siia veel Utilitase kampaania, mis oli omamoodi tugev sooritus.

Meeldejäävaid kampaaniaid oli veelgi, aga seda ennekõike loovlahenduste poolest: nt. Elisa ja Tele2 uus tulemine, “Peata gripp” lõbus töötlus vanast loost. Kuidas need seatud eesmärke täitsid ja täidavad, seda ei oska kahjuks kommenteerida.

Eesti turundusmaastiku väga oluliseks sündmuseks pean Turundajate Liidu loomist. Selles tegemises on vedajate hinge, eesmärki ja liikumist. Seda näitab ka liimete arvu kiire kasv.

Aasta Turundustegu 2018 konkurss on avatud! Tutvu reeglitega ja esita ka oma töö SIIN.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee