E-mail turunduses pole A/B testimine raketiteadus

A/B testimine ei ole üldse mitte mingi raketiteadus, vaid tegelikult üks täitsa lihtne ja kasulik lahendus, mis on igaühele jõukohane. Toome välja selged põhjused, miks tuleks testimine esimesel võimalusel oma turundustegevustesse lisada.

Split ja A/B testimine või MVT ehk mitme muutujaga testimine – eksisteerib hea võimalus, et sa oled neid väljendeid varem kuskil kuulnud. Tõepoolest, need sõnad tunduvad esmapilgul keeruliste võõrsõnadena ja paljude ettevõtjate ning väikefirmade omanike jaoks seondub nende sõnadega korralik peavalu, mistõttu ei hakata asjale rohkem tähelepanu pööramagi.

Mis imeloom on A/B testimine ja kuidas see seondub sinu firma e-mailidega

E-mailide A/B testimine on tänapäeval väga laialt levinud ja soositud praktika, mida saab kasutada lisaks meiliturunduses ka paljudes teistes reklaamiväljundites.

Lihtsalt väljendudes aitab A/B testimine selgitada välja erinevate muutujate ja elementide mõju e-maili kampaaniale. Selle kohta võib kasutada ka sõna „split-testimine“ või lihtsalt „splittimine“. Mitme muutujaga, ehk „MVT“ testimist kasutatakse aga siis, kui kampaanias on rohkem erinevaid elemente, mille koosmõju vajab välja selgitamist.

Näiteks mõnda e-maili kujunduspõhja luues võib tekkida olukord, kus sa ei suuda otsustada, kas eelistada erksas oranžis toonis call-to-action nupukest või hoopis helesinist – mõlemad näevad head välja, aga kumba kasutada? Ja siin tulebki abiks A/B testimine, mis lubab sul kasutada mõlemat varianti ühes ja samas meilikampaanias ning selgitada välja, kumb värvitoon töötas paremini.

Selleks loob programm sinu meililistidest eraldi testrühmad, kes saavad saadetud kirjast erinevad versioonid – ühed saavad kirja oranži CTA nupukesega ja teised sinisega. Kogu muu sisu jääb samaks. Sel viisil on lihtne hinnata värvi mõjukust ja otsustada, kumb toon oli edukam.

Pea meeles, et testida saab kõikvõimalike asju – teemarea tekste, saatja nime, e-maili pikkust, eelvaateridasid, pilte (visuaalsete elementide kasutamisest e-mailides loe siit) ja paljusid teisi elemente.

E-mailide A/B testimine: leia häid mooduseid oma klientidega suhtlemiseks

Kui soovid oma äris edukas olla, tuleb sul kahtlemata oma sihtrühmaga suhteid hoida, oma tooteid ja teenuseid müüa ja püstitatud eesmärkide poole liikuda. See aga tähendab, et sul tuleb pidevalt otsida uusi mooduseid, et oma klientidega suhelda. Parim võimalus selleks on hakata samm-sammult ja test-testi haaval uurima, mis sinu klientidele meeldib ja reaalselt korda läheb.

Kust siis ikkagi alustada? Esmalt tee konkreetne plaan, mitte ära hakka huupi testima. Mõtle erinevatele e-maili elementidele, mida sooviksid testida ja kindlasti ka põhjustele, miks tuleks üht või teist detaili testida. Ja kindlasti tee selgeks, mida sa soovid selle kõigega saavutada. Näiteks üks hea võimalus on testide abil selgeks teha, mis on need muutujad, mis määravad su kirjade avamisprotsenti. Ja veel üks suurepärane asi, millest alustada, on e-kirja teemarea teksti test.

Kui oled testi jaoks muutujad välja valinud, tuleks tehtud valikut veidi lähemalt analüüsida, et testimine veelgi ulatuslikumaks muuta. Võtame kasvõi needsamad teemarea tekstid ja oletame, et tahaksid nende mõjukust lähemalt uurida. Juba siin tekib sul mitu valikut – pika tekstiga teemarida või hoopis lühikese tekstiga? Kas kirjutada teemareale küsimus või hoopis mingi kindel argument? Äkki hoopis lisada emotikon? Kõik need valikud võivad sinu kirjade avamisprotsenti mõjutada.

Kindlasti aga ei tohiks kõiki neid muutujaid ühes ja samas e-mailis testima hakata. Ole detailne ja planeeri oma teste hoolikalt pikema perioodi peale. Veelgi parem, tee sarnaseid teste mitu korda, et avastada võimalikke trende ja käitumismustreid eri perioodide lõikes.

Saadud testitulemuste põhjal saad hakata oma meililiste paremini segmenteerima. Tulemused võivad tuua esile asjaolu, et sinu kirjasaajad ühes riigis soovivad võimalikult informatiivse teemareaga e-kirju, samas kui piiritagustele inimestele meeldivad hoopis humoorikad teemarea tekstid. Samuti võib selguda, et üks vanusegrupp reageerib emotikonidele positiivselt, kuid teine earühm ei salli emotikone silmaotsaski.

Ära satu segadusse: tee omale selge plaan

Kui oled juba testimisega alustanud, läheb sul vaja kindlameelsust ja järjepidevust ning hetkekski ei tohi unustada, mida sa testid ja mis põhjustel. Konkreetne ja selge A/B testide plaan ja testitulemuste dokument on siinjuures väga tähtsad. Muidu juhtub see, et pärast mõningast testperioodi hakkavad osad tulemused sind hoopis segadusse ajama või pole sul enam meeles milliseid elemente sa millises lahenduses testisid ning mis test milliseid tulemusi üleüldse andis. Ühesõnaga, ilma selge plaanita võivad asjad võivad minna väga ruttu väga segaseks!

Kõige lihtsam on luua testide tarbeks kas eraldi tabel või tekstidokument. Või võta hoopis pastakas ja tühi paber, kuhu testiga seonduvad detailid ja tulemused kirja panna. Märgi alati üles kõige olulisem info, milleks iga testi puhul on:

•kellaaeg

•nädalapäev

•kuu

•milliseid elemente testisid

•e-maili tüüp/liik

•testi läbiviimise põhjused ja eesmärgid

•valitud sihtrühm (spetsiifiline segment meililistist, nagu vanus, asukoht vms.)

•tulemused

•muud tegurid, mis võisid tulemusi mõjutada (nt puhkuste aeg, aastaaeg, hooaeg, olulised sündmused ja uudised jne. – kõigil neil välistel teguritel võib olla suur mõju sinu kirjadele).

Edu võti: analüüs ja optimeerimine

Kui testid on sulle piisavas koguses andmeid genereerinud, siis tuleb sellele infole tõsiselt otsa vaadata. Proovi avastada mustreid ja trende. On fakt, et mida rohkem testandmeid sa kogunud oled, seda parema ülevaate sa kõigest sellest saad. Võid näiteks märgata, kuidas teatud kuude lõikes on emotikonide kasutamine teemareal andnud suurema avamisprotsendi – see näiteks võib olla otseselt seotud puhkusteperioodiga.

Kui oled kõva Exceli guru, siis saad kõik need tulemused kenasti tabelisse panna ja luua graafikuid ja diagramme, mis aitavad neid kõikumisi paremini visualiseerida. Head testimist!

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!
  • Erkki Markus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

EESTI TEADUSAGENTUUR otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Eesti Teadusagentuur

03. märts 2019

LUX EXPRESS is looking for a PROJECT MANAGER

Lux Express

01. märts 2019