16 aprill 2017
Jaga lugu:

Jaan Kruusma sotsiaalmeediast: kui sul tuju hea, siis püüa seda teistelegi näidata

Jaan Kruusma  Foto: Raul Mee

Üks koloriitsemaid kõnelejaid sotsiaalmeedias turundamise seminaril oli kindlasti Jaan Kruusma agentuurist 7Blaze. Tema ettekandes väljatoodud lihtsad, ent kasulikud põhitõed aitavad sotsiaalmeedias ärksamalt tegutseda ja ajavad ka kõige tagasihoidlikumatel jalad kiiremini kõhu alt välja. Retsept on sobilik nii ettevõttele kui ka eraisikule.

Sotsiaalmeedias on eesmärgiks oma sõnumiga inimesteni jõuda. Facebooki algoritm ei näita lugusid nende ilmumise kronoloogilises järjestuses, vaid selekteerib välja kõige tähtsamad ja huvitavamad lood, mida siis kellegi uudistevoos kuvada. Iga lugu saab külge nähtamatu skoori. Näiteks sugulaste ja sõprade poolt palju jagatud info saab kõrgema hinnangu, brändide poolt jagatud info veidi väiksema skoori jne. Lood prioritiseeritakse ka selle alusel, mida sa jagad, laigid või klikid. Algoritmi skoorimeeter arvestab ka seda, kui tihti ja mis kellaajal postitus tehakse. – ükskõik, kuidas keegi seda nimetab – võiks väljendada omaniku sisemisi väärtusi, näidata, kes ta on, millised on tema põhimõtted jne. Väljenda seda, kes sa oled, mitte seda, kes sa tahaksid olla. Autentsus on moes!. Vaata ka oma konto läbi nende väärtusprillide üle:. Enne looja staatusesse tõusmist saa kõigepealt heaks vaatlejaks (jälgi ja loe, mida teised teevad), seejärel võimendajaks (jaga, laigi) ning siis saabub õnnis teadmine, mida üldse inimesed lugeda tahaks ehk võti loojariiki. ehk vali hoolega, mida loed. Käi kriitiliselt üle Facebooki grupid, kuhu kuulud, ja lehed, mida jälgid. Asu vaatlema ainult neid, mis tõeliselt inspireerivad ja uusi teadmisi annavad. .... (näiteks sinu leht). kuvandit kinnitab.:

Profiil, avatar, kirjeldus

Jaan tõi välja sotsiaalmeedias valitsevad põhiväärtused

•    Tänulikkus – ole tänulik iga suhte eest (ja platvormi eest)•    Heatahtlikkus – tee ainult head! (Kiida avalikult, laida personaalselt)•    Vabadus – igaüks ise otsustab?•    Õiglus – tee teisele seda, mida sa tahad, et tehakse sulle•    Koostöö igal tasandil•    Julgus – jää iseendaks!Mida sotsiaalmeedias siis täpsemalt teha? Kust saada inspiratsiooni?

Enne jooksmist õpi käima! Jaani sõnul eksisteerib kolme sorti sotsiaalmeedia asukaid: vaatlejad, võimendajad ja loojad

Vaatlemise meelespea! Sa oled see, mida tarbid

Ideid sisuloomeks saab ammutada ka lehtedelt, mida su fännid lisaks sinu lehele vaatlevad. Selline funktsioon on Facebookis täitsa olemas: kirjuta otsingureale pages liked by people who like

Motivatsioon tuleb tegutsemisest

Jaani sõnum neile, kel napib motivatsiooni, on järgnev: “Hakka lihtsalt pihta!” Jaga, mida loed. Kui meeldib kirjutada, pea blogi. Kui meeldib esineda, tee enda YouTube’i kanal. Kui meeldib pildistada, tee oma Instagrami konto jne. Vähemalt üks kanal võiks olla korralikult loodud ja hallatud, mis sinu online

Kokkuvõte sotsiaalmeedias tegutsemiseks on Jaani sõnul järgmine

1. Kui sul tuju hea, siis püüa seda teistelegi näidata! Ole avatud!2. Ümbritse ennast infoga, mis sind inspireerib. Ole teadlik!3. Räägi oma lugu, ole järjepidev. Sina oled enda suurim fänn! Ole aktiivne!4. Motivatsioon tuleb peale tegu! Hakka pihta!

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee