• 12.02.14, 09:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ARVAMUS: Andres Lember: 2013. aasta turundusteod ja -tembud

"Sotsiaalkampaaniatest, usun, oli läinud aastal üks efektiivsemaid ja ka efektsemaid „Kumm on seks“ kampaania. Selge, lihte, sirgjooneline, aus. Ja vajalik. Nagu oodata oligi, ärritas kõvasti võltsvagatsejaid, kes end meedias moraali ja kõlbluse valvekoertena näidata armastavad," kirjutab ETK turundusdirektor Andres Lember.
Meeldigu või mitte, kuid suurima ja sügavaima jalajälje läinud aasta turundusmaastikule vajutasid kohalike omavalitsuste valimised. Kui valdavat osa sellest (ennekõike Reform ja sotsid) jalajäljest võib võtta kui suht tavapärast keskkonnasaastet, siis Keski turundusplaan ohtras demagoogiakastmes vürtsitatud, kuid lihtsa põhisõnumiga töötas taas laitmatult – tellija võib ROIga ilmselt rahul olla. IRLi päästis hullemast vaid Eerik-Niiles Kross. Pole tähtsust, kui palju oli Krossi turundmises osa partei või reklaamiagentuuri strateegidel ja kui palju vaieldamatult karismaatilise Krossi enda poisikeselikult ulakal spontaansusel. Mõni pidas meest lihtsalt narriks, teised nägid kelmikal muigel mängu ilu nautivat peiarit, kes kogu valimistsirkuse grotesksuse reljeefselt erile tõi. Kuid kriteerium: meeldib / ei meeldi pole oluline, nagu Keskigi puhul. Loeb tulemus. Tulemuseks on uus ja edukalt lansseritud toode poliitikas,kes minu silmis võiks olla vaieldamatult üks tugevamaid pretendente Turundustegu 2013 tiitlile.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele