Hando Sinisalu • 15 jaanuar 2019
Jaga lugu:

Kampaania viraalseks muutmine pole odav lõbu

Maailma auhinnatuima agentuuri Forsman & Bodenfors endine loovjuht Samuel Akesson räägib miks tuleb väiksel turul brändidel kindel suund võtta. Samuel esineb 30. jaanuaril Tallinnas konverentsil “The Best of Global Digital Marketing” ning näitab ja analüüsib oma parimaid töid.

Foto: Erakogu

Oled teinud palju kampaaniad, mis on muutunud YouTube’i hittideks, saanud miljoneid vaatamisi. Iga turundaja unistus on muuta kampaania viraalseks, kuidas seda saavutada?

Viraalsusest on valesti aru saadud. See pole nii, et teed mingi odava filmi ja siis mingi ime läbi miljonid inimesed tahavad seda vaadata. Kampaania viraalseks muutmine pole odav lõbu. Selleks, et kampaania saaks YouTube’is suure leviku, on vaja päris palju raha kulutada: osta YouTube’is reklaami ja maksta koostöö eest influenceritega.

Samuti pole mingit kindlat loov- valemit viraalse sisu loomiseks, mis alati töötaks.

Aga ma olen märganud, et viraalselt hakkavad levima ja meediakajastust saavad sellised kampaaniad, kus bränd võtab mingi seisukoha ühiskondlik-poliitilistes küsimustes. Kui bränd võtab seisukoha küsimuses, millesse tema sihtrühm usub, siis hakkavad inimesed seda sõnumit jagama ja kampaania muutub viraalseks.

Aga väga paljud brändid kardavad seisukohti võtta, sest see polariseerib tarbijaid ja on oht teatud tüüpi tarbijatest ilma jääda.

Paljud agentuurid testivad loovideid pressiteate formaadis – pane oma mõte A4-le pressiteate vormis kirja ja testi. Niimoodi saab mingi aimduse, kas idee võiks “lendu tõusta” ja ma meediale huvi pakkuda.

Näiteid Samueli loodud edukatest viraalseks muutunud kampaaniatest:

-Sweden on Airbnb for Visit Sweden (Bronze, Eurobest 2017)

-Epic Split

-Pump it Up

Eesti on väike turg ja brändid kardavad seisukohti võtta, sest tarbijaid on niigi vähe ja tahetakse kõigile meeldida.

Väiksel turul on see arusaadav. Aga kui tahta kõigile meeldida, siis ei meeldi sa lõpuks mitte kellelegi. Siin on analoogia inimsuhetega. Kui sa kohtud inimesega, kes usub millessegi ja on kirglik, siis sa võid temaga mitte nõustuda, aga ta on oma veendumustes sümpaatne. Inimesetele meeldib kui sul on julgust ja selgroogu – ole sa siis bränd või inimene.

Kuidas agentuurid saaksid veenda oma kliente julgeid ideid ostma?

Maadlen ka ise selle probleemiga. Vahel aitab kui on pikaajaline kliendisuhe, vastastikune austus ja arusaamine. Siis on agentuuril rohkem usalduskrediiti.

Soovitan ka koos kliendiga vaadata edukate kampaaniate case-studysid - sealt tõestust, et julged ideed toovad ka häid äritulemusi.

Ja tuleks proovida lõhkuda barjäär – et klient on ühel pool ja agentuur teisel pool rindejoont. Head tööd sünnivad siis kui agentuur ja klient töötavad ühise tiimina.

Kuidas häid ideid genereerida?

Tuleb alustada puhtalt lehelt. Ideede genereerimist ei tohiks alustada sellest, et vaatad Cannes Lionsi arhiivi ja uurid, mida teised sama sektori ettevõtted on teinud. Kõige paremaid ideid saab tarbijaid ja nende käitumist analüüsides.

Tule vaata Samueli esinemist 30. jaanuaril – pane ennast juba täna kirja konverentsile “The Best of Global Digital Marketing” . Konverentsi piletid on vaid 16.jaanuarini soodushinnaga!

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee