Autorid: Hando Sinisalu, Laura Reiter • 17. jaanuar 2022

Eesti turundajatel tasub valmis olla TikToki reklaami tulekuks

Intervjuu Stanislav Rybachukiga, kes on TikToki ja Snapchati performance lead Httpoolis. Rybachuk esineb märtsis Passwordil paralleelsessioonil, kus ta annab praktilisi nõuandeid TikTokis turundamiseks.
Stanislav Rybachuk

„TikTok on siiski “one to many” kanal, aga näiteks juristid ja arstid kasutavad TikToki nõuandekanalina,“ sõnas Rybachuk ja lisas, et TikTok ei ole ammu n-ö laste platvorm ning väga oluline kasutajate grupp on ka täiskasvanud, kes on TikTokis koos oma mudilastega.

Loe täispikka intervjuud Stanislav Rybachukiga.

Kuidas Eesti ettevõtted täna TikTokis reklaami teha saavad?

Täna Eesti ettevõtted reklaamikontot TikTokis luua ei saa ja Eesti kasutajad ei näe oma TikToki feedis reklaame. Eestis saab reklaamida mõjuisikute abil, nemad saavad oma postitusi raha eest võimendada.

Hetkel pole teada, millal TikToki reklaamivõimalused Eesti turu jaoks avanevad, aga selleks tasub juba praegu valmistuda.

TikToki peetakse lastele mõeldud kanaliks, kas see on jätkuvalt nii?

Maailmas on sellel kanalil üle 1,2 miljardi kasutaja. USAs on 32% TikToki kasutajatest vanuses 35+, TikToki põhiauditoorium on vanuses 18-35. Need, kes lastena alustasid TikToki kasutamist, on tänaseks juba suureks kasvanud. Üks oluline kasutajate grupp on veel lapsevanemad, kes on TikTokis oma mudilastega koos.

Milised loovlahendused TikTokis töötavad, millised on eripärad?

Ilmselt enamik brände teevad reklaame juba mingites teistes digikanalites. Soovitame neid olemasolevaid lahendusi lihtsalt TikTokile kohandada.

Kui võtta Facebookis olevad reklaamid, siis TikToki jaoks tuleks videosid lähendada. TikToki video pikkus võiks olla kuni 10 sekundit ja esimese 3 sekundi jooksul peaks peamise sõnumi ära ütlema.

Erinevalt Facebookist vaadatakse TikTokis videosid koos heliga, isegi kuni 70% kasutajatel on audio sisse lülitatud. Seega helitaust on väga oluline.

Enne TikTokis reklaamima hakkamist on ennast soovitav kurssi viia sellega, mis seal toimub. Näiteks läbi mõne VPNi tasub vaadata USA või mõne suure Euroopa riigi TikToki feed'i ja õppida, kuidas reklaame teha.

Samas tasub meeles pidada, et TikToki kasutajad pole mingi eri liik inimesi, vaid nad käituvad sarnaselt teiste sotsiaalmeedia kasutajatega.

Kas TikToki sobib kasutada ka “tõsiste”, ärilt-ärile toodete või teenuste reklaamimiseks?

TikTok on siiski “one to many” kanal, aga näiteks juristid ja arstid kasutavad TikToki nõuandekanalina. Noored ei vaata TV-uudiseid ja TikTok on hea võimalus ka tõsiste teemadega nendeni jõuda. Näiteks juristidel on selles kanalis “daily tips” lühisoovituste kanalid, kus antakse nõu praktilistel igapäevateemadel – näiteks, kas maksta kaupluses lõhutud viskipudeli eest.

Samas on hashtag’ide ja lookalike-auditooriumide abil võimalik jõuda ka B2B sihtrühmadeni, aga igal juhul peab sellist lähenemist eelnevalt testima.

Kui kallis on TikTokis reklaamimine?

Täna TikToki CPM keskmiselt kaks korda madalam kui Facebookis. Väga paljud reklaamijad täna veel TikToki ei kasuta ja see teeb hinnad soodsamaks. Vahel pakub TikToki üllatuslikult head ROId, aga mida rohkem reklaamijaid TikToki tuleb, seda rohkem ka reklaam maksma hakkab.

Stanislav Rybachuk esineb ka 23.-24. märtsil Kultuurikatlas toimuval turunduskonverentsil Password, kus ta jagab praktilisi nõuandeid TikTokis turundamiseks. Vaata konverentsi kogu infot ja programmi SIIT ja osta pilet juba täna SIIT.

Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700