Autor: Anette Lõhmus • 18. september 2020

Millest sõltub traditsioonilise reklaamkanali kvaliteet? Otseposti näide

Reklaamsõnumite edastamiseks on kanalite valik suurem kui kunagi varem ning turundajate peamiseks väljakutseks on tasakaalustatud meediplaani koostamine, mis toetaks kampaania eesmärkide saavutamist. Traditsiooniliste- ja digikanalite vastandamine on tänaseks minevik ning iga kanal teenib selgelt oma eesmärke.

Otseposti kui kanali eelis seisneb konkurentsitult madalaimas kontaktihinnas, millega on võimalik jõuda suure hulga inimesteni, olenemata nende soost, vanusest või meedia tarbimise harjumustest. Teisalt on adresseeritud otseposti võimalik sihtida äärmiselt täpselt – nt perekonnaseisu, vanuse või sissetuleku põhjal.

Viimasel ajal on otseposti kui reklaamkanali üldist kvaliteeti tõstnud just sisu, mida ettevõtted selle kaudu tarbijatele jagavad. Üle kolmandiku inimestest väitis kevadise otseposti märgatavuse uuringu käigus, et nende ostukäitumist on viimasel ajal mõjutanud otsepost. Selle tulemuse taga seisavad avatud ja kliendist lähtuva mõtlemisega turundajad, kes on teadlikud mitmekülgsetest võimalustest ning erilahenduste potentsiaalist oma sihtrühmade kõnetamisel. Näiteks juulikuu parimaks otsepostituseks valitud Koduekstra kliendileht paistis eriti silma just sihtrühma jaoks ajakohaste pakkumiste ning sümpaatsete visuaalidega, mis haarasid klientide tähelepanu, tekitasid positiivseid emotsioone ning kujundavad seeläbi ettevõtte mainet tarbijate silmis. Juunis parimaks otsepostituseks valitud Hortes Lillefestivali kampaaniatrükises kasutati oskuslikult aga kuponge, mille abil on võimalik hinnata trükise efektiivsust inimeste kauplusesse kutsumisel.

Lisaks reklaami sisule on kanali kvaliteedi oluline osa sõnumite esitlemine ehk see, kuidas sõnum tarbijani jõuab. Traditsioonilistes meediakanalites on reklaami teekond tarbijani pikem kui digikanalites. Otseposti puhul osalevad selles ahelas ka näiteks trükikojad, kes annavad sõnumile vormi ja tuhanded postikullerid, kes vastutavad trükise õigeaegse ning korrektse kohalejõudmise eest. Postikullerite tööd on viimasel ajal oluliselt mugavamaks ja kiiremaks muutnud sorteerimismasin, mis komplekteerib reklaami vastavalt kulleri kanderingile ja otseposti sihtrühmale. Tänu sellele on vähenenud ka inimfaktorist tulenevad vead ja viimastel kuudel on otseposti kande kvaliteet tänu tehnilistele uuendustele ning usinatele postikulleritele jõudsalt kasvanud.

Otseposti näitel saame väita, et tänapäeval liiguvad ka traditsioonilised kanalid kaasa tehnoloogiliste uuendustega, mis aitavad kasvatada kvaliteeti. Samas käib otsepostiga alati kaasas soe ja inimlik mõõde, mille taga on väga paljude inimeste igapäevane töö.

Proovige septembris otseposti 15% soodsamalt – tutvu kampaania tingimustega siin!

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700