Liisa Kivirähk • 5 veebruar 2019
Jaga lugu:

Parimaid digiturunduse töid ühendab üks ja seesama reegel

The Best of Global Digital Marketing 2019 konverentsil räägiti kuidas on saanud edukaks need ärid, kes on muutnud digimaailmas oma suhtlusstiili ning kus tõhusa ja tavalise reklaamiga võib saavutada soovitu.

The Best of Global Digital Marketing 2019 konverents toimus 30. jaanuaril Lift99 kontoris. Tavapärase hommikukohvi ja võileiva tegid eriti koduseks pehmed sussid, mida kõigile lahkelt jagati. McCann Bucharesti loovjuht Jonay Sosa ütles, et talle väga meeldib selline jalanõude demokratiseerimine. Ka digimaailmas valitseb demokraatia. Sotsiaalmeedias on kõikidel brändidel võrdsed võimalused enda reklaamimiseks, klientide tähelepanu võitmiseks või nendega vestlemiseks, aga vähesed on selles ka tõesti järjepidevalt edukad.

Erki Heinsaare, Mediabrands Digitali juhi sõnum oli lihtne. Kasuta brändi insight`i ja omakanaleid, õpi selgeks digitaalse maailma põhivõtted ja teosta plaanid korralikult. Heinsaare digimaailm pole ainult loovgeeniustele, kes suudavad toota külmavärinaid tekitavaid videosid. See on demokraatlik paik, kus tõhusa ja tavalise reklaamiga võib saavutada soovitu. Tõsi, Facebooki ja Google Ad`i reklaamidest CNNi uudislugu ei tehta ja Cannes`is lõvi ei võideta, aga müük tõuseb ja klient on õnnelik.

McCann Worldgroup loovjuht Ruxandra Papuc kommenteeris hiljem Heinsaare esitluses toodud näiteid kui igapäevaseid toimetusi, mida lihtsalt tuleb ka teha. Aga vaevalt on Facebooki bännerite optimeerimine põhjus, miks inimesed reklaamimaailma lähevad ja seal püsivad. Jonay Sosa ütles, et tema arvab ehk naiivselt, aga siiski siiralt ja kirglikult, et reklaam saab maailma muuta paremaks. Folk Finlandi loovjuht Marko Vuorensola ütles, et tema tahab jutustada lugusid, mis inimesi puudutavad ja panevaid neid midagi tundma. Aga kuidas?

Samuel Åkesson, endine Forsman & Bodenfors loovjuht, ütles kohe, et emotsioonide tekitamisel ei mängi mingit rolli, kas lugu on jutustatud online`s või offline`s. Ka teised esinejad kinnitasid justkui ühest suust, et kõik algab hea loo, väärtusliku insight`i leidmisest ning alles siis tuleks leida sellele sobiv meedium, milleks võib osutuda digi. Teostus ja viis, kuidas lugu jutustatakse on täpselt sama tähtsad kui lugu ise. Papuci arvates võib leida hea viisi, kui vaadata, millised trendid on hetkel sotsiaalmeedias populaarsust kogumas. Samas ei tohi ära unustada ka teisi meediakanaleid. Tihti võib online kampaaniale palju juurde anda offline lahenduste integreerimine.

Hea insight`i leidmine ja äratundmine on aga raske. Nii Vueronsola kui Papuc ütlesid, et insighti teeb eriliseks universaalsus. Sellega suudavad suhestuda kõik inimesed, mitte ainult sinu 10 kõige intelligentsemat ja kesklinnas elavat klienti. Universaalne insight on eriti väärtuslik, kuna digitaalne maailm on globaalne, mistõttu peab turunduse sõnum säilima ka väljaspool riigipiire. Vueronsola näitas töid, mis mõjuvad kõigile sama humoorikalt või häirivalt, olenemata rahvusest. Seetõttu pälvisid need ka mitmeid rahvusvahelisi auhindu.

Veider on aga see, et ehkki brändid pingutavad iga like`i eest, jagavad tasuta tooteid või kasutavad meeleheitlikke võtteid tähelepanu võitmiseks, ei taha ükski tavainimene neid tegelikult oma sotsiaalmeedia ruumi lasta. Hando Sinisalu, Best of Global Digital Marketing asutaja, ütles, et isegi eestlased, kes muidu eelistavad netiavarustest kogu oma viha välja elada, on brändide kritiseerimisel suhteliselt kidakeelsed. Arusaadavalt eelistatakse suhelda pigem päris inimeste kui anonüümse firmaga. Seetõttu ongi edukaks saanud need ärid, kes on muutnud oma sotsiaalmeedia suhtlust inimlikumaks: vahetumaks, ausamaks ja emotsionaalsemaks. Ikka ja jälle leiame kinnitust, et ehkki digirevolutsioon viidi edukalt läbi, ei ole inimeste soovides ja käitumises revolutsiooni toimunud.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee