Autor: Kristo Epner • 24. september 2019

Miks kasutada välimeediat?

Välimeedia on tänapäeval surve all kui aegunud turundusväljund, mille tulemuslikkust on raske mõõta, eriti võrreldes digimeedia väljunditega, mis pakuvad palju informatiivset statistikat.

Välimeedia puhul on kahtlemata tegemist ühe vanima massisuhtluse kanaliga. Vaatamata printmeedia, raadio, televisiooni ja digimeedia tulekule on välimeedia järjepidevalt enda positsiooni hoidnud. Ent mis on välimeedia unikaalsus ning miks seda enda turundustegevuses kasutada?

Eelkõige on oluline mõista, et mõtestatud reklaam tõesti on investeering ja kusjuures väga selge tootlikkusega. Mõtestatud ehk selgelt eesmärgistatud reklaam on konkreetse sõnumiga, esitleb väärtust loovat toodet või teenust õigetes kanalites ja jõuab õigel ajal õigete inimesteni. Teiseks aitab palju teadlikumaid otsuseid teha mõistmine, et imerohtu ei eksisteeri.

Kõikidel kanalitel on selged eelised ja puudujäägid ning lähtuda tuleb eelkõige hetke vajadusest ja ettevõtte eesmärkidest. Sellest tulenevalt tehakse valikuid erinevate kanalite vahel. Aja jooksul strateegia muutub, kõige hullem on mugavusest sama asja kordama jääda. Ühtlasi on kindel, et keskendudes ainult ühele kanalile, jääte ilma paljudest võimalustest, ettevõtte potentsiaalsest kasvust ja tulust.

Turunduseelarve paremaks planeerimiseks ja teadlikumaks investeerimiseks tasub teada, millised on välimeedia peamised eelised.

Välireklaami eelised

1. Välireklaami ei saa vahele jätta ega ära blokeerida.

2. See on ainus füüsilises keskkonnas eksisteeriv massisuhtluse kanal, mis võimaldab väga loovat ja meeldejäävat lähenemist, mis ei pea olema sugugi kallis. Ka auto kaubanduskeskuses, sildikeerutaja tänaval või roosa uks on näited välimeediast.

3. Välimeedia on ainus meediakanal, mis ei vaja ühtegi tarbimisharjumust. Televiisor vajab vaatamist, raadio kuulamist, ajalehed/ajakirjad lugemist ja internet surfamist, välimeedia vaid kohalolekut.

4. Välireklaamiga saab garanteerida nähtavuse. Ostes konkreetse korduste arvu ajaühikus või protsentuaalse osakaalu reklaampinnast, saab välistada olukorra, kus reklaami pole näha.

5. Välimeedia pinnad on tihtilugu viimane kontaktipunkt kliendiga enne otsuse hetke, mis tähendab, et see on viimane võimalus mõjutada klienti vahetult enne ostu.

Kõigi nende eeliste kõrval on välimeedia suurimaks murekohaks täna reageerimiskiirus ning puudulik ülevaade. Turundustegevus peab sammu pidama üha kasvava elutempoga, mis tähendab, et ka kampaaniaid peab olema võimalik viia ideest teostuseni päevade, mitte nädalate raames. Eriti kehtib see väiksemate ja keskmiste ettevõtete puhul, ent õigesti kasutatult võimaldab välimeedia neil ennast järjepidevalt relevantsel ja meeldejääval moel pildis hoida.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700