"Eesti poliitikas kehtivad turunduse mängureeglid ja poliitikamaastiku tänased tippbrändid jäävad olulisel määral muude valdkondade staarbrändidele alla," väidab Idea Group uuringute juht Mauri Sööt.
Sarnaselt ameerikalikele show-kampaaniatele on Eesti poliitikas üha enam hakanud silma põhirivaalide omavaheline meelelahutuslik ületrumpamine, mis kohati jätab tagaplaanile kampaaniasõnumite ja probleemide sisulise poole. Uudiskünnise ületamiseks rakendatakse mida iganes – olgu selleks siis kampaania raames läbiviidud lindilõikamiste kaskaad, seni peamiselt USA mehitamata sõjalennukite tähenduses pruugitud drooni mõiste või lubadus linnapeakandidaadi nimel keha paljastada. Äsjalõppenud valimismöll nihutas just oma uudsete, julgete aga ka hea maitse piiril või üle selle balansseerivate aktidega valimisvõitluse piire Eestis, varjutades samal ajal teede, lasteaedade, kommunaal- ja korruptsiooniprobleemide tegelikku palet. Tähelepanu tõmbajana oli IRL-i guerilla-turundus omal kohal ja isegi geniaalne, aktiveerides ühelt poolt valijaskonda, ent varjutades teisalt valimiste sisulist arutelu selmet neile tähelepanu tõmmata.
Seotud lood
OMD on maailma suurim meediaagentuuride kett, mis Eestis tegutsenud juba aastast 1996. Meie klientideks on suur hulk globaalseid kui kohalikke brände, kes vajavad väga laiapindset meedia ja turundusalast nõu, strateegiate loomet, kampaaniate planeerimist ning analüütikat.