Helen Külaots • 28. märts 2018
Jaga lugu:

Turundustegu 2017 Grand prix: Coop Panga lansseerimine

Coop Panga turundusjuht Tiina Tali  Foto: Marko Mumm

Eile õhtul tunnustati Nordea Kontserdimajas toimunud Password 2018 galal Eesti turunduse parimaid. Kaalukaima auhinna ehk Aasta Turundustegu 2017 Grand prix võitis Coop Pank.

Coop Pank loodi usus, et elu Eestis ei pea koonduma ainult suurlinnadesse. Panganduse ja kaubanduse integreerimise tulemusel tekkis Eesti pangandussektori suurim teenindusvõrk ning elementaarsed pangateenused said hästi kättesaadavaks. Loe, kuidas Coop Pank lansseeriti ja kuidas see õnnestus.

Aasta Turundustegu 2017 Grand prix Coop Panga lansseerimine Esitaja: Coop Pank Loovagentuur: Optimist PR-agentuur: Agenda PR Meediaagentuur: Initiative

Turundusjuht: Tiina Tali

Coop Panga turundusjuht Tiina Tali  

Coop Panga lansseerimise case study

Olukord turul:

Valdkonnas, mida on pikalt valitsenud Skandinaavia pangad, toimub harva suuri muutusi, kuid 2017. aasta lõpus tulid korraga turule kaks uut panka – samaaegselt Coop Pangaga ka Luminor. Coop Pank on vastuvoolu ujuja - pigem kolitakse äridega just maapiirkondadest linna.

Kampaania eesmärgid:

• Tuntuse kasv

• Positiivse ja eristuva kuvandi loomine• Soovitud omaduste kinnistamine• Usaldusväärsuse tekitamine• Klientide arvu kasvatamine• Soodsa pinnase loomine edaspidisteks teenuspõhisteks aktiveerimiskampaaniateks

Kampaania edukust mõõdeti järeluuringuga, kus uuriti tuntust, reklaamide märkamist ja Coop Panga seostamist strateegiliste sõnumitega.

Kampaania keskne idee:

Idee oli näidata, et Coop Pank toob pangateenused igasse Eestimaa nurka. Selles sündis ka Rahnu saare idee – sümbol sellest, et Eestis on igal pool hea elada, kui sinna on tekkinud oma pank.

Tarbijakaemus/consumer insight:

Coop Panga tulemine lähtus klientide ootusest, et pank oleks neile lähedal nii füüsiliselt kui ka emotsionaalselt. Pangateenused toodi tagasi asukohtadesse, kust eelkäijad olid lahkunud või kus neid polnud varem olnudki. Seda julgustavat tunnet, et Coop Pank ei ole järjekordne bürokraatlik, kauge ja igav finantsasutus, tekitab omanäoline loovkontseptsioon “Rahnu saar”.

Meediastrateegia: ja trükimeediast. Ootuspäraselt tõhusaks osutusid reklaamid Coopi kauplustes ja tegutsemine sotsiaalmeedias. Väiksemas mahus kasutasime ka kino, raadiot ja digiekraane.”

“Võtsime tagasihoidliku eesmärgi jõuda oma kampaaniaga igasse Eestimaa nurka. Laia katvuse eest hoolitses tugev kombinatsioon TV-st, online’ist

Kuidas kampaania töötas? ROI?

“Kampaania ületas kõigi osapoolte ootuseid. Saavutasime väga suure meediatähelepanu – Coop Panga turuletoomist kajastasid regulaarselt kõik suuremad meediakanalid, sealhulgas kõikide Eesti telekanalite päevauudised, ajalehtede ja online-väljaannete esilehed ning esmast sihtrühma kõige paremini tabavad maakondlikud ajalehed.

Pankade reklaamide märgatavuse pingereas saadi esimene koht. Ühtlasi tõsteti märkimisväärselt Coop Panga tuntust, mis oli kampaania lõppedes kaks korda kõrgem teisest samal ajal lansseeritud uuest pangast.

