16. november 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Turundusuuringute kvaliteedis ei tohi teha järeleandmisi

Turundusuuringud on olnud paljudele turundajatele juba aastaid turundusstrateegia loomise elementaarne osa. Olgu siis uuringu fookuseks sihtrühma ostukäitumine kategoorias, konkreetsemalt brändi positsioon kategooria sees või mõni muu probleem, millele vastuse saamine annab kindluse edasisteks tegevusteks ja eelarve planeerimiseks. Iga turundusuuring peab olema valiidne, reliaabne ja representatiivne. Tundub lihtne ja loogiline eesmärk. Samas on viimasel ajal avalikkuse ette toodud mitmeid uuringuid, mida lugedes tekib kohati põhjendatud küsimus, kas kõik need tingimused on ikka täidetud ehk kas info, mida uuring meile annab, on usaldusväärne. Kliendi seisukohalt lisandub veel ka küsimus, kas see, mille eest ma maksin, üldse teenib eesmärki või on minu raha maha visatud ja mind lollitatud?

Taolise olukorra vältimiseks peaks küsitlust välja töötades pöörama tähelepanu mõnele detailile, mis elimineerivad enamuse valdavalt tehtud vigadest:

- Keda ja kus küsitletakse?

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700