2. november 2017
Jaga lugu:

Best Internet 2017: Terviklik ostuprotsess (koos analüütikaga!) sotsiaalmeediasse

Irene Waltz-Oppertshäuser  Foto: Raul Mee

Globaalsetest trendidest sotsiaalmeedia turunduses rääkis täna Best Internetil Saksa digiturunduse veteran Irene Waltz-Oppertshäuser. Kokkuvõtte tegi Katariina Roosipuu.

Täna toimunud Best Interneti sotsiaalmeedia sessioon andis kinnitust, et mujal maailmas maadeldakse samade probleemidega kui meilgi: kuidas luua parimat sisu, kuidas suhtearendust ja müüki hea maitse piiridesse tasakaalustada ja kuidas seda kõike mõõta. Ühte head vastust ei ole, küll aga on mitmeid häid kogemuslugusid ja lahendusi, mida kohe kasutusele võtta.

Sotsiaalmeedia pakub meile praegu tuntuse tõusu, reachi, engagementi ja ka conversionit, milleks enamasti on kodulehele suunamine. Hetkel otsivad aga kanalid lahendust, et pakkuda kogu ostuprotsessi kuni ostuni välja. Nii Instagram, Pinterest kui ka Facebook katsetavad “Buy now” funktsiooni lisamisega, kuid see on veel algusfaasis. Paljudes riikides pole see funktsioon praegu veel kättesaadav ja tihti viib “Buy now” kas e-poodi või soovitab offline poodi. See pole aga kuigi sujuv kasutajakogemus, tulemuseks on tihti lihtsalt kodulehe kõrgem põrkemäär (bounce rate). Terviklik teekond läbi ostuprotsessi erinevate astmete on midagi, mille poole sotsiaalmeediakanalid püüdlevad ja vastavad lahendused tulevad ilmselt üsna varsti. Nii saaksime lõpuks ometi mõõta sotsiaalmeedias müügitunnelit tervikuna, mitte ainult reachi, engagementi jms.

Sotsiaalmeedia integreerimine kodulehega ja offline kanalitega

Sotsiaalmeedia sobib suhtearenduseks, mitte agressiivseks müügiks. Otsese reklaami asemel toimivad seal paremini arvamusliidrite ja brändi soovitajate kaasamine ning community-põhine turundus. Kasutajad loovad ise väärtuslikku sisu, mille orgaaniline ulatus on lai ja mis mõjub usutavamalt kui brändi enda toodetud sisu. Seetõttu kaasatakse sotsiaalmeedias kasutajate loodud sisu ka ettevõtete kodulehtedele, et Instagramist kodulehele tulnu jaoks oleks kasutajakogemus ühtlane.

Näiteks on Glasses USA tõmmanud oma e-poodi Instagramist oma toodete pilte, kus poseerivad modellide asemel tavalised inimesed. Pildi kõrval on toode ja võimalus seda osta (kasutati Flocklerit). Tooteid pidi küll Instagrami pildiga ühendama käsitsi, kuid praegu arendatakse ka võimalusi tootepiltide automaatseks lisamiseks.

Samuti on häid tulemusi saadud kuvades sotsiaalses meedias kasutajate loodud sisu välireklaamipindadele kaupluse lähedal tänaval: kasutajate head soovitused töötavad ka offline kanalites.

Irene Waltz-Oppertshäuser  Foto: Raul Mee

Irene Waltz-Oppertshäuser on digiturunduse veteran, kes on üle 20 aasta töötanud erinevates e-kommertsi ja kirjastusettevõtetes (eBay, Bertelsmann, Berlitz, jpt). Tema fookus on ettevõtete online ja offline turundustegevuste integreerimine ja ta usub, et turunduse ülesanne on müüki kasvatada.

Kokkuvõtte Best Internet 2017 sotsiaalmeedia turunduse sessioonist tegi disaini- ja tarkvaraettevõtte Proekspert turundusjuht, TTÜ digiturunduse lektor Katariina Roosipuu. 

Best Internet toimub 2. – 3. novembril 2017 Tallinnaswww.bestinternet.ee

BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com