20. aprill 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Reklaam Google’is ebaseaduslik ja sina vastutad?

Maailma suuremate uudistekanalite uudisekünnise ületas hiljuti Euroopa Kohtu lahend populaarse otsingumootori Google ja tuntud luksuskaupade tootja Luis Vuitton Malletier vaidluses, kus viimane süüdistas Google’it oma kaubamärgiõiguste rikkumises. Kohtu otsus mõjutab kõiki, kes kasutavad või plaanivad kasutada Google AdWords teenust oma kaupade ja teenuste reklaamimiseks. Kohus leidis, et kui reklaamija valib Google AdWords teenust kasutades märksõnaks võõra kaubamärgi ja sellega Internetikasutajaid eksitab, võib olla tegemist kaubamärgiõiguste rikkumisega.

Interneti tormiline areng on andnud ettevõtjatele uusi võimalusi ennast ja oma kaubamärke tarbijatele nähtavamaks teha. Üheks selliseks võimaluseks on reklaamimine Interneti erinevate otsingumootorite kaudu. Google’i poolt pakutav AdWords viitamisteenus on analoogsetest üks populaarsemaid. See võimaldab reklaamijal valida märksõnad, nii et kui Internetikasutajad sisestavad vastava märksõna Google’i otsingumootorisse, kuvatakse vastusena ka viited reklaamijale ehk nn sponsoreeritud viited. Üldjuhul paiknevad sponsoreeritud viited eespool tavalisi otsingutulemusi.

Peamiselt kasutatakse selliste märksõnadena kaupa või teenust kirjeldavaid sõnu nagu „lastekaubad“, „ehitus“ jms. Üha sagedasemad on aga juhtumid, kui märksõnana kasutatakse kaubamärki, mis ei kuulu reklaamijale. Tulemus – kaubamärgiomanik toksib oma kaubamärgi Google’i otsingumootorisse ja näeb, et koos tema kaubamärgiga seotud otsingutulemustega, või õigemini enne neid, kuvatakse viide hoopis konkurendi kodulehele! Kaubamärgiomaniku jaoks seisneb probleem selles, et tarbija, kes on otsustanud tema kaubamärgi kohta Internetist Google’i abil infot otsida, võib jõuda hoopis konkurendi veebilehele. Selle tulemusena jääb kaubamärgiomanik ilma kliendist ja kaotab raha. Konkurent lõikab aga kasu sellest, et tarbijale oli teise ettevõtja kaubamärk tuttav. Kaubamärgiomanik võib vähemalt osaliselt korstnasse kirjutada ka märgi tutvustamiseks ja tarbija teadvusse jõudmiseks tehtud investeeringu. Teisalt, mis võiks olla teadlikul ja mõistlikult tähelepanelikul tarbijal selle vastu, kui enne ostuotsuse tegemist pakutakse talle võimalikult laia valikut.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700