Autor: Teele Tasa • 3. november 2020

Kuidas valida sobivat firma jõulukingitust?

Klientidele ja koostööpartneritele sobiva jõulukingituse valimine võib olla keeruline – kui läbimõeldud ja südamlik kingitus võib teie ametisuhteid tugevdada, siis halvasti täidetud ja sobimatul kingitusel on täiesti vastupidine mõju.

Tänapäeval võib ettevõtte jõulukingituste valimine tunduda sageli võistlusena, kus üritatakse eelarvete ekstravagantses võitluses üksteist üle trumbata. See tähendab, et rahaga ei saa osta klassi ega loovust, nii et veendu, et annaksid südamest ja kohandaksid iga kingituse vastavalt oma klientide huvidele. Lõppude lõpuks on mõte see, mis loeb.

Enne jõulukinkide väljavalimist tuleb Sul enda jaoks välja mõelda:

• millisele sihtgrupile kingitust vaja on ehk kes on Sinu kliendid või töötajad;

• mis on jõulukingituste eelarve;

• kas kingitus läheb kollektiivile üldiselt või on see personaalne kingitus;

• kingituste kvaliteet versus kvantiteet.

Stephen Covey
Kohtle enda töötajaid alati nii nagu Sa soovid, et nad kohtleksid teie parimaid kliente.

Ülal väljatoodud lause ütleb ühe lausega ära kõik, mida on vaja teada firmakingituste tegemisest. Jõulukingitusi tehakse nii enda ettevõtte töötajatele kui ka enda parimatele klientidele ja koostööpartneritele. Kui oled enda töötajatele kingitustega rõõmu pakkunud, siis tahavad nad seda rõõmu pakkuda edasi ka klientidele. Kui sellele rõõmu edasiandmisele lisandub ka personaalne kingitus, siis võid olla kindel, et jääd meelde ja on suur võimalus, et edaspidi sujub koostöö hästi.

Kingituste sihtgrupi valiku all on mõeldud seda, kas firmakingitus läheb ettevõtte sisse või koostööpartneritele. Kindlasti ära unusta oma töötajaid, nemad on Sinu ettevõtte visiitkaart. Mida laiahaardelisem sihtgrupp, seda raskem on valida kingitust ja olla kindel, et see kõigile meeldib ja sobib. Ilmselt ei soovi ükski kingitegija, et kingitus visatakse sahtlisse tolmu koguma. Otsusta, kas meestele ja naistele lähevad samad või erinevad kingitused.

Nagu alati, on meestele mõistlik kinkida midagi praktilist, mida saaks tõesti kohe kasutusele võtta. Naissoost äripartnerite või töötajate kingituste puhul tuleb mängu oskuslik läbimõtlemine – kingitus, mis on hoolikalt läbimõeldud ja seostub ka nende ettevõttega. Seega otsi pigem unikaalseid kingitusi, mida igapäevaselt ringi ei liigu. Selleks võib olla midagi köögiga seonduvat või kehahooldustoodete komplekt, millele on lisatud läbimõeldud tekstiga kaart/sõnum. Kohvijoojatele pakub kindlasti rõõmu kaunis ja stiilne termos(tass), mille juures on pakk kohviube, et saaks iga hommik endale ise kaasa teha parimat kohvi, ilma et peaks ostma tanklatest ühekordsete topside sees kohvi kaasa.

Kõige lihtsam on kingitusi teha kui tunned oma klienti, töötajat. Kui Sa praeguseks ajaks ei ole neid veel tundma õppinud, siis ongi viimane aeg leppida kokkusaamised heade klientidega ning neid paremini tundma õppida, personaalselt. Kliendi kohta õppimine aitab teda paremini mõista ja ehk on see võimalus pakkuda neile paremat teenust/koostööd, teades, mis on nende soovid ja eesmärgid. Usun, et enamus ettevõtteid otsib pikaajalist ja usaldusväärset koostööd.

Eelista kvaliteeti kvantiteedile. Eriti kui plaanid kingitusele panna enda logo. Toode on Sinu ettevõtte peegeldus. Kui toode on kvaliteetne, siis püsib see kaua ja on ilmselt ka kasutuses ning Sinu logo on pigevalt nähtav. Hea näide sellel teemal on tugevad ja lekkekindlad termosed, mida kasutab suur osa inimesi. Plastikust kohvitopsid ei leia ilmselt nii palju kasutust.

Rohelist mõtlemist armastavad kliendid ehk ettevõtted, kus töötajad soovivad, et nende töökeskkond oleks võimalikult ökosõbralik

Kui tead juba ette, et Sinu koostööpartner, klient või enda firma töötaja pooldab keskkonnasõbralikku lahendust, siis ole nutikas ja pane kinkekomplekt kokku just taaskasutatud materjalidest tehtud toodetest. Selleks võivad olla biolagunevad vannitoa tooted, keskkonnasõbralikud lõunasöögikarbid või hoopis bambusest kohvitopsid. Kui muidu on firmakingitusel üsna suur mõju inimesele ja edasisele koostööle, siis keskkonnasõbralikul tootel võib olla kingisaajale palju isiklikum tähendus.

Lihtne nipp:

Mõtle personaalsele lähenemisele ehk personaalsele kingitusele – ära mine lihtsat teed ja tee kingile ainult logo. Kaalu kingituse juurde ka kaardi lisamist, millel on näiteks personaalne tekst. Kui kingitus pole liiga suur, siis vii see võimalusel kingisaajale ise kohale – see on üks viis näidata kui palju väärtustad kingisaajat- Firmakingitus on võimalus kokku saada, tugevdada suhteid ja jagada pühaderõõmu.

Sellest, kuidas näeb välja jõuludeaegne tellimine ja tarneprotsess, loe lähemalt siit.

Head kingituste valimist!

Teele Tasa

Roi turundusspetsialist

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700