Eelmisel nädalal toimus Riias Baltikumi ülene kommunikatsiooniauhindade gala Mi:t&Links. Finalistide hulka mahtus kolm Eesti tööd, kõik agentuurist Miltton.

- Rahvusvahelise kommunikatsiooni auhinnad noppisid Miltton ja airBaltic Foto: Maris Lasdanz
Tööd esitati rahvusvahelise kommunikatsiooni kategoorias ning need said teise, kolmanda ja neljanda koha. Esikoha pälvis Air Balticu kampaania (air) Baltic Way.
IV koht: Funderbeam
Neljanda koha sai Funderbeami Singapuri finantsregulaatori poolt väljastatud litsentsi kommunikatsioon. Singapuri finantsregulaatorit nähakse teerajajana maailma suurpankade ning sellest tulenevalt ka finantsvaldkonna ajakirjanike seas. See tegi teema uudisväärtuslikuks. Töö tulemusel ilmus sel teemal üle maailma rohkem kui 50 artiklit viies erinevas keeles. Artiklid ilmusid muuhhulgas mainekates rahvusvahelistes kanalites nagu Investing.com, Reuters, Tech.eu ja Yahoo Finance. Milttoni agentuurist vastutas projekti elluviimise eest Kaspar Jõgeva.

- Tour de Digital Wonderlandi loo alguses pandi ajakirjanikud Viru hotelli ees Ikaruse bussi. Foto: Aleksandr Guzhov
III koht: Tour de Digital Wonderland
Kolmanda koha pälvis projekt Tour de Digital Wonderland. Milttoni agentuur moodustas rahastajate koalitsiooni ühesuunaliste huvidega Eesti tehnoloogiaettevõtetest ja avaliku sektori asutustest, mille tulemusel pakuti välisajakirjanikele eksklusiivset pressireisi. Välisajakirjanikud olid mainekatest väljaannetest, valdavalt Euroopast, kuid ka väljastpoolt. Pressireisil osalesid ajakirjanikud näiteks sellistest kanalitest nagu Asahi Shimbun, Deutsche Welle, Frankfurter Allgemeine, Gazeta Wyborcza, Les Challenges, Süddeutsche Zeitung ja The New York Times. Pressireisi tulemusel ilmus üle kahekümne artikli erinevates mainekates väljaannetes. Neist osad rääkisid mõnest konkreetsest Eesti ettevõttest nagu Bolt või Veriff, teised Eestist kui digitaalsest ühiskonnast, kuid kõneisikutena kasutati Eesti ettevõtjaid. Milttoni agentuurist vastutasid projekti eest Kaspar Jõgeva, Karita Sall, Mari-Liis Kitter ja Olga Korneitšik.
“See oli põnev projekt. Esimene väljakutse oli kuulikindla agenda koostamine. See tõi pressi Eestisse. Aga me ei saanud ajakirjanikke millekski kohustada, saime neid võluda. Teine väljakutse oli jutustada pressireisiga Eesti kasvulugu alates 1991. aastast kui vaesest Ida-Euroopa pärapõrgust, mis on arenenud liberaalse digitaalse ühiskonna teerajajaks, atraktiivseks idufirmade kasvukeskkonnaks, riskikapitali magnetiks ja heaoluühiskonnaks, kus keskmine palk viimase kolmekümne aastaga üle 40 korra tõusnud. Lisaks ratsionaalsele ja ladusale loole, kasutasime pressireisil elemente, mis võimaldasid tajuda Eesti arengu kontrasti. Loo jutustamise alguses rääkides 90ndatest ja Skype sünniloost, sõidutasime ajakirjanikud Viru hotelli eest Mustamäele Ikaruse bussiga. Pärast said nad proovida Bolti tõukse ja sõita Bolti taksoga. Tagumikutunde võrdlemine annab alati hea kontrasti,” rääkis Jõgeva.

- Idufirma Salv lansseerimine sai maailmas üle saja kajastuse ning tõi kokku Eesti otsustajad.
II koht: Salv
Teise kohaga tunnustati rahapesu tõkestamisele orienteeritud idufirma Salv lansseerimist. Detsembris kaks miljonit dollarit riskikapitali kaasanud Salvi lansseerimise tulemusel ilmus maailma meedias üle saja artikli rohkem kui kümnes keeles. Nende seas kajastasid ettevõtet FinExtra, TechCrunch, Tech.eu, Yahoo Finance, ZDNet, baltimaade prominentsemad väljaanded Dienas Bizness, Eesti Ekspress ja Veršlo Zinios ning maailma viiendana külastatuim uudisteportaal 腾讯新闻客户端. Selle tulemusel kasvas klientide huvi Salviga koostöö alustamise vastu, ettevõte sai hoobilt atraktiivseks talentidele ning kümned investorid üle maailma tundsid huvi investeerimise vastu. Mullu detsembris andis Startup Estonia Salvile ka “Big Bang of the Year” tiitli. Milttoni agentuurist vastutasid projekti elluviimise eest Kaspar Jõgeva ja Mari-Liis Kitter.
I koht: (air) Baltic Way
Tänavu pälvis esikoha Air Balticu kampaania (air) Baltic Way. Kampaania raames tähistati Balti keti 30 aastapäeva. Sel puhul värvis ettevõte kolm lennukit vastavalt Eesti, Läti ja Leedu lipuvärvidesse. Projekti väljakutse seisnes eeskätt otsustajate veenmises, kuna kolme lennuki värvimise tõttu seisid lennuvahendid augustis tiheda lennugraafikuga perioodil viis päeva angaaris. Kampaania tulemusel teenis Air Baltic üle 25 kajastuse, valdavalt erialases meedias. Samaaegselt on kümned tuhanded baltimaade elanikud saanud lennata oma koduriigi lipuvärvides lennukis, mis kinnistab Air Balticu brändi üle Baltikumi. Projekt viidi ellu Air Balticu majasisese kommunikatsioonimeeskonna poolt koostöös agentuuriga Hill & Knowlton.
Baltimaade kommunikatsiooniauhindu jagatakse juba 15 aastat Mi:t&links nimelisel konkursil, mille ellukutsujaks on Läti kommunikatsiooniagentuuride liit. Tänavu esitati 160 tööd, valdavalt Lätist ja Leedust, kuid ka Eestist ja Poolast.
Meenutuseks veel, et Miltton noppis hulgaliselt auhindu ka möödunud nädalal toimunud konkursil
Aasta Kommunikatsioonitegu 2019. Fotografiska avamine hinnati
parimaks erasektori kampaaniaks ning lisaks pälvis see tudengite eriauhinna. XXVII laulu- ja XX tantsupidu "Minu arm" valiti aga
parimaks avaliku sektori kampaaniaks.
Lisaks jõudis Miltton näituse "Tõde on surnud" lansseerimiskampaaniaga
viie finalisti hulka konkursil Aasta Turundustegu 2019.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!