Eesti alkoholiprobleem on murdnud jõuliselt avalikkuse ette. Loomulikult kerkivad küsimused, et mis probleemile kaasa aitab ja mida saaks teha. Üks teema paljudest on mõistagi ka alkoholireklaam. Alkohol ehk täpsemalt öeldes etanool on ainuke uimasti ja sõltuvust tekitav aine, mille reklaam on täna seadusega lubatud. Seetõttu on alkoholireklaam ka eriline. Võrdlus näiteks pesupulbri reklaamiga ei ole täpne, sest liigse pesupulbri tarbimisega ei saa endale ega teistele olulist kahju teha. Vaadates turundusvälise inimese pilguga on etanool „kättesaadav ja reklaamitav sotsiaalsetesse käitumisnormidesse sobitatud meeleolu ülendav ja sotsiaalseid pidurdusi vähendav farmakon, mida toodetakse heamaitseliste preparaatidena“ (Dr. Jaanus Harro, Tartu Ülikooli psühhofüsioloogia professor).