Marianne Liibert • 11 november 2019

Anett Kutti: eestlased on väga agarad kinoskäijad

Apollo Kino Baltikumi turundusjuht Anett Kutti rääkis, et Eesti, Läti ja Leedu kinokülastajate kõige suurem erinevus peitub kinos käimise sageduses.

Anett Kutti juhib Apollo Kino turundust alates novembrist lisaks Eestile ka Lätis ja Leedus.  

Kuidas teie töö võrreldes varasemaga muutus?

Minu peamine ülesanne on kohandada Eesti turu jaoks välja töötatud turundusstrateegiat uutel turgudel. Läti ja Leedu kinokülastajate maitse-eelistused on küll üsna sarnased eestlastele, aga turupositsioon ja üht-teist on siiski erinev, mistõttu päris kõike üks-ühele kopeerida pole võimalik. Esimene ülesanne ongi kurssi viia ennast uute turgudega ja ellu kutsuda Eestis edukalt toimivad turunduslahendused ning seejärel juba analüüsida esimeste kuude kliendikäitumist.

Millised on teie peamised eesmärgid uuel positsioonil?

Kõige suurem eesmärk on kasvatada Apollo kinode turuosa Lätis ja Leedus ehk saada inimesed meie kinodesse. Ja kogu fookus lähebki selle eesmärgi toetamiseks mõeldud tegevuste elluviimisele ehk uue kinoketi tuntuse kasvatamisele ning Apollo kinode poolt pakutava tippkvaliteediga kinoelamuse tutvustamisele.

Millised erinevused on Eestis, Lätis ja Leedus turundamisel? Millega peate arvestama, et potentsiaalsete külastajateni jõuda?

Esiteks on meie positsioonid erinevad. Eestis oleme kinoturu liider, mistõttu on erinevate koostööprojektide elluviimine lihtsustatud, samas kui Lätis ja Leedus tuleb uute kinode tuntuse tõstmise ja strateegiliste partnerite leidmisel rohkem vaeva näha. Oleme kõvasti tööd teinud, et iga uue Apollo kinoga pakkuda kinokülastajatele mugavat kinokogemust, mis hõlmab näiteks moodsaid iseteeninduskassasid, ülimugavaid staaritoole ning uuenduslikku Kinorestorani. Lätis ja Leedus on paljudele kinokülastajatele selline kinokontseptsioon alles võõras, mistõttu peame töötama selle kallal, et tõestada, mis eristab Apollo kinosid teistest turul seni nähtud kinodest. Ja kõige paremini mõistab seda kinno tulles ja seda kogedes.

Peaaegu et kõige olulisem erinevus turgudel on kohalik filmiprogramm. Nii nagu eestlased armastavad Eesti filmi, hindab ka Läti ja Leedu kinopublik kohalikku toodangut, mistõttu tuleb filmiprogrammiga seotud aktiviteete vaadata kohaliku linastuskava järgi.

Kui erinevad on kolme riigi kinokülastajad ja nende harjumused?

Kõige suurem erinevus peitub kinos käimise sageduses. Euroopa kõrgema kinokülastuste arvuga riikide sekka tõusnud eestlased on väga agarad kinoskäijad (2,75 külastust elaniku kohta), samas kui Leedus on kinokülastuste arv 1,4 ja Lätis 1,3 ühe elaniku kohta aastas. Mis on ka mõistetav, kuna meie naaberturgude kinod ei ole sama mõnusad, värsked ja moodsad nagu Eestis, mistõttu eelistavadki lätlased ja leedukad filmimaailma meelelahutust pigem elutoas teleri ees nautida. Samas on Läti ja Leedu kinopublik palju emotsionaalsem, minnes kaasa erinevate teemaõhtute ja eriüritustega ega pea paljuks tulla näiteks Halloweeni õhtul kostümeeritult kinno.

Fun fact on see, et kui eestlaste (ja teiste filmirahvuste) jaoks on popkorn soolane kinokaaslane, siis lätlased ja leedukad eelistavad magusat suhkrust või karamelliseeritud popkorni.

Mis on Apollo Kinode järgmise aasta suurimad väljakutsed?

Järgmise kolme aasta jooksul on plaanis mitmeid uusi kinoavamisi nii Lätis kui Leedus, mistõttu suurim väljakutse on need inimesed meie kinodesse saada, töötades välja need õiged kanalid ja kontseptsioonid, mis sealseid sihtrühmasid kõnetavad. Lisaks on pidev väljakutse tagada üha nõudlikumale kinokülastajatele meie kvaliteetset ja mugavat kinokogemust, mis eeldab täiendavate teenuste väljatöötamist või edasiarendamist, tootearendust ja pidevat tööd kinokavaga.

Kuidas muutub Apollo kinode 2020. aasta turunduseelarve võrreldes 2019. aastaga?

Apollo kinode turunduseelarve järgmistel aastal natuke kasvab seoses uute kinode lisandumise ja täiesti uute kontseptsioonide lansseerimisega, mis meil 2020. aastal plaanis on.

Millisesse turunduskanalisse panustate enim vahendeid?

Apollo kinode sisekanalid on tänaseks niivõrd suure katvusega, et koduturul panustame kahtlemata sinna kõige enam. Oma kanalite all pean silmas kinoekraane, kinode fuajeedes paiknevaid digiekraane ning kino sotsiaalmeedia kanaleid, milleks on Facebook, Facebook Messenger Bot, Instagram, Linkedin ning traditsioonilised uudiskirjad.

Täiendav ressurss läheb teiste Apollo Grupi äride sisekanalitesse, kellega on meil Apollo Klubi lojaalsusprogrammi raames tihe rist-turunduse praktika.

Kuidas oma kampaaniaid planeerite?

Kinomaailmas valitseb omapärane olukord, kus meie põhilist toodet – filmi – turundavad hoopis levitajad. Seetõttu ei tee kino väga tihti klassikalist reklaamikampaaniat, vaid keskendub taktikalistele tegevustele. Turunduskalendri koostamisel pean lähtuma filmide linastuskavast ja üleüldisest sesoonsusest, pakkudes nõrgemateks kinokuudeks suuremaid soodustusi või luues suurfilmide edu maksimeerimiseks erinevatele sihtrühmadele suunatud eriüritusi.

Uusi kinosid aga toetan tuntuse kasvatamise eesmärgil klassikalise reklaamikampaaniaga.

Kuidas Netflix ja teised taolised teenused mõjutavad seda, kuidas ja kui tihti inimesed kinos käivad?

Mina usun, et voogedastusteenuste võidukäik toetab ka kinokülastuste kasvu. Need, kellele meeldib tarbida sedalaadi sisu nagu Netflix pakub, armastavad seda suure tõenäosusega ka teistes kanalites nagu kino. Minu meelest on paljudel kinokettidel (ja ka meil) Netflixilt ja teistelt voogedastusteenuse pakkujatelt üht-teist õppida, eriti just kliendikäitumise põhjal pakutava sisu loomise kohta.

Kummal on teie arvates tulevikus rohkem potentsiaali: sarjadel või filmidel?

Ma arvan, et mõlemad on suure potentsiaaliga. On neid, kes armastavad sarju ja nn binge watching'ut ja neid, kes väldivad ajanappuse tõttu sarjade vaatamist ja hindavad ühekordset filmielamust, millel on selge algus ja lõpp. Piirid sarjade ja filmide vahel on juba niigi hägustumas, sest mõne paariosalise sarja üks osa annab korraliku filmi mõõdu välja.

Jaga lugu:
Seotud lood
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700