1 august 2018
Jaga lugu:

Vaata, millised on kõige levinumad töötajatele pakutavad soodustused Eestis

Foto: shutterstock

Kaugeks on jäänud ajad, mil ettevõte pakkus töötajate motiveerimiseks vaid tasuta kohvi, joogivett ning puhkusepäevi. Üha rohkem ettevõtteid on võtnud töötajate motivatsiooni ja rahulolu tõstmiseks kasutusele mitmekülgseid hüvede ja soodustuste pakette. Sellest tulenevalt uuris tööandja turundus- ja värbamisagentuur Brandem Palgainfo Agentuuri 2015. ja 2017. aasta töötajate küsitlusele tuginedes, milliseid soodustusi töötajad oma tööandjatelt enim ootavad ning milliseid hüvesid Eesti tööandjad neile pakuvad. Tulemustest selgus, et töötajate ootused pakutavate soodustuste osas on valdavalt isiklikud ning seotud palgaga.

Brandemi tegevjuhi Marie Evarti sõnul näitavad taolised uuringutulemused, et tööandja, kes soovib olla konkurentsivõimeline, peab teadma, mis tema töötajatele korda läheb. „Lihtsalt linnukese pärast soodustuste pakkumisest pole abi. Edukad on need ettevõtted, kes tunnevad oma sihtrühma ootusi ja on leidnud ka nutikad viisid nende ootustele vastamiseks,“ sõnab Evart.  

Milliseid soodustusi ettevõtted oma töötajatele enim pakuvad?

Tasuta kohvi, tee ja joogivee võimaldamine ei ole soodustuste maastikult kuhugi kadunud ning troonib jätkuvalt kõige populaarsemate soodustuste edetabeli tipus. Tulemustest selgus, et tööandjad pakuvad oma töötajatele kõige sagedamini just järgmisi soodustusi:

1. Tasuta kohv, tee ja joogivesi – 63,6%

2. Toetused isiklike sündmuste puhul – 61,9%3. Erialaste täiendkoolituste kulude katmine– 58,4%4. Paindlik tööaeg – 55,5%5. Ühisüritused – 52,0%6. Organisatsiooni toodete või teenuste saamine soodustingimustel – 44,9%7. Prillide ostmise kulude osaline või täielik hüvitamine – 43,7%8. Paindlikku töötamist toetavad mobiilsed töövahendid – 38,5%

Töötajad soovivad rohkem ise areneda

Töötajate soovitud soodustused erinevad siiski paljuski tööandjate pakutavast. Kõige enam ootavad töötajad, et neile võimaldatakse erialaseid arenguvõimalusi, sh täiendkoolitusi.

Töötajad peavad oluliseks just järgnevaid soodustusi:

1. Erialased arenguvõimalused ja täiendkoolitused – 92,2%

2. Haigusepäevadel keskmise palga säilitamine – 85,3%3. Vabadel päevadel keskmise palga säilitamine – 81,9%4. Lisapuhkusel keskmise palga säilitamine – 79,8%5. Tasuta sportimisvõimalused – 69,8%6. Toetused isiklike sündmuste puhul – 59,8%7. Toitlustus soodustingimustel – 58,1%8. Ühisüritused – 53,3%  

Taoline tulemus annab mõtteainet organisatsioonide tegev- ja personalijuhtidele. Tõsiasi on see, et motivatsioonipakett ei täida oma täielikku eesmärki, kui selle raames pakutavad võimalused ei motiveeri ettevõtte töötajaid. Seega on oluline veenduda, et organisatsiooni pakutavad soodustused oleksid kooskõlas töötajate ootustega.

Agentuur Brandem on unikaalne tööandja turundus- ja värbamisagentuur, mille missiooniks on aidata ettevõtetel hoida ja leida häid töötajaid. Viimase kolme aasta jooksul on agentuur läbi viinud üle 150 tööandja brändingu, värbamis-, turundus- ja personaliotsingu projekti.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee