Eesti reklaamiturul digireklaami suunatud kulutuste maht suurenes 2023. aastal 10,8 miljoni euro võrra. Sellest 32% kajastus mullu Eesti organisatsioonide müügitulus ning lõviosa ehk 68% liikus rahvusvahelistele tehnoloogiahiidudele, selgub värskest IAB Europe AdEx Benchmark digitaalse meedia reklaamikulutuste raportist.

- IAB Baltics juhatuse liige ja Quantitase innovatsioonibüroo juht Kaarel Oja.
- Foto: Marek Metslaid
Euroopa digitaalse reklaami ja turunduse assotsiatsiooni (IAB Europe) AdEx Benchmark raportist ilmneb, et 2023. aastal kasvas Euroopas tehtavate digireklaami kulutuste maht 11,1%, ulatudes 96,9 miljardi euroni. Eestis suurenes see maht 10,1%, kerkides aasta varasemaga võrreldes 10,8 miljoni euro võrra ning olles sellega Balti riikide seas esirinnas. Leedus jäi kasv 8,7% ja Lätis 7% juurde. Baltikumi digireklaami kulutuste kogumaht oli eelmisel aastal ligikaudu 420 miljonit eurot.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Mida rohkem kasutatakse reklaami, tekstide, piltide ja videote tegemisel tehisintellekti, seda sünteetilisemaks muutub meedia, rääkis digitaalset reklaamitööstust edendava IAB Baltics MTÜ juhatuse liige Kaarel Oja.
IAB Baltics juhatuse liikme ja Quantitas innovatsioonibüroo juhi Kaarel Oja sõnul on Eesti on võrdlemisi arenenud ja küps turg, kus reklaamikulutused per capita on võrreldavad Belgia ja Hispaaniaga. Ta lisas, et enim panustatakse Eestis otsingureklaami, tehes silmad ette sotsiaalmeedia reklaamile.
Kui Fox otsustas USAs uue telesaate „The Floor“ avaepisoodi näidata kohe pärast Super Bowli, andis see selge signaali, et formaat ei ole pelgalt vaatajaid köitev kõrgel tasemel meelelahutus. Tegemist on ka suurepärase turundusvõimalusega, kus igal sekundil on eriline väärtus. See on koht silma paista ning usaldust ja mõju kasvatada; see on ihaldusväärne ja unikaalne investeering brändi tugevdamiseks.