Best Marketing • 21. detsember 2018
Jaga lugu:

Turundaja, aita kasvatada noorte meediakirjaoskust

Reklaami, kommunikatsiooni ja turundusega töötavad inimesed peavad ise oskama hoida moraali oma valdkondades. Lapsed on aga kõige kergemini mõjutatav sihtgrupp reklaamidele, mis ei pruugi oma kohust täita eetiliselt. Selleks on MTÜ Eesti Lapsed algatanud “Laste reklaamikooli” projekti eesmärgiga ära hoida laste langemine reklaamiohvriks.

Foto: Erakogu

“Laste reklaamikooli” projekti ellukutsujad ja eestvedajad on loovagentuur La Ecwador tegevjuht ja omanik Heily Aavik ning vabakutseline loovjuht Uku Nurk. Projekti on kaasatud teisi oma ala spetsialiste, kes töötavad kommunikatsiooni, tarbijakaitse ning haridusega igapäevaselt. Projektile on oma õla alla pannud Eesti Meedia turundusdirektor Karin Golubev, kommunikatsiooni spetsialist ja psühholoog Katrin Tibar ja Tarbijakaitseameti tarbijahariduse peaspetsialist Anne Mai Helemäe jt.

Uku Nurk on probleemi kohta öelnud: “Laste Reklaamikooli peamine eesmärk on see, et laps ei oleks reklaami ohver, lastes end mõjutada. Reklaame näevad nad iga päev ja igal pool, uued mänguasjad on ju toredad, aga kui mänguasjadest saab lapsele kinnisidee ja mänguasja ostmisest tekib sõltuvus, siis on halvasti.”

Hariva projekti eestvedajad tahavad teha lastest paremad kaasaegse ühiskonna liikmed, kui on nad ise. Selleks, et lapsed oskaksid märgata manipulatsiooni elemente ning teha erinevate reklaamide põhjal tarku iseseisvaid otsuseid, soovitakse luua õppematerjalid. Need hakkavad koosnema videoklippidest ja harjutuslehtedest, mis räägivad erinevatest reklaamikanalitest, kõnekujunditest, mida reklaamides kasutakse ja ka peidetud reklaamidest. Materjalid saavad olema kättesaadavad nende veebilehel kõikidele asjast huvitatud haridustöötajatele - nii kooli- kui ka lasteaiaõpetajatele.

Materjalide tootmine pole aga nii lihtne kui pealtnäha paista võib. Kuigi projekti eestvedajad on ise reklaamiinimesed ning kokku on kutsutud ka oma ala spetsialistidest ümarlaud, vajavad nad siiski toetust. Igaüks, kes meie Reklaamikoolile oma nõu või jõuga abiks soovib olla, on oodatud projektiga liituma.

Kellel pühadeaegne heategu on veel tegemata, võib meid nõu asemel jõuga toetada ning “Laste Reklaamikoolile” annetuse teha. Loe meist lähemalt siit.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Jekaterina Molotkova
Jekaterina MolotkovaBest Marketingi juht-toimetajaTel: +372 5620 6764jekaterina@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com