Autor: Silja Oja • 12. juuni 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Emor: üle 60-aastaseid inimesi ei tasu alahinnata, nende ostujõud on arvestatav

Best Marketingi poolt korraldatud seminaril „Kuidas turundada seenioridele – Eesti suurimale tarbijarühmale?“ tutvustas TNS Emori uuringuekspert Kersten Jõgi eakate sihtrühma eripärasid ning tõdes, et vastupidiselt levinud arvamusele on vanusegrupi 60+ panus tarbijaturu rahakotti märkimisväärne.

Kersten Jõgi sõnul keskenduvad turundajad enamasti sihtrühmale vanuses 25-40, vahel ka 30-49, eeldades seejuures, et just selles vanusegrupis on kõige parem võimalus rahakotiraudade avamiseks. Seejuures unustatakse eakamad inimesed ja nende ostupotentsiaal sootuks. „Vaadates andmeid, selgub aga tõsiasi, et Eestis on 60+ vanusegrupi sissetulekute osakaal märkimisväärne 23% kogu elanikkonna ostujõust. Jaeturu mahtu panustab seenioride sihtrühm lausa miljard eurot aastas. Seega - kuhu seeniorid täpsemalt oma raha liigutavad, võiks paljusid turundajaid ja kaupmehi kõnetada.“

Kersten Jõgi ütlust mööda on oluline ka mõista, et eakamatel elanikel ei ole niivõrd palju rahalisi kohustusi, sest näiteks liisingud ja eluasemelaenud on enamasti selleks ajaks tasutud ning lapsed majanduslikult iseseisvad. „Statistikaameti andmete põhjal on näiteks üksinda last kasvatava vanema ostujõud oluliselt väiksem kui kahekesi koos elaval 60+ vanuserühmas inimesel,“ tõi ta näite.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700