KUULA: Eestimaise indiebrändi võidukäik

Esimesed tapetakse, viimased jäävad maha ja keskmised jõuavad kohale. Vanasõna, mis roolib meie elu nii lihtsates kui ka keerulisemates eesmärkides. Kuidas see haakub meie ärielu ja näiteks brändiga?

Omajagu humoorikana mõjust mulle Äripäeva raadiost kuuldud seik, et Eesti startuppe iseloomustab just tasane ja tagasihoidlik tegutsemine, mis pikemas plaanis viib kohale. See tundus saate kuulamise hetkel isegi lahe. Vaadates meie turunduselu tagupoolt, tean, et paljud ettevõtted ongi eesmärgiks seadnud lihtsalt tuksumise ning talutava käibe, et sellega ennast kenasti ära elatada.

Kõiges selles ei olekski midagi hullu, kui ei oleks õhkamisi - no mis neil viga, raha puuga selgas ja muudkui turunda. See õhkamine käib just suurema eelarvega ja sageli välismaiste ettevõtete kohta, kelle mastaapsus on Eestiga võrreldes üüratult palju laiem.

Hiljuti intervjueerisin Äripäeva raadio saates: "Eetris on turundusuudised" Vestige Verdant tegevjuhti - Roone Roosti. Tema andis mulle taaskordse kinnituse, et ettevõte jõuab täpselt nii kaugele, kui on tema eesmärgid.

Kuidas siis saaks üks ettevõte seada oma eesmärgid nii kõrgele, et neid täites saavutataks unistamatu?

Kõik algab brändist. Ettevõtte ja brändi loomisel ei ole vaja ei suuri eelarveid ega kalleid vahendeid. Brändi loomine on tänapäeval juba iga ettevõtte tegevuse eelduseks ja seetõttu soovitangi mõtelda alguses pisut suuremalt. Suuremalt mõtlemine ei takista väikeseid tegusi ega häbista kasinaid müüginumbreid, vaid see on loodavasse brändimajja planeeritud uks, mille tagant võivad avaneda veel kümned kümned uksed.

Üldiselt käib ühe keskmise Eesti ettevõtte elu umbes nii: tehakse algus, saavutatakse hea start, jõutakse Eesti keskmisele tasemele ja edasi käib kogu tants ainult Eesti turul konkureerimise ümber. Ja ka selles ei ole midagi valesti, kuid sageli unustame ära, et Eesti ongi ise juba eriliselt pisike käsitöönduslik ettevõtmine, kus igas maanurgas toodetud saadusi käsiteldaks maailmas kui omapärast ja eristuvat väiketoodangut.

Sageli tundub käima läinud ja turul tegutseva ettevõtte ambitsioon liikuda välismaale üsnagi kohatu. Tegelikult ongi kõik kohatu, mis tundub kohatu. Brändi planeerides ja ehitades tuleb mõtelda alati suuri mõtteid ja näha kirkana edukat tulevikku rahvusvahelisel turul. Selline mõtteviis annab põhjuks terveks reaks teistele mõtetele, mis lubavad planeerida ja otsida uusi väljundeid ja võimalusi. Enam ei tundugi naaberturu vallutamine kohatuna.

See, et esimesed tapetakse, on lihtsalt keskaegne ütlus, mida ei maksa endale elunormiks seada. Kui tahate teada saada, kuidas näiteks üks Eesti väikefirma maailmaturule jõudis, kuulake järelkuulamisest Äripäeva raadio saadet "Eetris on turundusuudised" - Eestimaise indiebrändi võidukäik: Vestige Verdant.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!
  • Uku Nurk

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

EESTI TEADUSAGENTUUR otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Eesti Teadusagentuur

03. märts 2019

LIVIKO otsib GRAAFILIST DISAINERIT

Liviko AS

25. veebruar 2019

EESTI TEADUSAGENTUUR otsib KOMMUNIKATSIOONIJUHTI

Eesti Teadusagentuur

25. veebruar 2019