Ootuspäraselt oodatakse otsepostituse teemadest kõige enam toidukaupluste postitusi, samas sihtides konkreetseid kliendigruppe on võimalik ka teiste valdkondade ettevõtetel edukalt jõuda soovitud sihtgrupini. Näiteks mehed eristuvad eelistades elektroonika, ehituse ja autodega seonduvat, naised ja nooremad vastajad eelistavad toitlustuse ja iluteenuste teemasid, venekeelsed inimesed aga toidu- ja mööblikaupluste pakkumisi. Eramajade piirkondades oodatakse rohkem aianduse ja ehitusega seotud reklaami. Otsepost mõjutab positiivselt ka neid, keda kõnetab nende piirkonnas toimuv või pakutav. Suured võimalused postiga saadetud reklaamiga kohalikul tasandil potentsiaalseid kliente saada on ürituste korraldajatel, kohvikutel, kodukoha poodidel ja erinevate teenuste pakkujatel (nt ilusalongid, fotolaborid, apteegid jne).
Otsepost on ainulaadne võimalus ettevõtetel jõuda vajadusel kogu Eesti elanikkonnani. Tegemist on trükimeedia turunduskanaliga, millel on kõige laiem haare ja vaieldamatult kõige suurem kontaktide arv. Omniva teenindab enam kui 550 000 postkasti üle Eesti ning arvestades keskmist leibkonna suurust, saab otsepostiga saadetava reklaami abil kõnetada koguni 1,3 miljonit eestimaalast. Lisaks näitas eelmisel aastal Turu-uuringute AS-i poolt läbi viidud Omnibuss1000 küsitlus, et 58% tarbijatest eelistavad otsepostiga saabunud reklaami e-postiga saadetud reklaamile.
Mis teeb ühest otsepostiga saadetud reklaamist efektiivse turunduskanali?
Suurt mõju sellele, kas klient märkab reklaami ja läheb sellest ajendatult poodi, mõjutab otseposti visuaalne atraktiivsus, huvitav teostus ning edastatud info selgus. Parimate otsepostiga saadetud reklaamide kõrge hinnangu taga on materjali üldine meeldivus ning kaunis visuaal (19%). Oluline on ka edastatava info hulk – kui tooteid ja infot on ühel lehel liiga palju ja pakkumistes on keeruline orienteeruda, on tõenäoline, et paljud kliendid ei hakka süvenema. Tuleks arvestada ka sellega, et suuremate ja kallimate ostude korral ootab tarbija lisaks hinnale ka täiendavat infot toote kohta.Peamiseks kommentaariks madala hinnangu pälvinud reklaamlehtede kohta oli nende keskpärasus, liigne kommertslikkus, odav väljanägemine, intensiivne müra ja üldine mittemeeldivus. Kui postkasti jõudnud reklaamlehed on kõik üsna sarnase ilmega ja on seda olnud juba aastaid, ei püüa ükski neist enam pilku ega pane vaatama.Kui aga panustada kvaliteetse ja huvitava teostuse loomisesse, võib sellest saada üks peamisi potentsiaalse kliendi mõjutajaid. Märksõnadeks on vähem infomüra, kirkad värvid, positiivne emotsioon, kvaliteetselt välja lõigatud tootefotod ja paberivalik. Lisada saab ka kingitusi ja tootenäidiseid või saata otseposti näiteks värvilistes või erilise kujuga ümbrikutes. Võimalusi on väga palju.Tarbijate huvi postiga saadetud reklaami vastu on endiselt suur ja vaatamata uute kanalite pealetungile on otseposti kogused olnud muutumatud juba viimased 5 aastat. Vastavalt Kantar Emori viimasele reklaamipanuste uuringule AdEx moodustab otseposti turuosa kogu Eesti meediareklaamiturust 9% ja on viimaste aastate jooksul püsinud stabiilsena. Seega tasub oma turundusmeetmestik selle pilguga üle vaadata ja jõuda potentsiaalsete sihtgruppideni kõige efektiivsemalt.Mari Allese, Omniva postiäri juht*Viilup Uuringud OÜ viis 10.-19.05.2018 veebiküsitlustena läbi otseposti märgatavuse uuringu ühes suurimas (20 000 panelisti) online paneelis. Valim on esinduslik 20.-70.aastaste Tallinna elanike suhtes soo, vanuse, elukoha ja rahvuse lõikes. Kokku vastas küsitlusele 500 inimest.