• ST
  • 11.10.22, 10:49

Hasartmängu reklaam meedias. Kas igavesti hall ala?

Igapäevaselt hakkavad aina enam silma online kasiinode reklaamid. Mis on selle põhjuseks?
Hasartmängu reklaam meedias. Kas igavesti hall ala?
Online kasiinod on hakanud üsna agressiivselt oma teenuseid promoma vaatamata sellele, et Eestis on selline tegevus seadusega üsna rangelt piiritletud.
Kas hasartmängude reklaamiga minnakse üle piiri?
Suurem osa Eesti online kasiinodest kõnnib reklaami tehes õhukesel jääl. Sageli kombatakse piire.
Seadust võib muidugi tõlgendada mitut moodi ja just sellele rõhuvad ka online kasiinod. Näiteks lubab seadus eksponeerida, ehk reklaamida ainult kaubamärki, millel ei ole õnnemänguga miskit seost.
Toome välja mõned olulised lõigud reklaamiseadusest:
- Hasartmängu reklaam ei tohi sisaldada üleskutset osaleda hasartmängus või külastada mängukohta ega teavet, mis võib jätta mulje, et hasartmängu mängimine suurendab sotsiaalset edukust.
- Võib eksponeerida õnnemängukorraldaja kaubamärki, mis ei väljenda sõnas ega kujuta pildis õnnemängu, õnnemängu mängukohta ja võiduvõimalust.
Mis juhtub, kui kasiino nimi või kaubamärk sisaldab fraase „kasiino“, „casino“, „bet“ või ka näiteks „winnerz“. Need terminid viitavad juba ise otseselt hasartmängule. “Winnerz” brändinime saab tõlgendada kui üleskutset võimalusele olla sotsiaalselt edukas ja midagi võita.
Huvitav fakt: kasiinosid, mille brändi nimest võib välja lugeda viidet edu saavutamiseks, on Eestis 22-st 16.
Õnnemängude operaatorid on olulised kultuuri ja spordi toetajad
Kasiinode turunduseelarved ulatuvad miljonitesse. Mitte ainult ei osteta reklaami vaid ka toetatakse palju sporti.
Hasartmänguoperaatorid toetavad väga paljusid liigasid, rahvusmeeskondi, sportlasi ja klubisid Eestis. Näiteks: Ott Tänak, Pärnu Sadam, Paide Linnameeskond, Eesti Jalgpalli Liit, Eesti Tennise Liit, Eesti -Läti korvpalliliiga, Kalev/Cramo, FC Flora jne.
Sponsoreerimine on kasiinode üheks oluliseks turunduskanaliks.
Milles on probleem?
Tihti lähevad kasiinod reklaamidega üle piiri. Tehaks promo boonustele, pakutakse tasuta spinne ja lubatakse kokku muid uhkeid auhindu, mis on reklaamiseadusega keelatud. Kõik see on nähtaval ka sotsiaalmeedias.
Konkurents online mängude maailmas on tihe ja Tarbijakaitse saab ebaseadusliku reklaami kohta infot nii operaatoritelt endalt kui ka tavakodanikelt.
Kõik operaatorid, kes on Maksuametilt saanud loa mängijatelt pärisraha vastuvõtmiseks ja õnnemängudel panustamiseks, peavad mängijatele pakkuma ka võimalust oma mänguharjumust ise kujundada ja piirata.
Pole saladus, et hasartmängumaks annab riigieelarvesse korralikku lisa. See ei tähenda aga, et mängijate turvalisuse puhul tohiks teha mingeid järeleandmisi.
Kui panustamine hakkab juba igapäeva elu segama, on asi halb. Tegelikult oleks hea raha peale panustamise limiidid kinnitada enne mängimisega alustamist.
Mida tulevik toob?
Igal aastal on lisandunud Eesti hasartmängumaastikule mitu uut kasiinot, viimase aja trendi kohaselt kiirkasiinod, ehk sellised mängukohad, kus ei pea isegi registreerima. Seni kuni meedias näeb online kasiino reklaame, jääb õhku küsimus kui sotsiaalselt vastutustundlik selline eksponeerimine on.
Seda, et kasiinoreklaam Eestis päriselt ära kaob, ei tasuks lähiajal veel oodata. Kui rääkida aga mängijate turvalisusest siis üht-teist on ära tehtud küll. Ainuke asi on, et initsiatiiv oma mänguharjumuse piiramiseks peab lõpuks tulema ikka mängija poolt.
Kokkuvõtteks võib öelda, et kasiinod ise norivad suuremaid piiranguid. Oleks tarvis parandada järelevalvet ja reeglitest üle astumisel ka mõjusaid trahve hakata välja kirjutama.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.10.24, 15:55
Jätkusuutlikkus kui valik: miks on oluline valida keskkonnasõbralikud lahendused
Tänases ärikeskkonnas on jätkusuutlikkusest mõjutatud otsused muutunud ettevõtete jaoks vältimatuks. Nende otsuste baasilt võivad kujuneda kliendi- ning partnersuhted, ostu- ja müügitingimused ning ettevõtte brändi üldine kuvand.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele