"Eesti poliitikas kehtivad turunduse mängureeglid ja poliitikamaastiku tänased tippbrändid jäävad olulisel määral muude valdkondade staarbrändidele alla," väidab Idea Group uuringute juht Mauri Sööt.
Sarnaselt ameerikalikele show-kampaaniatele on Eesti poliitikas üha enam hakanud silma põhirivaalide omavaheline meelelahutuslik ületrumpamine, mis kohati jätab tagaplaanile kampaaniasõnumite ja probleemide sisulise poole. Uudiskünnise ületamiseks rakendatakse mida iganes – olgu selleks siis kampaania raames läbiviidud lindilõikamiste kaskaad, seni peamiselt USA mehitamata sõjalennukite tähenduses pruugitud drooni mõiste või lubadus linnapeakandidaadi nimel keha paljastada. Äsjalõppenud valimismöll nihutas just oma uudsete, julgete aga ka hea maitse piiril või üle selle balansseerivate aktidega valimisvõitluse piire Eestis, varjutades samal ajal teede, lasteaedade, kommunaal- ja korruptsiooniprobleemide tegelikku palet. Tähelepanu tõmbajana oli IRL-i guerilla-turundus omal kohal ja isegi geniaalne, aktiveerides ühelt poolt valijaskonda, ent varjutades teisalt valimiste sisulist arutelu selmet neile tähelepanu tõmmata.
Seotud lood
Olgu toode ümbrise sees nii hea kui tahes, ent kui pakend selle ümber pole köitev, võib kaup potentsiaalsetele ostjatele ikkagi märkamatuks jääda. Kindel on see, et huvitav ja pilkupüüdev pakend tekitab emotsioone ning jääb paremini meelde ehk pakend pole ammu enam ”lihtsalt pakend”, vaid midagi palju enamat.