17. november 2016
Jaga lugu:

Mis on UGC ja miks sa peaksid kasutama seda juba täna?

Brit Mesipuu  

Alustame halva uudisega – sa ei ole oma firma parim müügimees. Vahet ei ole, kui palju koolitusi, motivatsiooniprogramme jms läbid, keegi sinu ettevõttest ei saa nii heaks müüjaks kui sinu klient. Ja just see ongi põhjus, miks sa pead ära kasutama kasutajate poolt loodud sisu (UGC). UGC on tulnud (,et jääda) just tänu sotsiaalmeediale. Seeläbi on võimalik muutuda tarbija sõbraks ja pealegi on sellist tüüpi sisu soodne või täitsa tasuta! Selleks aga, et sinu kasutajatest saaksid sõbrad, pead nendega käituma kui sõpradega. Sinu jälgijad eeldavad, et vastad nende küsimustele 4 tunni jooksul. Uuringute järgi on keskmine vastamise kiirus 10 tundi! UGC tähtsusest kirjutab Brit Mesipuu.

STATISTIKA kasvas CTR kui reklaami oli kaasatud UGC ja 50% langes CPC

· 4x

· 5,4 tundi veedavad tarbijad päevas UGC seltsis

· 10x suuremat tähelepanu saavad YouTube’is kasutajate endi loodud videod võrreldes ettevõtete poolt tehtutega

· 25% väiksem tõenäosus, et minnakse konkurendi juurde, kui vastad talle kiiresti

· 25% väiksem tõenäosus, et kasutaja kirjutab sinust negatiivse kommentaari sotsmeediasse, kui annad talle kiire vastuse

· 28% kasvas brändi kaasatus, kui kasutajatele näidati mõlemaid – nii professionaalset videomaterjali kui ka kasutajate endi loodud toote videoid

· 54% USA täiskasvanud ostjatest on vähemalt 1 kord üles laadinud ja jaganud toodete originaalfotosid

· 59% millenniumlastest ütleb, et nad uurivad UGC enamus elektroonika ostu eel. Sellele järgnevad autod (54%), mobiilid (46%), hotellid (45%) ja reisiplaanid (40%).

· 65% suurem brändilojaalsus

· 70% suurem tõenäosus, et kasutatakse sinu tooteid/teenuseid

· 70% kõigist UGC loojatest on vanuses 25-54 aastat

· 75% suurem tõenäosus, et kirjutaja jagab positiivset kogemust ka enda või sinu lehel, kui oled talle ammendava vastuse andnud

· 86% millenniumlastest väidab, et UGC on üldiselt hea indikaator toote või teenuse kvaliteedi kohta

· 92% tarbijat üle maailma väidavad, et usaldavad suust suhu infot rohkem, kui ükskõik millist reklaami

Miks UGC töötab?

Mis paneb kliente jälgima võõraste nõuandeid, arvamusi ja tegevusi? See on inimese baasvajadus ka Maslowi püramiidis ja põhineb sotsiaalsel tunnustusel. Soovime õppida teistelt, et vältida ise vigade tegemist. Kuid siiski on ka erandeid. Nt kui sulle ikka väga maitseb Coca-Cola hoolimata sellest, et kõik sõbrad Pepsit joovad jms näited. UGC töötab eriti hästi siis, kui ostja on ebakindel. Ta soovib osta, kuid selleks viimaseks ostulükkeks ei ole veel täiesti valmis. Sellises olukorras eeldatakse tihtipeale, et teistel on rohkem infot sarnase olukorra lahendamiseks. Seega on UGC-l väga suur mõju just müügilehtri kõrgeimas tipus. Lausa 71% ütlevad, et teevad ostuotsuse lihtsamalt, kui on näinud positiivset UGC'd. Kuidas sellises olukorras potentsiaalset klienti ostlema saada, loe pikemalt siit YotPo. lehelt.

Foto: Bazaarvoice

Kuidas UGC aitab sinu ettevõtet?

· Tarbijad usaldavad rohkem teiste inimeste arvamust (eriti millenniumlased – 51%), kui brändi enda öeldut (millennium kõigest 16%). Kusjuures rohkem usaldatakse lausa võõra kirjutatut ettevõtte lehel võrreldes pere või sõbra soovitusega! Samuti saab see rohkem tähelepanu. ComScore andmetel kasvab brändiga kaasatus 28%, kui toodet/teenust tutvustavas videos kasutatakse UGC materjale. Ka sõpradele jagatakse 2 korda meelsamini sisu, mis on teiste kasutajate poolt loodud.

· UGC aitab tublisti kaasa ka SEO-le. Kiss Metrics leidis, et maailma 20 suurima brändi otsingu tulemustest 25% linkisid UGC sisule. See tähendab ju suuremat orgaanilist liiklust ja rohkem backlinke.

· Lihtsustab ostuotsuseid. L2 Inc raporti kohaselt leidis Olapic, et tarbijatel, kes oma ostuprotsessi kestel nägid UGC, oli 4,6% suurem conversion rate. Kui aga nö. astuti kontakti selle sisuga, tõusis CR 9,6%-ni.

· Suurendab jälgijate arvu. Kliendid tulevad su lehele tavaliselt kampaaniate ja eripakkumiste leidmiseks. Kuid nad otsivad lisaks ka head vestluskanalit. 35% inimestest kasutavad sotsmeediat klienditeenindusega suhtlemiseks. UGC abil julgustad inimesi end rohkem jälgima ja endaga suhtlema.

Pane paika strateegia

SEMrush andmetel on 86% ettevõtetest proovinud kasutada UGC, kuid GoodVid leidis, et vaid 27%-l neist oli selleks paika pandud ka strateegia. Ära kaota jälgijate usaldust ja tegutsemistahet ebamäärase sisu genereerimisega. Selleks, et su strateegia oleks paigas, jälgi neid kaheksat sammu:

1. Vali välja kanal, seega üks sisu ei sobi kõikjale - määratle esmalt oma soovitav sihtrühm. Seda, kes su lehel liiguvad, saad näha ka nt Twitteri ja FB statistikast.

Igal kanalil on oma demograafiline jälgijaskond

Mis kanalis mis töötab?

FACEBOOK – hea keskkond video ja tekstimaterjali jagamiseks. Kasuta FB-d kasutajate loodud videote levitamiseks, sest see aitab kaasa selle viraalseks muutumisel. Ja kuna kanal on kõikvõimalikke reklaame täis, on sedasi võimalus paremini silma torgata. Video näiteid: Coca-Cola „Happiness is Movement

Nextel - #1minutodecoragem

Independent Lens - Don't Stop Believin

TWITTER – kuigi vaid 140 ühikut, ei ole see siiski nii vähe, kui arvad. Siin on hea piltidel põhinev materjal. Pildiga saad öelda rohkem kui 140 tähte ja seega palju paindlikum olla. Samuti mõjub see positiivselt ka sinu lehele, sest hea pildimaterjal on väärt jagamiseks.

INSTAGRAM – Üks parimaid UGC jagamise lehti. Siin on aga ääriselt oluline Regram’i tundmine.

LINKEDIN – Kasuta väga kontrollitult, et see oleks asjakohane ning vastaks brändi eesmärkidele. See ei ole koht, kus lihtsalt postitada teiste kasutajate sisu, sest sulle see meeldib. Tähtis on, et vastaks ka sinu brändi olemusele.

SNAPCHAT – populaarne ja efektiivne taktika on mõjuisikute nö. takeover’id. Teine suur trend on esitada küsimusi.

2. Pane paika täpsed eesmärgid, ja saad aru, miks on nii oluline kindla eesmärgi seadmine.

Ole kindel, et sa tead, mis on täpsed eesmärgid. Üks huvitav tulemus oli Pepto Bismol, vaata seda siit

3. Ütle mida sa tahad. Seega ole kindel kohe alguses, et seadsid õige ülesande püstituse.

Soovid pilti, mõtteid, videot, kõike koos…? Kui said paika eelmise eesmärgi, siis vastavalt sellele mõtle, millist UGC sul täpselt selle saavutamiseks vaja on. Ebaselgete juhistega võid saada küll mingit ebamäärast sisu, kuid kas see aitab saavutada ka soovitud eesmärki? Kui esimestel päevadel ei tule soovitud sisu, ära hakka muutma stiili või reegleid. Anna inimestele aega. Vastasel korral lood negatiivseid emotsioone neis, kes hakkasid üleskutsele vastavat sisu sulle looma ja nüüd peavad plaanid ümber tegema. See on aga hea aines netitrollidele

4. Vali sisu tüüp. Samuti kõikvõimalikud hashtagi kampaaniad (kuid ära nendega liiale mine). Seeläbi saad publikut siduda oma sõnumi ja/või kampaaniaga. Nt Chobani tegi hiljuti laste tervisliku toitumise kampaaniat #ChobaniKids. Bränd andis nippe ja nõuandeid tervislikuks toitumiseks ja enda toodetest, mis sobivad lastele. Hastag sai palju positiivset vastukaja ja arutelusid. Ka siis, kui su ülim eesmärk on oma brändi tutvustada, võid teha seda ka lihtsalt mõne ilusa pildiga, mis seondub ka sinu ettevõtmisega. Näiteks Bass Pro Shop jagas ühe oma fänni metsiku looduse pilti. Sellist laadi postitused võivad täiendada sinu jälgijate ridu hoopis uute inimestega.

On mitmeid võimalusi, kuidas lisada UGC oma turundusstrateegiasse. Populaarseim, ja vast ka lihtsaim, on sotsmeedia võistlused

5. Vali parimatest parim

Ära lepi keskpärasega, vali välja parim. Küsi endalt, kas see võiks olla pilkupüüdev ka teiste jaoks. UGC juures on tore see, et saad näidata oma brändi kreatiivset poolt ilma suurte lisakulutusteta. Instagram on väga hea kanal, kust leida ja kus jagada suurepäraseid videoid ja pilte. See keskkond baseerub suuresti edevusel. Isegi kui sul on „igav“ valdkond, ei tähenda, et sisu seda olema peaks.

6. Keskendu kogukonnale on kasvatada usaldusväärsust. Tehes seda õigesti, saate kasutajad suunata sujuvalt turundustunnelisse. Sinu jälgijad on äärmiselt oluline osa su sotsmeedia strateegiast, seega kohtle neid hästi – vasta küsimustele ja näita enda inimlikku poolt. Kasutajad teavad, et teisel pool ekraani istub samuti reaalne inimene. Seega loo oma ettevõttele köitva kuvandiga isiksus.

UGC annab võimaluse kontakteeruda uute inimestega läbi vestluse. Sinu kogu point

7. Jaga tunnustust’ides, linkides jne. See on tore viis luua kasutajatega suhteid ja tuua naeratus nende näole. Samas ole kindel, et sul on ka õigus võõrast sisu kasutada. Anna omanikule teada, kus ja kuidas soovid tema materjale kasutada.

Sa kasutad kellegi teise materjali, seega ole kindel, et pakud talle piisavalt tähelepanu tag

8. Analüüsi ja mõõda.

Kui sa tahad olla kindel, et sinu UGC strateegia toimib, pead seda mõõtma. Ja selleks, et mõõta, peab sul paigas olema loomulikult soovitud eesmärgid (punkt 2). Võid teha seda oma jõudude ja tasuta varaga (nt GA jms), kuid on ka mitmeid tasulisi variante

Kokkuvõtteks

UGC on pisut keerukam, kui sinu enda loodud sisu, kuid seda õigesti kasutades, saab sellest kindlasti sinu brändi eelis. Võta seda kui võimalust luua ühtsem kogukond oma jälgijatega. See teadlikkuse kasv ei aita kaasa mitte ainult inimeste suunamisele sinu toodete ja teenuste juurde, vaid näitab lisaks ka ettevõtte personaalsemat poolt.

Brit Mesipuu, Milos Kujundus-ja reklaamitööd / Linna Ekraanid OÜ turunduse-projektijuht

BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com