„Las ma haaran esimesest mööduvast mõttest, et tasakaalu hoida,“ mõtleb mees ja hingab sisse punase-kollasekirjut sügist. Ta näeb välja täpselt nii cool, nagu võib endale ette kujutada meest, kel peas must moodsa lõikega viltkübar, pintsaku all sügavlilla püstkraega särk, kaelas kohev mohäärlõngast sall ja jalas karpkala nahast mokassiinid. Meesterahvas, kellest õhkub äraspidist veidrust, ent ühtlasi ontlikuna mõjuvat meeldivat šarmantsust.
Nii ta siis seisatab sellesama ajaleheputka ees nagu igal argipäeva hommikul, et haarata kaasa värske päevaleht ühes tõmmu rüüpega. Peale uudiste ja tavapärase ilmetu välimusega topsikohvi, mis tema välimusega pealegi kuidagi ei harmoneeru, saab ta seekord kaasa midagi erilist – silmatorkava välimusega kohvitopsi, millel seisab sõnum „Julge käia mööda tallamata radu!“ Sõnum, mis tundub olevat sel hommikul mõeldud spetsiaalselt talle. kohvikultuur alles arenemas, siis näiteks Inglismaal on üsna tavapärane haarata teel tööle või kohtumisele Starbucksist kohv ja võileib. Miks just näitena Starbucks? Aga seepärast, et just neid rohelisi jalutavaid reklaame näeb linnapildis kõige enam. kohv pihus, et seda käigul mõnuga rüübata, olgu kui kiire tahes. Kuid enamjaolt on need siiski ilmetud, pruunid, mittemidagiütleva välimusega topsid. Suuremad ketikohvikud on aga juba ka siin näinud võimalust kasutada kohvitopsi pinda kui suurepärast ringi jalutavat brändingu võimalust ning hakanud kasutama seda kui uut nutikat reklaamikanalit. Head näited on R-kiosk ja Circle-K.
„Hmmm…,“ mõtleb mees, „ükski inimene tänaval ei kõneta, naaber ei ütle tere, isegi lind ei sirista, aga kohvitops…“ Mees rüüpab kuuma jooki ja vaatab käes toretsevat kohvitopsi. „Või et julge käia mööda tallamata radu…“ Sõnum peas pendeldamas järgnebki ta nendele vaiksetele, igatsevatele viisidele, mis igal hommikul ühelt tänavanurgalt möödudes ja esimese korruse köögiaknast sisse piieldes tema mõtteid huljutavad.Uus leidlik reklaamikanal – sõnumitega kohvitopsid
Kui meil Eestis on take-away
Ka Eestis jalutab järjest rohkem inimesi ringi take-away
- Luminor panga lansseerimiskampaania sõnumid kohvitopsil
Bränditud kohvitopse tootva ettevõtte The New Cup Agency asutaja ja igapäevaselt turundusega tegelev Kristel Kongas räägib, miks take-away kohvitopsid ja nende kasutamine reklaamikanalina on üks parimatest offline reklaamikanalitest:
• Topsikohvi (ehk siinkohal reklaami) ei saa käest ära panna, kui kohv juba ostetud on.
• Topsikohvist ei saa mööda vaadata, kui just enne lonksu võtmist silmi kinni ei pane. Pealegi on sellisel juhul suur oht endale kuuma jooki peale kallata. (Muigab!)
• Topsikohvi ei saa ad-blocker’iga keelata, sellest mööda scroll’ida, ega „nurgast“ kinni vajutada. (Offline ju!)
• Iga makstud lead jõuab reaalselt ka potentsiaalse kliendini. Siin ei saa rääkida klassikaliselt suurtest impressions’itest ja tavaliselt mitte nii ilusatetest CTR-dest vaid iga reklaam topsil ongi reaalselt kohale toimetatud reklaam. Ükski plakat, bussipaviljon ega õhupall ei anna sellist tulemuslikkust.
• Kohvi joojal ei ole lihtsalt muud võimalust, kui kogu kohvi joomise aja jooksul reklaamile oma käes otsa vaadata. Ja seda tervelt 20–30 minutit!, mitte murdosa sekundit, mis on turundajal näiteks online kanalites kliendi tähelepanu haaramiseks. Lisaks võib ühe reklaami teatud juhtudel ka mitmega korrutada, juhul kui tops ilutseb nt koosolekulaual.
• Sihtrühmaks on nii auto kui bussiga sõitjad, nii jalakäijad tänaval kui inimesed, kes võtavad kohvi kontorisse või kohtumisele kaasa, mehed ja naised, suurema ja väiksema sissetulekuga inimesed jne. Samas saab vastavalt kohviku asukohale reklaami ka väga hästi sihtida.
• Üllatusmoment ja emotsioonitekitaja – klient ei oska seda reklaami oodata ning seda suurema tõenäosusega vaadatakse, mis topsil kirjas on. Jpm.’i, häshtäägi kampaaniatega, mille tulemuslikkust on väga lihtne mõõta.“
„Siin on turundajatele suurepärane võimalus läheneda loovalt ja mõelda n-ö kastist välja, sest mida originaalsem kujundus ja täpsemalt sihitud sõnum, seda paremaid tulemusi on võimalik saada,“ räägib pikaaegse turunduse kogemusega Kongas. „Kohvitopsile võib panna kõike alates ettevõtte logost, meeleolu sõnumitest, lõpetades sotsiaalmeedia laigi, sheer
The New Cup Agency tegeleb kohvitopsi turundusega Eestis, pakkudes ettevõtetele võimalust reklaamida oma toodet või teenust take-away kohvitopsidel, mida jagatakse kampaania perioodil kohvikutes üle Eesti. Hetkel teeb agentuur koostööd üle 60 kohvikuga Tallinnas, Tartus, Pärnus, Haapsalus jm ning neid kohvikuid, kes jagavad reklaamiga kohvitopse koos kaasamüüdava kohvi, tee jt kuumade jookidega, lisandub aina juurde.
Eespool mainitud kohvitopsid sõnumitega, nagu „Julge käia mööda tallamata radu“ ja „Head asjad juhtuvad nendega, kes ei oota“, olid Luminor panga lansseerimiskampaania sõnumid. Pank otsustas kampaania raames kasutada lisaks tavapärastele meediatele sel korral ka erilahendusena Eestis veel mitte väga levinud kohvitopsi turundust. Kuna sõnum topsidel oli positiivne ja need võeti klientide poolt väga hästi vastu, otsustas pank sarnase kujundusega topse ka pärast kampaaniat edasi kasutada oma Eesti, Läti ja Leedu kontorites. Agentuuri kaudu on reklaamiga kohvitopse soetanud aga ka mitmed teised ettevõtted. Näiteks LHV bränditud topsid, mida kasutatakse vaid pangakontoris oma klientidele, mitmed kauplused ning tootjad oma toodete reklaamimiseks.
Lisainfo:
The New Cup Agency
www.newcup.ee
+37253425577
Seotud lood
Kui plaanid sisustada üürikorterit, on oluline leida tasakaal praktilisuse ja isikupära vahel, kuna tihti on korter juba osaliselt sisustatud või mööblit peab paigutama targalt ja sedasi, et see ei kahjustaks seinu ega põrandaid. Alljärgnevalt 8 kasulikku nippi, mis aitavad sinu üürikorteri hubaseks ja funktsionaalseks muuta.