Best Marketing • 31 oktoober 2019

Ekspress Grupi müügitulu kasvas ligi 10 protsenti

Baltimaade juhtiva meediakontserni Ekspress Grupp müügitulu kasvas tänavu kolmandas kvartalis digitaalsete tulude toel ligi 10 protsenti ja ettevõte teenis enam kui kahekordse EBITDA suurenemise juures väikese kasumi.

Mari-Liis Rüütsalu  Foto: Andras Kralla

ASi Ekspress Grupp kvartali vahearuande kohaselt oli kontserni 2019. aasta kolmanda kvartali müügitulu 16,8 miljonit eurot ja 9 kuu müügitulu 53,6 miljonit eurot. Müügitulu suurenes kvartalis 8 protsenti võrreldes eelmise aastaga ja 9 kuu arvestuses 8 protsenti.

Ekspress Grupi juhatuse esimehe Mari-Liis Rüütsalu sõnul põhineb müügitulu kasv peamiselt digitaalsete tuludel, mis suurenesid eelmise aastaga võrreldes 17 protsenti ning moodustasid septembri lõpus juba 58 protsenti meediasegmendi käibest. „Müügitulu kasvu tõid tugev reklaamimüük ja Eestis digitaalsete tellimuste mahu suurenemine,“ lausus Rüütsalu. Kontserni kuuluvate meediaettevõtete tulubaas kasvas 9 kuu arvestuses üle 12 protsendi.

Ekspress Grupi kasum enne intresse, makse ja kulumit (EBITDA) oli kolmandas kvartalis 1,41 miljonit eurot ning 9 kuuga kokku 3,88 miljonit eurot. Kolmanda kvartali EBITDA kasvas 117 protsenti võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ning 9 kuu vaates 30 protsenti. Kolmandas kvartalis teenis ettevõte 0,02 miljonit eurot kasumit, kuid jäi tulenevalt kahest eelmisest kvartalist siiski 9 kuu vaates 0,24 miljoni euroga kahjumisse.

“Olulise uuendusena alustas ka Leedu Delfi kolmandas kvartalis tasulise sisu müügiga, samuti avasime Leedu turul lineaarse televisioonikanali koostöös Teliaga. Teises kvartalis alustatud tasulise sisu müük Läti Delfis on saanud turult positiivse vastukaja ning täidab oodatud eesmärke. Tuleb silmas pidada, et tasulise sisu müük on pikaajaline protsess, mis vajab aega tarbijate harjumuste muutumiseks - seda eriti Lätis ja Leedus, kus tarbijad ei ole varem kohaliku meedia tasulise sisuga kokku puutunud,“ rääkis Rüütsalu.

AS Ekspress Grupp on meediakontsern, mille peamised tegevused hõlmavad veebimeedia sisutootmist, ajalehtede ja ajakirjade kirjastamist ning trükiteenuste osutamist Eestis, Lätis ja Leedus. 1989. aastal tegevust alustanud Ekspress Grupp annab tööd 1700 inimesele, omab juhtivaid veebimeedia portaale Baltimaades ning kirjastab Eesti loetumaid päeva- ja nädalalehti, lisaks enamikku Eesti populaarsematest ajakirjadest.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700