Tulenevalt sellest on loo autorid aja jooksul viinud läbi küsitlusi ja uuringuid, et selgitada välja, milline siis on ikkagi eestlase internetikäitumine. Viimati viis Aegis Media läbi uuringu DigiCarisma, mis segmenteerib Eesti inimesed interneti kasutamise järgi ja annab eelteadmised kommunikatsioonistrateegia koostamiseks ja meediaplaneerimiseks. Üheks uuringu osaks oli ka internetikasutajate muu meediakasutamise, hoiakute ja hobide kaardistamine. Sarnast käitumusmustrite kaardistamist on teinud ka Rando Rannus internetireklaamivõrgustikust smartAD. Järgnevalt kirjeldame peamisi tähelepanekuid, mida antud analüüsid on andnud.
Aegis Media DigiCarisma küsitluse tulemusi analüüsides joonistusid välja viis segmenti, mis kaardistavad eesti inimeste interneti kasutamise, lähtudes kasutamise ajast ja sagedusest, tegevuste ja külastatavate lehekülgede mitmekesisusest ning kvalitatiivsetest hoiakutest interneti suhtes.