Autor: Koit Variksoo • 4. detsember 2019

Väljapanekuga messile nii, et kõik ei lõpeks põhjaliku lammutustööga

Ennustatud on paljude ettevõtmiste virtuaalreaalsusesse kolimist, aga õnneks on päriselt toimuvad erialamessid endiselt hea võimalus saada ülevaatlik pilt valdkonna arengutest ja tegijatest. Samuti on see väärt paik klientide, partnerite ja konkurentidega kohtumiseks ning mitmesuunaliseks müügitööks.
Grano tootmisjuht Koit Variksoo selgitab, et messiboks võib olla ühtaegu nii rahakotisõbralik, korduvkasutatav kui ka lihtsasti lahti ja kokku pakitav.
Foto: ANETE TOMING

Olen sellistel messidel käinud juba paar aastakümmet, aga samuti nagu kõik ülejäänud külastajad – olen viibinud väljapanekute keskel messi lahtioleku ajal ega teadnud väga täpselt, mis toimub enne uste avamist ja pärast messi lõppu.

Sel aastal oli Grano Ehitusmessil paari messiboksi teostaja ja ühes boksis ka eksponendina. Esmakordselt sattusin sündmuspaigale bokside paigaldamise ning mahavõtmise ajal. Üllatus oli suur – ma ei kujutanud ette, et on messibokse, mille ülespanek meenutab kergemat sorti majaehitust, ega ka seda, mis juhtub pärast messi lõppu. Nimelt algab siis aja- ja töömahukas lammutus, mille tulemusena täitub palju rohkem prahikonteinerid, kui me tahaksime ette kujutada.

Pilkupüüdev messiboks oma nädalase elukaare lõpus teel prahikonteinerisse.

Vaimusilmas olin arvanud, et messibokside ülespanek toimub nagu nõiaväel kergete vaheseinte abil. Messikorraldajad pakuvad küll teenuse osana osalejatele kergeid standardseinu, kuid võimalused nende dekoreerimiseks on piiratud – natuke kleebist, tekstiili, lauad-toolid, paar roll-up stendi, väike riiul ja ongi kõik. Enamasti on tulemuseks igavavõitu boks, mis ei toeta eksponendi ponnistusi olla tähelepanu äratav ja huvitav. See on ka põhjuseks, miks piisava eelarve olemasolul minnakse iseehitamise teed ja tehakse seda suurelt – koos kõigi kellade ja viledega. Näitamaks juba eemalt, kus oskused ja võimekus päriselt asuvad.

Aga mis siis, kui on vaja esitleda või ehk ka käega katsuda mõnd konkreetset toodet või teenust, mille edasist käekäiku turul on raske hinnata, kuid messile minemata jätmine pole ka lahendus? Ilmselgelt pole sel juhul põhjust minna messile suure eelarvega. Sellises olukorras sobib alternatiivne, iseehitamise ja standardboksi vahele mahtuv võimalus, mis on täies ulatuses taas- või korduvkasutatav.

Reboard'i nime all tuntud materjal on sisuliselt lainepapp, millest on tehtud tugevad ja vastupidava konstruktsiooniga plaadid. Sellisest plaadist saab konstrueerida iseseisvalt püsti püsivaid seinu ning vajadusel saab neisse integreerida nii riiuleid kui ka esitlustehnikat. Hästi trükitava pinnaga materjal on igati sobilik ka lettide, pinkide, eraldiseisvate riiulite jms valmistamiseks.

Kaalult kergetest, 100% taaskasutatavatest ja soodsatest kartongpaneelidest tehtud messiboks. See boks paigutati 4 x 4 m pinnale. Ülal paremal on ekraani lisamiseks tehtud ava.

Sellise messiboksi ülespanek ja hilisem demontaaž koos pakendamisega, mis on samuti täisteenuse osa, võtab aega umbes pool tööpäeva mõlemal korral.

Paneelid sobituvad omavahel täpselt kokku ja piltide üleminekutega probleeme ei teki.

Kogu protsessi läbimõeldult planeerides ei teki äravisatavaid jäätmeid rohkem, kui peopessa mahub ja sedagi ainult esimesel korral. Lisaks on selline boks mitmel järgmisel messil jälle kasutatav ja soovi korral osaliselt uuendatav, asendades näiteks mõne meetrilaiuse paneeli.

Pakend, kuhu pannakse järgmist messi ootama jäävad boksiseinad ja mööbel, on küllaltki kerge ja mõõtudega 255 x 155 cm. Pakendi kõrgus jääb enamasti 20 kuni 30 cm vahele.

Kui see teema pakub rohkem huvi, tutvu meie tegemistega lehel grano.ee/messimoobel-re-board-tooted/ või võta ühendust meie müügiosakonnaga [email protected]

Koit Variksoo

Grano Digital OÜ tootmisjuht

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700