Uute andmete alusel on Eesti veebiostjad kõigi Balti riikide seas kõige nõudlikumad, neil on kõige kõrgemad ootused tarneajale, saadavusele ja tooteinfole.
- Uuringu andmetel on Eesti e-kaubanduse ostjad Baltikumi kõige nõudlikumad
Uuringu viis läbi ja esitles internetiuuringute ettevõte Gemius koostöös konkursiga
Baltikumi e-kaubanduse täht, kes annab maikuus välja auhinnad Baltikumi parimatele e-poodidele.
Ilmnes, et Eesti ostjad otsustavad kõige sagedamini teha oste internetis, sest füüsiliste poodide valik on piiratud nende lahtiolekuaegadega (81%). Internetist ostmisest loobutakse samas seetõttu, et toodet ei saa oma silmaga näha (64%), kuid ka liiga kaua aega võtva kohaletoimetamise tõttu (52%). Selle tulemusena on Eesti e-kaubanduse ostude osakaal 2024. aastal võrreldes 2023. aastaga kasvanud, ent jääb siiski alla 2022. aasta tasemele. Siiski on see jätkuvalt märkimisväärselt kõrgem Euroopa tasemetest, mis on
keskmiselt 75% juures.
Baltikumi ostjatest eelistavad Eesti ostjad kõige tõenäolisemalt ostmist läbi isikliku arvuti (91,3%), samas kui Lätis ja Leedus tehakse internetiostud kõige tõenäolisemalt mobiiltelefonidest, tahvelarvutitest ja nutiteleritest.
Tootekategooriad, mida Eesti ostjad ostavad kõige sagedamini välismaistelt e-kaubanduse veebilehtedelt, on rõivad, jalatsid, aksessuaarid ja lennupiletid (36%). Samas ostavad eestlased kõige tõenäolisemalt avalike ürituste ja meelelahutuse pileteid kohalike e-poodide kaudu (76%).
Gemius tutvustas uuringut reedel, 5. aprillil, millele järgnes arutelu internetiostude harjumuste üle Baltikumis. Uuring viidi läbi konkursi Baltikumi e-kaubanduse täht auhindade välja kuulutamise eel, mis toob esile Baltimaade parimad e-poed. Avalduste esitamise perioodi on pikendatud 14. aprillini ning Eesti veebipoed on
oodatud kandideerima.
Konkursi Baltikumi e-kaubanduse täht võitjate vahel läheb jagamisele auhinnafond väärtusega 20 000 eurot. Võitjad valib välja žürii, kuhu kuulub 12 professionaali igast Balti riigist ja välismaalt, sh Samantha Tillet Aleph Holdingsist, Daila Čiutaite-Antanaite Pigu.lt-st, Meelis Nurk SEB-st ja paljud teised.
Konkursist E-kaubanduse täht:
Konkurss E-kaubanduse täht toimub esimest korda Baltikumi-üleselt. Varem on seda kolm aastat kolm aastat korraldatud Lätis. 2024. aasta tähistab esimest aastat, mil see on laieneb Baltimaadesse ning toimub edaspidi igal aastal nii Eestis, Lätis kui Leedus.
Ühendumiseks sotsiaalmeedias:
Meedia kontakt:
Julia Gifford, tel +371 26100633,
[email protected]Seotud lood
Digiajastule vaatamata võib trükitud kalendreid leida pea igast ettevõttest. Paljud neist on mõne partnerfirma poolt kingitud, kuid sellise kingituse loomist saab vaadata ka täiesti uue nurga alt.
Hetkel kuum
Tagasi Bestmarketing esilehele