Helen Külaots • 28. aprill 2017
Jaga lugu:

Heinekeni uus kampaania tegi Pepsile ninanipsu

Kaader Heinekeni reklaamist  

Pepsi eelmisel kuul ilmunud kampaania kukkus avalikkuse silmis täiega läbi, mille peale ettevõte, saba jalge vahel, mõneks hetkeks koos oma reklaamiga pildilt kadus. Loomulikult oodati, et tekkinud olukorda kasutab enda kasuks magusasti ära Coca-Cola, kuid siiani pole sealt kippu ega kõppu kuulda olnud. Asja võttis käsile hoopis Heineken ja näitas Pepsile, kuidas üks sotsiaalse alatooniga kampaania peaks välja nägema.

Meeldetuletuseks neile, kes Pepsi saagaga kursis pole, siis ettevõte üritas oma reklaamiga näidata, et Ameerikas valitsevaid ühiskondlike probleeme saab lahendada karastusjoogiga. Tundub, et selline lihtsustatud käsitlus valukohtade väljatoomisest ja leevendamisest enda brändi upitamisega ei läinud rahvale absoluutselt peale, eriti olukorras, mil ettevõtted üldiselt on hakanud teadlikult ja ausalt avalikel teemadel kaasa rääkima.

Pepsi on oma reklaami igalt poolt maha võtnud, kuid siit lehelt on võimalik veel seda näha

Heineken seevastu lähenes asjale pragmaatilisemalt. Nad suutsid näha ühiskonnas valitsevaid tendentse sisukamalt ja tõid välja probleemi, et erinevate vaadetega inimesed ei oska dialoogi astuda ega näe vastases enam inimest, vaid lihtsalt mingit valet arvamust, mida tuleb materdada. Suhtlus on kolinud enamasti sotsiaalmeediasse, kus teineteise vaateid sõimatakse, niiviisi ei lahene aga ükski probleem. Heineken lahendas oma reklaami sotsiaalse eksperimendi võtmes - nad panid ühte ruumi kaks eri vaadetega võõrast inimest, lasid neil koos lahendada ülesandeid, saada omavahel tuttavaks ning lõpuks avaldati osavõtjatele ka endile, et nendega samas ruumis viibiv inimene omab kardinaalselt teistsuguseid maailmavaateid. Lõpuks pidid osalejad otsustama, kas võtta paar (Heinekeni) õlut, rääkida nende vaadete erinevustest ja suhelda näost näkku kui inimene inimesega või minna vihasena laiali – enamik valis dialoogi. 

 Agentuur: Agency Publicis LondonKlient: Heineken  Loo allikas

BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com