2. aprill 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Pane oma firmakingitus kõnelema loodushoiust!

Tänu Euroopa Parlamendi värskelt heaks kiidetud seadusemuudatusele jätame pooleteist aasta pärast alatiseks hüvasti ühekordsete plasttoodetega. Tõenäoliselt just selle otsuse tulemusel jõuavad paljud inimesed sõnadelt tegudele ehk hakkavad ka reaalselt vähem tarbima. Muutuvate harjumustega on mõistlik arvestada ka reklaamkingituste valikul.

PwC värske globaalne tarbija ostukäitumise uuring toob välja, et koguni 2/3 vastajatest peab tähtsaks keskkonda ja jätkusuutlikkust nii ettevõtte väärtustes, pakendites kui suhtumises. Huvitav on ka see, et sama palju tarbijaid on nõus kohaliku toodangu eest rohkem maksma. See peegeldab selgelt trendi, et ka reklaamkingituse saajana hinnatakse rohkem seda, kust kingitus pärineb ja milline on firmakingituse üldine sõnum ehk kas see kõneleb loodushoiust ja keskkonna säästmisest või mitte.

Firmameene puhul pole oluline ainult kingituse ja emotsioon, mida seejuures jagatakse, vaid ka kuvand, mida ese kinkijast loob. Turundajad räägivad viimasel ajal aina enam tarbija kogemuse (ROX – return on experience) mõõtmisest. Nimelt huvitab klienti aina enam see, milline on teenusepakkuja kuvand.

Poekott on mitmes mõttes suurepärane kingitus

Green Dream Foundation on välja toonud võrdluse, et üks korduvkasutatavat poekott on võrdne 170 kilekotiga. Tavaline toidupoe kilekott maksab 19 senti ehk märkamatult kulub 170le kilekotile 32 eurot. Seejuures paljud neist kottides ei ela üle isegi mitte poest koju tulekut ning harva, kui neid annab kasutada veel kord või paar. Seejärel lagunevad nad teadmata aja looduses.

Ehk et poekott pole kingitusena mitte ainult loodussäästlik, vaid ka reaalne raha kokkuhoiu vahend. Koti ühekordne brändimine annab ettevõttele tohutult kontakte ehk märkamisi, sest kotid on reklaamrõivaste kõrval kõige enim kontakte teenivad firmakingitused. Kingituse saajast saab automaatselt otsekui sinu brändi turundaja. Lisaks on poekott ka väga soodne kingitus, mille poolt räägib veel ka suur brändimise- ja mudelivalik. Kui sulle on oluline see, kes koti valmistas, siis valikus on ka Eestis valmistatud kotid.

Targalt valitud meene loob su ettevõttele kuvandit kõikjal

Väga paljud ettevõtted näevad praegu suurt vaeva, et häid töötajaid hoida ja värvata. Muidugi ei vaheta keegi töökohta sellepärast, et uues töökohas on ägedad firmakingitused, kuid nutikad ja läbimõeldult valitud firmameened loovad kuvandit ikkagi. Väike praktiline meene töövestlusel osalejale, bränditud ametirõivad või logoga riided vabaks ajaks ja sportimiseks aitavad kindlasti kaasa meeskonnavaimu tekkimisele ja hoidmisele. Lisaks logoga kingitused sünnipäevaks ja tähtpäevadeks, sest kellele ei meeldi, kui neid tähele pannakse.

Messidel ja avalikel üritustel, kus tutvustad oma ettevõtet, on hästi bränditud ja läbimõeldud kingitused ja ka meeskonna ühtne riietus sulle visiitkaardiks. Targalt valitud messimeened köidavad tähelepanu ja aitavad sul konkurentide hulgast silma paista. Ka need kingitused võiksid olla praktilised ja valitud põhimõttel „pigem vähem, aga kvaliteetsemalt“. Omast kogemusest – Roi müügijuhi Raido Seppami sõnul köitsid viimati Passwordil jagatud tsitrusepressiga joogipudelid palju tähelepanu ning olid kahtlemata väga hästi eristuv kingitus. Rääkimata sellest, et tegemist on kingitusega, mille kasutusigaiga on pikk.

Foto: Photo:Marko Mumm

Reklaamkingitused on üks tasuvamaid turunduskanaleid, millega brändi tuntust tõsta ja inimestele meelde jääda. Head kingitust kasutatakse kaua – keskmiselt lausa 8 kuud! Sageli kingitakse see ka veel edasi järgmisele saajale, mis toob veelgi sinu brändile märkamisi ja kontakte juurde. Kui otsid oma firmale personaalselt sobivaid lahendusi, siis ootame sind ideid koguma meie näidiste saali aadressile Madara 14, või alusta toodetega tutvumist kodulehel www.roi.ee.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700