Best Marketing • 28 november 2018
Jaga lugu:

Eestlased on enim kiindunud Politsei- ja Piirivalveameti brändi

Turunduskommunikatsiooniagentuur Idea viis Eestis neljandat korda läbi mahuka rahvusvahelise brändiuuringu Meaningful Brands, mis ühe küsimusena uurib seda, kuivõrd läheks inimestele korda, kui mõni bränd kaoks.

Politsei- ja Piirivalveamet. Keskel ameti peadirektor Elmar Vaher  Foto: Andres Haabu

Tulemustest selgub, et suurima brändikiindumusega on endiselt Politsei- ja Piirivalveamet. Lausa 93% kõigist neist, kes seda brändi vähemalt mõnevõrra teavad, hooliksid, kui brändi enam ei eksisteeriks. PPA oli sama uuringu kiindumuse TOP3-s ka varasematel aastatel. Kommertsbrändidest on sel aastal Kalev saavutanud 4. koha ning napilt möödunud Google’ist.

Varasemad uuringud on näidanud, et brändi kiindumus on tugevas seoses tähendusrikkusega, peegeldades hästi seda, kuivõrd bränd inimeste nii isiklikku kui ka laiemas mõttes kollektiivset heaolu parendab. Kõige tähendusrikkamad brändid eristuvad muudest eelkõige seetõttu, et panustavad tuntavamalt meie isikliku elu kvaliteedi tõstmisse.

Brändi kiindumuse all peab Idea uuringute juht Mauri Sööt silmas seda, kuivõrd inimestele läheks korda, kui see bränd või ettevõte ära kaoks. „Kõige tähendusrikkamaid brände tajutakse asendamatutena. Näiteks siseturvalisust ja riigi toimimist tagavad institutsioonid rahuldavad meie baasvajadusi. Kalev on ühtaegu rahvuslik uhkus ja kommi sünonüüm ning Google’i e-elu on imbunud pea meie kõigi elu pärisosaks, olles justkui tasuta käes,“ kommenteeris Sööt.

E-kaubanduse võidukäik on toonud Smartposti 7. ja Omniva 18. kohale. Meediabrändidest on suurimale osale Eesti inimestest olulised avaliku õigusliku meedia brändid ERR (8. koht) ja sellega seotud ETV (11. koht). Nemad edestavad erameedia top-meelelahutajat TV3 (16. koht) ning seljatavad sotsiaalmeedia pealetungi sümboliseeriva Facebooki (15. koht) ning YouTube’i (19. koht).

Finantsbrändidest hoolitakse laialdasemalt Mastercardist (12. koht) rohkem kui näiteks pankade tipp-positsiooni hoidvast Swedbankist (23. koht).

Idea viib Eestis ja Baltikumis Havase rahvusvahelise metoodika põhjal brändiuuringut Meaningful Brands läbi neljandat korda. Uuringus osales 7629 vähemalt 18-aastast Eesti tarbijat.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee