1 märts 2019

Veebimessid ja veebiüritused - uue ajastu instrumendid?

Nagu suurem osa kaupu ja teenuseid, liigub ka messi- ja konverentsitööstus ning erinevate ürituste läbiviimine veebi suunas. Kuidas ja millisel määral veebipõhine lähenemine end online-keskkonnas õigustab räägib täpsemalt Margus Tamm OnlineExpost.

Igal üritusel osalemine ja selleks ettevalmistumine on ettevõttele füüsiliselt ning finantsiliselt koormav. Seetõttu on hakatud mõtlema paindlikumatele alternatiividele - messid, koolitused ja seminarid, kliendipäevad ning muud üritused on kolimas veebi.

OnlineExpo on korraldanud online üritusi üle kolme aasta. Selle aja jooksul oleme iga sündmuse juures kasutanud mõnda uut lahendust. Näiteks, 2017. aastal tõime sisse live-ülekanded ja veebiseminarid. Eelmisel aastal võtsime kasutusel erineva hinnaklassiga online registreerimise. Lähiajal soovime avada messipakkumiste e-poe osa. Osalevate ettevõtete turundusinimesi toetab online-messikeskkond ka reaalajas statistikaga, mille järgi saab ta kohandada oma tegevusi, et olla ürituse käigus maksimaalselt edukas.

Iga läbiviidud üritusega lisame või muudame funktsionaalsust, et vaatajate tähelepanu köita. Online-üritus võimaldab aga ühel ajahetkel ühte kohta kokku kutsuda väga palju inimesi.

Näiteks, suurimatest hübriidmessidest oli Laps ja Pere projekt. Seal oli 8 000 messikülastajat ja umbes 65 000 Online-expo keskkonnas olevat külastajat. Suurim online-mess oli Kodumess 2018, mida külastas ligikaudu 195 000 inimest.

Samas ei ole online-ürituste suund sugugi selline, mis sobiks kõigile. Tänased üritusturunduse ja elamuste saamisekohad jäävad siiski päris maailma alles. Inimeste füüsiline suhtlus peab olemas olema ja meie ülesanne on seda soodustada – meie üritused loovad soodsa pinnase kiireks tutvuseks.

Edasine kontakteerumine päris maailmas aitab virtuaalruumis sõlmitud tutvust juba sõpruseks või äriks edasi kasvatada.

Mida saab online-messikeskustes läbi viia?

Äritegevuse üks probleeme on pikad vahemaad ja pidev ajapuudus. Internet pakub mõistlikke lahendusi ning online-üritused on ettevõtetele hea võimalus, et jõuda teenuste ja toodetega pakkumistest huvitatud klientideni.

Ükskõik kes internetikasutajatest võib järgmisel hetkel ületada online-messikeskuse virtuaalse ukseläve. OnlineExpo.com loomisega oleme meie maailmas ühed esimestest, kes arendavad ettevõtete keskset ja äritegevust soodustavat online-messikeskkonda, kus saab läbi viia kõiki üritusi ja sündmusi, mida vähegi annab digitaliseerida.

Hübriidmess on formaat, mis võimaldab eksponendil oma väljapanekuga osaleda tavapärasel messil ja samas jõuda veebi vahendusel ka lisaks inimesteni virtuaalruumis. Ehk siis kliendil on võimalus püüda hübriidmessiga kaks kärbest korraga - nii online'i kui ka tavalisi messikliendid on mõlemad ühtviisi kättesaadavad.

Online-messid on veebikeskkonda toodud lahendus, mis jälgib traditsioonilise messi reegleid ja kopeerib võimalikult lähedaselt traditsioonilise messi kogemust. Aga seda kõike internetikeskkonnas. Esimesel kolmel tegutsemisaastal toimus OnlineExpo online-messihallis kokku 16 online-messi. Kõikide messide külastatavused on 10x suuremad kui analoogsed füüsilised messid.

Suurematest tellijatest liitusid hiljuti Eesti Turvaettevõtete Liit ning Eesti Töötukassa oma töö- ja karjäärimessidega.

OnlineExpo veebikeskkond võimaldab läbi viia veebiseminare, mis on reaalajas toimuvad seminarid, kus osalejatel on võimalik koolitust jälgida oma töökohal, kodus või mõnes teises sobivas kohas.

Videoformaadis näidatakse eelsalvestatud või Iive-koolitust koos ettekannetega. See kõik võib olla suletud ning piiratud ligipääsuga või avaliku materjalina. Salvestamine ja korraldamine on lahendatud OnlineExpo meeskonna poolt.

Kindlasti on veebiüritustest abi ka ärialaste, B2B kontaktide sõlmimisel. OnlineExpo meeskond valmistab ette virtuaalse kliendipäeva formaati, kus eelsalvestatakse kliendipäeval näitamisele tulevad materjalid, luuakse kliendipäeva läbiviimiseks mõeldud virtuaalne üritus ja võimaldatakse ka Iive-kajastus online auditooriumile.

OnlineExpo meeskonna peamine eesmärk on luua parim tööriist virtuaalsete ürituste jaoks.

Iizi Kindlustusmaakler AS

Meiega võttis ühendust messi korraldaja ning rääkis, millise projektiga on tegemist. Projekt oli uus, lahendus täiesti teistsugune ja põnev. Meie soov on oma klientidele pakkuda igapäevaselt uusi ja innovaatilisi lahendusi ja OnlineExpo idee sobis väga hästi meie maailmaga – otsustasime online-messile võimaluse anda.

Uudse messiboksi tegi valmis OnlineExpo meeskond, meie andsime vaid info mida ja kuidas soovime oma lehel kuvada. IIZI messiboksis jagasime kindlustusspetsialistide nõuandeid ja teadmisi, mida kindlustamisel järgida ning meeles pidada. Boks oli ühendatud ka kindlustuse kalkulaatoriga, kus oli mugav ja lihtne võrrelda kindlustuse hindu ja tingimusi ning soovi korral ka endale kindlustus ära osta.

Bauer Veetehnika OÜ

Oleme kogenud messidel osalejad. Messid annavad meil võimaluse suhelda otse võimaliku tellijaga ja teha vajadusel ka tootedemo ja näitlike tegevusi. Osalesime OnlineExpo Kodumessil ja leiame, et virtuaalses stendis käis meid rahuldav hulk külastajaid. Küll jäi madalamaks suhtluse hulk, esimeses Kodumessi online versioonis ei olnud see piisavalt lihtsalt lahendatud. Samas saime oma materjale edatada väga suunatult just koduomanikele. Virtuaalne mess on harjumatu, kuid kindlasti uudne ja põnev lahendus. Osaleme ka järgmistes projektides, kuna teame millistele aspektidele rohkem rõhku panna ja mida oodata.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700