Best Marketing • 18 märts 2020

Ära lase koroonaviirusel oma ettevõtet põhja vedada

Kui konkurendid on hetkel äraootaval seisukohal, siis ellujääjad tegutsevad, otsivad uusi võimalusi ning pööravad tekkinud situatsioonis oma toote või teenuse argumendid enda kasuks, kirjutab Klienditugi OÜ partner Rene Sildvee.

Rene Sildvee  

Me saame iga päev üsna palju vastakat informatsiooni koroonaviiruse levikust ning mõjust inimeste tervisele, kuid üks mis kindel: majandust on ta kollapsi suunas sikutamas juba üsna tugevalt. Kõik see on tekitanud olukorra, kus on tark kasutusele võtta meetmeid oma ettevõtte pinnal hoidmiseks.

Rene Sildvee, Klienditugi OÜ partner

Raha on mõeldud ringlema ning me kõik saame praegu tekkivale majandussurutisele ise kaasa aidata, kas pidurdades oma tegevusetusega rahavooge ja süvendades kriisi, või siis vastupidi, leevendades seda sellega, et aitame kaasa raha liikumisele ja hoiame nii majandust toimimas.

Mida siis ette võtta, kui koroonaviirus laamendab juba nii jõudsalt, et erinevates sektorites räägitakse ettevõtete sulgemisest ja ees ootavast pankrotilainest?

Raha on mõeldud ringlema ning me kõik saame praegu tekkivale majandussurutisele ise kaasa aidata, kas pidurdades oma tegevusetusega rahavooge ja süvendades kriisi, või siis vastupidi, leevendades seda sellega, et aitame kaasa raha liikumisele ja hoiame nii majandust toimimas. Teist varianti toetab suure tõenäosusega suurem osa ettevõtjaid, kes on valmis selleks ka oma tööprotsesse vastavalt praegusele olukorrale kohandama.

Kui konkurendid on hetkel äraootaval seisukohal, siis ellujääjad tegutsevad, otsivad uusi võimalusi ning pööravad tekkinud situatsioonis oma toote või teenuse argumendid enda kasuks. Kriisisituatsioon on ajutine, lühinägelik mõtlemine võib viia ettevõtte hävinguni.

Seetõttu panimegi kirja mõned soovitused koroonapandeemia ning sellega paratamatult kaasneva majandussurutise ajaks, et säilitada ja tõsta oma müüginumbreid.

Töötage kodus, et vältida nakatumist meeskonnasiseselt ja klientide hulgas, sest nakatumine võib ettevõtte tegevust halvata väga suures mahus. Seda on juba paljud ettevõtted edukalt rakendanud.

Leidke ja tehke endale selgeks argumendid, kuidas teie tooted/teenused aitavad teie klientidel paremini kriisiga hakkama saada. Kasutage müümisel just neid argumente. Ilmselt tuleb hetkel pehmed väärtused riiulisse panna ning keskenduda praktilistele argumentidele.

Kohandage oma tooted ja teenused vastavalt tekkinud olukorrale. Mõelge, kuidas oleks võimalik kontaktivabalt klientidele toode kätte toimetada või kas tasub tootmise robotiseerimisele mõtlema hakata, et tootmine ei peatuks. Tehke müügiesitlusi, koolitusi jms videosilla abil, looge oma toodete tutvustamiseks virutaalreaalsuse lahendusi, proovige kasutada oma toodetes näiteks antibakteriaalseid pinnakatteid. Katsuge leida lahendus, et läbimüük ei langeks – fantaasia on piiritu.

Kodus töötamise aega kasutage olemasolevate klientide hoidmiseks ning uute kliendisuhete loomiseks, suheldes nendega tihedamalt, süstides optimismi ning olles neile raskel ajal toeks ideede ja ettepanekutega. Kasutage kliendikoosolekute läbiviimiseks videosildasid, milleks on tänapäeval väga palju erinevaid lahendusi nagu näiteks Zoom, Skype, Microsoft Teams jms.

Võimalusel võtke kasutusele sobiv CRM lahendus, mis võimaldab tööd korraldada, läbi viia ning kodus töötavate müüjate sooritusi jälgida.

Head kõnekeskuse lahendused võimaldavad teostada ja vastu võtta, salvestada ja mõõta kõnesid kõikjal, kus on Internet, ka kodukontoris.

Müügi kasvatamiseks kasutage spetsialistide abi, kes aitavad teil panna kokku õige kliendibaasi potentsiaalsetest klientidest ja vajadusel need ka läbi helistada, kaardistada kliendi vajadused ja videokohtumised kokku leppida. Ehk on just nüüd aeg kasutada kolmandaid osapooli värskete ideede hankimiseks ning ratsionaalselt kaalutletud otsuste langetamiseks, kui endal hunnik muremõtteid ja paratamatult paanikaseeme pähe idanema pandud.

Seadke prioriteedid, kohandage kanaleid ja eelarveid, aga ärge lõigake ära investeeringuid turundusse. Praegune olukord peaks meile pigem üha enam näitama seda, et turunduskulud ei ole mitte kulud, vaid investeering paremasse tulevikku ja jätkusuutlikkusesse.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: 51 44 884
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700