Helen Külaots • 8. november 2017
Jaga lugu:

Vihuri motoklubi pani ahistamisskandaali turunduskampaaniasse

Vihuri motoklubi tahtis suurendada soojuskiirgurite müüki. Idee kampaania läbiviimiseks tuli paljudest viimasel ajal avalikkuse ette kerkinud skandaalidest. Turunduskommunikatsioonis aga kasutatakse aktuaalseid teemasid ära! Sündisid humoorikad videod, mida on nüüdseks vaadatud ligi 200 000 korda.

Töö teostaja, agentuur Utopia räägib sellest, kuidas ja miks sündis selline kampaania::

Taustainfo

Vihuri motoklubi müüb soojuskiirgureid ja see on tootegrupp, millega klubi teenib raha hooajavälisel perioodil. Kevadel-suvel-sügisel tegeletakse  ringrajasõiduga, siis peamiseks sihtgrupiks noored. Talvel aga ringrajasõitu ei tehta, sissetulek on vaja aga säilitada.Soojuskiirgurite müük on välja kasvanud Vihuri enda kogemusest garaažide soojendamisel – need on uue põlvkonna tooted, mida garaažides ja boksides külma ilmaga vaja läheb. Ettevõtte endi sõnul on soojuskiirgur parem kui puhur. Efektiivne, odav kütta, ei unda ja puhas.Kampaania eesmärk oli saada kiiresti tähelepanu, sest toode ja Vihur selle müüjana on avalikkusele tundmatu.Idee oli suunata toodet garaažirahvale, remonditöökodadele jms. Kõigile, kellel sama vajadus, mis Vihuril endal.Video 1

Video 2

 

Kampaania teostus:

Idee tuli elust meie ümbert: Malaisia skandaalidest, ahistamisjuhtumitest maailmas. Teema tundus väga ajakohane.: agentuurist Kontuur:

Tahtsime vaadata teemat veidi nihkes ja ühtlasi anda sellega ka omapoolne hinnang nende ahistamisteemade hüsteerilisele käsitlemisele meedias. Huumor, mis sobib sihtgrupile.Loovlahendus ja teostus Utopia poolt on pro bono käepäraste vahenditega. Eelarvest tulenevalt oli valida kaks varianti: teha staatiline pilt või nulleelarvega video. Sotsiaalmeedia jaoks tundus video ainuõige lahendus olevat. Pro bono otsus sündis sellest, et tegemist pole tavakliendiga ehk kommertsettevõttega, vaid asutusega, kes tegeleb ka noortega.Selline töö saab sündida kui on olemas usaldus ja vastastiku sama lainepikkus. Oleme teinud ka varem sarnaseid asju (näiteks Vihuri promovideo vt Vihurmoto Youtube’i kanalilt).Ahistamiskampaania valmis briifingust kuni klipi eetrisse jõudmiseni viie päevaga. Jube lõbus oli seda teha.Video panime sotsiaalmeediasse (Youtube, Facebook, Instagram, Twitter), lisaks veel Delfi bänner, linnaekraanid. Eelarve kulus veel bänneri avaldamisele Delfis ja reklaamile sotsiaalmeedias. Kokku on kampaaniale kulunud tuhatkond eurot.Tulemus

•    Esimese päevaga vaadata videot ligi 40 000 korda, mis on tegijate jaoks väga hea tulemus.  Tänaseks on klippe vaadatud kokku 200000 korda.•    Facebookis on videotel 2000 jagamist•    Ka äritulemustele on kampaania andnud kohese efekti – müük läks hopsti! käimaLisategevustes on silmapiiril tele, print.Tänusõnad: DX meedia (heli) ja Katrin Meier (naishääl, nimi pole muudetud:) ), Propapanda (valgus).Huumori kasutamisest reklaamis:

On märgata, et huumoriplaati keerutatakse reklaamimaailma tantsupõrandal viimasel ajal vähe. Miks see nii on, kommenteerib Urmas Villmann

Urmas Villmann  

“Huumori kasutamine reklaamimaailmas on viimastel aegadel drastiliselt vähenenud. Trenditabelis on see lause viimaste sekka laskunud. Cannes’is näidatud töid iseloomustas pigem empaatia näitamine ja kaastunne, abisolija märkamine ja võrdõiguslikkus. Vaadates maailmas toimuvat, on selline empaatia rõhutamine igati õigustatud ja huumor tundub justkui kohatu olevat. Samas olen seda meelt, et huumor on teatud tingimustel igati teretulnud nähtus, eriti kui see käib ettevõtte sisemaailmaga kokku. Halb on see, kui ehitakse ettevõttele reklaami abil eetiline fassaad, kuid sisemiselt on protsessid mädad ehk teod ja sõnad ei käi kokku."

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com