Jaga lugu:

Kuidas müüa 20 tuhat huulepulka 20 sekundiga?

Sotsiaalmeedia mõjuisikud on Hiinas kuningad. Jerry Perez Mindshare Hiinast selgitab, kuidas Hiina influencerite (e.k. ka suunamudijate) roll muutub järjest olulisemaks.

Sotsiaalmeedia ei ole andnud tarbijatele mitte ainult võimendatud hääle, vaid tekitanud uue kogukonnaliidrite liigi: influencerid ehk edaspidi suunamudijad – isiksused, kes suunavad ja kujundavad inimeste mõtteviisi kaubamärkide ja toodete kohta. Nad on muutunud kogu maailmas turundustegevuse oluliseks osaks.

Nagu mujal maailmas, on ka Hiinas saanud sellest uus reaalsus. Hiina on suurimaid sotsiaalmeedia turge kogu maailmas - üle 1,1 miljardi igakuise aktiivse kasutaja WeChat’is, Hiina suurimas sotsiaalmeedia rakenduses.

Sotsiaalmeedia Hiinas ei keskendu üksnes suhtlusele ja jagamisele – sellele on kiiresti lisandunud rohkem meelelahutuslikke ja kaubanduslikke funktsioone. 2018. ja 2019. aasta Minteli raportid Hiina sotsiaalmeedia kohta näitasid, et 72% vastanutest on tooteid märganud ja 62% on kaupu sõnumirakenduste kaudu ostnud. Küsitletutest 87% on ostnud, müünud või vahendanud infot sotsiaalkaubanduse platvormidel.

Need muutused on kiirendanud arenguid Hiina influencerite maastikul.

Mõjusikute roll muutub

Aastaid tagasi käsitleti suunamudijaid kui tavalisi suhtekorraldajaid. Kaubamärgid varustasid neid tootenäidistega ja kutsusid neid oma tooteesitlustele, et nad saaksid nende kaubamärgist midagi positiivset rääkida oma platvormil. Järk-järgult hakati mõjuisikutele palka maksma selle eest, et nad kaubamärke ise tutvustaks ja neile tähelepanu tooks, näiteks fotode postitamise või hinnangute andmisega WeChat’is.

Selline liikumine toimub endiselt ja suunamudijad mängivad siiani suurt rolli tarbija teekonnal suunamisel. Samas on nende mõju kiiresti laienenud hõlmates nüüd ka konversiooni (reklaamist ostuotsuseni) ja seeläbi müüki otseselt.

Hiinas on shoppertainment (toim. - ostlusmeelelahutus) nähtus kasvavas trendis – sisu avastamine ja kaasatus on väga tihedalt seotud e-kaubanduse kogemustega, ja sotsiaalsed „otseülekanded“ läbi suunamudijate lubavad inimestel „näha ja osta“. Suunamudijad ei ole Hiinas olnud vaid teavitamise ja veenmise platvormid: nad on muutunud müügikanaliteks.

Näiteks Angelababy nimelise kuulsuse otseülekannet Maybelline New York’i jaoks vaatasid rohkem kui 6 miljonit Hiina naist ning vaid kahe tunniga müüdi ära üle 10 tuhande toote. Teine ajakirjanduse poolt kajastatud kuulus juhtum müüs tänu mõjuisik Li Beikale 100 Mini Cooper’i erimudelit vaid mõne minutiga.

Mõned suunamudijad on muutunud nii kuulsaks ja autoriteetseks, et nad on populaarsuse toel loonud oma kaubamärgid ja ettevõtted. Edukaimad influencerid on Benny (üle 4 miljoni jälgijaga mikroblogiplatvormil Weibo), kes asutas kosmeetikaettevõtte Croxx ning Zhang Mofan MOMO (üle 12 miljoni jälgija Weibo’s), kes pani püsti oma ilu- ja elustiiliäri Mo-amour.

Arenevad võimalused

Suunamudijate mõju kasvuga on arenenud ka viisid, kuidas kaubamärkidega koostööd tehakse. Influencerid on muutunud enamaks kui lihtsalt huviäratajateks või toote arvustajateks. Mõned kaubamärgid peavad suunamudijaid osaks oma meediaplaanist ja on ära kasutanud seda partnerlust platvormiüleselt.

Üheks selliseks juhtumiks oli Maybelline New York’i partnerlus kuulsa mõjuisiku William Chan’iga.

Maybelline New York’i huulepulga ühe värvivarjundi nimeks panid Chan’i fännid ise: „Queens“. Suunamudijat kasutati peale sotsiaalmeedia ka massimeedias.

Kogu see hype viis 20 tuhande huulepulga ostmiseni esimesel 20 sekundil pärast lansseerimist ning seejärel müüdi veel järgmised 20 tuhat kahe tunni jooksul.

Hiina influencer marketingi maht on kasvanud 2018. aastal 17 miljardi dollarini, kahekordistades 2016. aasta tulemust (allikas: CBNData eMarketer, august 2018).

Negatiivselt on siiski mõjunud petturlik tegevus, kus mõned suunamudijad on endale võlts-jälgijaskonna tekitanud või bot’ide abil kaasatust kasvatanud, tekitades illusiooni platvormi tõhususest. Seda probleemi arvestades on sotsiaalse jälgimise teenused loonud tööriistad pettuse taseme mõõtmiseks ning kaubamärgid on partnerluses pööranud rohkem tähelepanu hoolsusnõuetele.

Kokkuvõttes

• Suunamudijad mängivad tarbija otsusprotsessis aina suuremat rolli, mistõttu üritavad kaubamärgid mõjuisikute rolli täpsemalt määratleda ning viia nad vastavusse oma ettevõtte eesmärkide ja kampaaniaga laiemalt.

• Kuna olemasolevate suunamudijate hulk on kasvanud, on nende valimine muutunud aina keerulisemaks ja kaubamärgid katsetavad, kuidas partnerlussuhteid kaubamärkide ja tooteportfellide vahel mitmekesistada.

• Kaubamärgid on püüdnud leida viise influencerite suuremaks kaasamiseks, et partnerlusest rohkem kasu saada ja samas kindlustada end riskide ja pettuste eest

Allikas: Warc.com

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee