Jaga lugu:

Fitlap: Lojaalsed kasutajad teevad klienditoe töö meie eest ise ära

Fitlapi Facebookis on aktiivne toetusgrupp, kus on üle 22 000 liikme ning grupi liikmed vastavad ise teiste küsimustele ning Fitlapi tootearenduse juht René Laane sõnul ei pea nemad enam sekkuma. Enda küsimustele saavad nad poole tunniga ligi 1000 vastust.

Fitlapi tootearenduse juht René Laane  

Kuidas teha kasutajasõbralikku rakendust?

Kõige olulisem on kuulata kliente ja arvestada nende soovidega. Klientide soovid on tihti aluseks rakenduse kasutusmugavuse parendamisel. Kui Fitlapi meeskonnal tekib rakenduse arendamisel mõni idee, siis testime seda esialgu praeguste klientide peal ning siis otsustame, kas selle ideega tasub edasi minna. UX/UI teenuse oleme suures osas siiani sisse ostnud, kuid järjest enam näeme seda, et ka need ametikohad oleks vaja ettevõtte siseselt täita. Arendajad on meil endal olemas, kuid vahel oleme tellinud ka seda väljaspoolt.

Kasutusmugavuse parendamiseks oleme teinud koostööd ka Tartu Ülikooliga, oleme kasutanud pilgujälgijat. Samuti oleme kasutanud ekraanisalvestusi, et uurida, kuidas kliendid Fitlappi kasutavad. Loomulikult teeme igapäevaselt A/B teste.

Eks oleme teinud ka vigu ning palju tühja tööd. Näiteks algusaastatel proovisime ellu viia iga kliendi ettepaneku või soovi. Nii oli Fitlapis vahepeal liiga palju erinevaid funktsioone, mis tegid Fitlapi kasutamise hoopis keerulisemaks.

Soovitan proovida panna ennast kliendi olukorda ja teha toode selliseks, et see teeks kliendi elu lihtsamaks. Kahjuks tundub, et paljud teevad toodet endale, mitte klientidele.

Milliseid turundusvahendeid ja -kanaleid kasutate?

Olenevalt aastaajast kasutame peaaegu kõiki turunduskanaleid. Oleme kasutanud nii raadiot, televisiooni, kino, sise- ja välisekraane kui ka kõike muud. Peamiselt kasutame aga internetiturunduse võimalusi, alates FB ja Google reklaamidest kuni artikliturunduse ja SEOni. Samuti panustame palju koostööle teiste ettevõtetega.

Selleks, et võimalike klientideni jõuda, tuleb määrata sihtgrupp, jõuda selgusele, mis neid huvitab ja pakkuda neile sellist sisu. Meie oleme lahendanud selle iganädalaselt ilmuvate artiklitega, kirjutame teemadel, mis meie sihtgruppi kõige rohkem huvitab ja mis neile kasulik on. Meie kliente huvitavad kõige rohkem kaalu langetusega ja tervislike retseptidega seotud teemad.

Kõnekäänd, et “Sisu on kuningas” kehtib ikka veel! Just sellest tulenevalt pakume oma klientidele võimalust pidada blogi meie lehel. See on vahetu, tihti emotsioonidest tulvil, samas aus ja otsekohene. Meie kliendid on kirjutanud enam kui 10 000 blogipostitust. Peame seda väga suureks väärtuseks.

Fitlap on interaktiivne kliendi andmete, harjumuste ja eesmärkidega kohanev toitumiskava, mis tegutseb aastast 2015. Nelja aastaga on loodud kasutajasõbralik teenus ning lojaalne Facebooki toetusgrupp. Fitlapi konto on Eestis 190 000 inimesel, Fitlapi Facebooki toetusgrupis on üle 22 000 liikme.

Teeme koostööd ka erinevate toidutööstuse ettevõtetega. Paljud ettevõtted on saanud enda toodetele meie soovituse. Nii on Fitlap.ee soovitab silt peal mitmetel Tere, Veski Mati, Nõo Lihatööstuse, Eesti Leivatööstuse, Eggo, Estoveri, Maks ja Mooritsa, Epiima, Härmavilja jt toodetel.

Fitlap ja Eesti Leivatööstuse koostööl sündinud kohupiimakook  

Meie valdkond on üks kõige konkurentsitihedamaid valdkondi. Erinevaid kaalulangetamisega seotud rakendusi on kogu maailm täis. Seetõttu peab silma paistmiseks olema Fitlap niivõrd hea, et klient ei saa lihtsalt sellest mööda vaadata.

Me anname kõikidele uutele klientidele toitumiskava kolm päeva tasuta proovida. Selle kolme päevaga peame veenma klienti selles, et ta oleks nõus Fitlapi kasutamise eest maksma. Tundub, et siiani oleme seda päris edukalt suutnud!

Kas olete turunduses teinud ka vigu?

Fitlapi turunduses on meil hästi läinud. Küll aga võiks seda toonitada, et samad lahendused, mis töötavad Eestis, ei pruugi töötada välismaal. Hetkel tegutseme aktiivselt Soome ja Läti turul, vähesel määral ka vene- ja inglisekeelsel turul. Näiteks Soomes ei saa pakkuda kõiki samu retsepte, mis Eestis, kuna Soomes on palju laktoositalumatuid. Lätis peab aga üle vaatama hinnakirja. Selliseid pisemaid erisusi on veel.

Kuidas luua lojaalset kliendibaasi?

Meil on Facebookis aktiivne toetusgrupp, kus on üle 22 000 liikme. Kui esitame sinna mõne küsimuse, saame esimese poole tunniga 1000 või enam vastust. Hetkel on seal 12-13% Eesti Fitlapis konto teinud klientidest. Sealt saab iga inimene alati nõu ja soovitusi küsida. Samuti, kui kellelgi on mure või motivatsiooni puudus, siis teised grupi liikmed motiveerivad. Toetusgrupi loomine oli meil algusest peale strateegiliselt planeeritud, et pakkuda klientidele keskkonda, kus nad saaksid oma küsimustele vastused. Kasutame seda ka klienditoe eesmärgil. Hetkel ei pea Fitlapi meeskond seal enam väga palju vastama, grupp töötab ise.

Olen kindel selles, et kui toode on hea, siis see turundab ennast suures osas ise. Meie soov on jõuda olukorda, kus kliendid turundavad Fitlappi meie eest ning iga kasutaja loob Fitlapile väärtuse - kas siis peab blogi, sisestab ise retsepte või kutsub uusi inimesi Fitlappi kasutama.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com