Inimeste suurt huvi Coop Panga vastu kinnitas ka Google’i statistika – 2017. aastal Eesti inimeste enim otsitud sõnade ja fraaside edetabelis oli Coop Pank ainsa ettevõttena esikümnes. 2017. aasta kujunes Coop Panga jaoks ka majanduslikult edukaks. Klientide arv kasvas kampaania jooksul 3600 võrra, mis on panganduse puhul väga kõrge number. Pank kasvatas jõuliselt nii laenu- kui hoiuseportfelli.

Kampaania teises faasis avasime ka online-liitumise võimaluse, mis tegi kliendiks tulemise eriti lihtsaks ja mugavaks.

Loovlahendused:

Coop Panga lansseerimine

 

Coop Pank “Kaart, mis muudab poeskäigud soodsamaks”

Coop Pank "Kulud nulli" raadioreklaam

Kampaaniaga seotud inimesed/agentuurid:: 

Kategooria: ÄrikategooriaTöö: Coop Panga lansseerimineEsitaja: Coop PankCoop Panga turundusjuht: Tiina TaliCoop Paga turunduse projektijuht: Signe TasaneLoovagentuur: Optimist (loovjuht Siim Nikopensius, projektijuht Maris Rüütel, AD Karen Poimu)PR agentuur: Agenda PR (Indrek Raudjalg, Janika Ritson)Meediaagentuur: Initiative (Indrek Soom, Madis Altermann)Trükiagentuur: Printlink (Leana Pilt)Žürii kommentaar

Panga kontseptsioon on väga hea. Leiti turult täitmata nišš ning kasutati see hästi ära. Inimesed said kohe aru, kelle jaoks ja milleks see pank loodud on. Tulemus oli väga hea, arvestades seda, et brändi nimi “Coop” on Eesti turu jaoks uudne. Coop Pank tõstis ka Coopi tavabrändi mainet. Kiidame, et kampaaniale loodi tugev vundament, selge kommunikatsioon ja nutikas kontseptsioon.

Coop Panga turundusjuht auhinda vastu võtmas  Foto: Marko Mumm

Aasta Turundustegu 2017 žüriisse kuulusid:

Natalja Piiskoppel, Carat UK, Global Stategy DirectorOlav Osolin, sisuloojaMagnus Lužkov, Optimist Creative juht ja strateegRoger Niitmäe, Bigbank Grupi turundusjuhtIvar Krustok, Ekspress Meedia tootearenduse ja analüüsi osakonna juhtMart Prööm, Helmese projektijuht-analüütikAnne Tääkre, Kalevi turundusdirektorMari-Liis Küppar, Baltika turundus- ja kommunikatsioonijuhtHelene Vetik, Hmmm Creative Studio loovjuht

Best Marketing Eesti korraldas Aasta Turundustegu valimist ja andis välja turundusvaldkonna prestiižikaimat auhinda juba 19. korda.

Varasemad Aasta Turundustegu võitjad:

2016: Kalevi šokolaadi “Nurr” relansseerimine 

2015: EASi ja Tallinki turismiturunduse kampaania Epic Estonia2014: Annetuskampaania puuetega laste hoiukodu loomiseks "Unistuste puhkus"2013: Retro FM nimevahetus2012: Lennusadama avamine2011: Prisma „Hinnagarantii“2010: Leiburi „Saib” lansseerimine2009: SEB spordisponsorluse programm "SEB – tuliseim spordi toetaja Eestis!"2008: Üleriigiline prügikoristuskampaania "Teeme Ära!"2007: SEB alustava ettevõtte stardipakett „Tee oma äri!”2006: Hansa Varakindlustuse turuletoomine2005: Hansapanga NPNK lansseerimine2004: Sampo Panga pangavahetuskuu2003: Radiolinja "Kõige ilusam leviala" kampaania2002: Eurovisiooni lauluvõistluse korraldamine2001: EMT kaubamärgi taasesitus (Lepatriinu)2000: Hansa Liisingu EGO kaardi lansseerimine1999: A Le Coq-i kaubamärgi turuletoomine

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Jekaterina Molotkova
Jekaterina MolotkovaBest Marketingi juht-toimetajaTel: +372 5620 6764jekaterina@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com