Autor: Anti Saluneem • 26. märts 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mis on uut reklaamkingituste valdkonnas?

Oma eelmistes lugudes olen rääkinud, kuidas mõõta reklaamkingituste tasuvust ning mis aitab säästa aega ja raha reklaamkingituste tellimisel. Seekord tahaksin teile tutvustada uusi firmakingitrende ja oma pikaajalisele kogemusele tuginedes aidata teil jõuda oma ettevõttele sobivaima ja parima reklaamkingituse leidmiseni.
Anti-Saluneem-Logotrade-logo.ee
Foto: Logotrade Promotional products agency

Et aega kokku hoida toon välja vaid olulisemad uued kingiideed. Muidugi on alati kõige parem firmakingitus teie oma toode või teenus, kuid selle toetamiseks on mõnikord mõistlik teha ka reklaamkingitusi. Soovitan valida 2-3 kingiagentuuri ja täiendada oma reklaamkingituste varusid 2-4 korda aastas, selline planeerimine annab võimaluse kokku hoida nii aega kui ka optimeerida kulusid.

Kas olete kunagi mõelnud, miks mujal maailmas pannakse rohkem rõhku reklaamkingitustele ja vähem digitaalsele turundamisele aga meil kipub olema vastupidi? Kindlasti on üks põhjusi tulemuse mõõdetavus, oma osa on eestlaste pragmaatilisusel, kuid peamine põhjus on siiski head kingiideed ja nende teostus. Kohe selgitan, miks ma nii arvan. Küsimus ei ole isegi mitte ideede puudumises vaid ajas, mille reklaamkingituste ekspert ühele kliendile pühendab ning loovuses. Parim reklaamkingitus on tehtud õigel ajal, õiges kohas, õigele inimesele, õige sõnumiga ning lõppkokkuvõttes on seda kõike võimalik ka mõõta! Kuidas see käib?

Firmakingituste valimiseks tuleb võtta aega

Esimesena peatume teil kui otsustajatel – kas te leiate oma tihedas päevakavas selle aja, et kohtuda reklaamkingituste eksperdiga, kes kaardistab teie vajadused ja aitab teil leida parimad võimalikud reklaamtooted? Tavaliselt võtab üks selline kohtumine aega kõige enam 1 tund ja juba esimese kohtumise jooksul saate te aru, kas lõpptulemusena leiate just need õiged ärikingitused, mis teie ettevõttele kõige paremini sobivad. 3-4 kohtumisega peaks olema leitud esimesed töötavad reklaamkingituste ideed, mida kindlasti saate kasutada aastaid. Väga oluline on teie ja reklaamkingieksperdi vaheline klapp, ainult nii on võimalik koostöös leida parimad kingiideed.

Kui mõni firmakingituste müügikonsultant soovitab teil esimese asjana vaadata reklaamtooteid tootekataloogist, siis on arukam oma aega rohkem mitte raisata. Teie jaoks on oluline leida parim võimalik reklaamkingitus ja see on originaalne kingitus! Kuna Eesti turg on väike, siis paraku üritavad ettevõtted minna kergema vastupanu teed ja müüa võimalikult palju ühtesid ja neidsamu reklaamtooteid ning pakkuda rutiinseid lahendusi. Näiteks 2017. ja 2018. aastal olid peamisteks reklaamkingituseks joogipudelid ja bluetooth-kõlarid. Enne seda aga osutusid trendikaimateks ärikingitusteks akupangad ja aktiivsusmonitorid. Tänavusel aastal on kindlasti moes kõik juhtmevaba laadimisega seotud firmakingitused.

Mina isiklikult ei soovita kaasa minna meenete valdkonna peavoolu ideedega, vaid nõudke kindlasti personaalset lähenemist ja originaalseid kingiideesid.

Väga oluline on planeerimine

Planeerimine on ülioluline osa reklaamkingituste valimisel. Selleks et saaksite maksimaalse tulemuse, peaksite reklaamkingituste eksperdi kaasama oma turundusplaani. See tähendab seda, et reklaamkingituste eksperdil on olemas info millal, kellele ja milleks te soovite kingitusi teha? Millistel messidel soovite osaleda ja kes on teie toodete või teenuste sihtrühm. Parimad ärikingitused sünnivad alati koostöös.

Reklaamkingitustelt saadav tulu on mõõdetav

Olen oma eelmistes artiklites kirjutanud üldisemalt, kuidas mõõta reklaamkingituste tasuvust, kuid nüüd annan täpsed juhised, kuidas seda teha mingi konkreetse reklaamkingi puhul. Kõige lihtsam on kingituste tasuvust mõõta „Call to Action“ reklaamkingitustega, lahtiseletatult tähendab see, et firmakingile on lisatud QR-kood, millega suunata reklaamkingituse saaja teie kodulehele mingit kolmandat tegevust tegema. Muidugi ei pea see tingimata olema teie koduleht, see võib olla ükskõik milline maandumisleht, kust saate hiljem analüüsiks vajalikud andmed. QR-kood on kõige lihtsam viis neid andmeid koguda, kuid veelgi parem ja uudsem võimalus on AR ehk Augmented Reality. See tähendab eesti keeles liitreaalsust ehk rikastatud reaalsust, kus kombineeritakse pärismaailm ja virtuaalne maailm. Näiteks on teil tavaline pliiatsihoidja kontorilaual aga kui vaatate seda reklaamtoodet nutiseadmega läbi spetsiaalse äpi, saate sinna panna külge personaalse sõnumi, küsitluse või isegi video. Ja kõike seda on võimalik mõõta, kui kombineerite füüsilise reklaamkingituse liitreaalsusega, mis annab teie brändile uue mõõtme. Juba praegu on meil selliseid AR-firmakingitused valikus.

Uusimad ja eristuvad reklaamkingituste trendid

Lisaks liitreaalsuse ehk AR-reklaamkingitustele on jätkuvalt aktuaalsed ka nutikad IoT-reklaamkingitused. IoT-reklaamkingitusi on meil valikus mitmesuguseid. IoT-kingituste puhul on väga oluline, et tegu oleks tuntud kaubamärkide toodetega. Miks see on oluline? Põhjus on lihtne: kui te kingite tehnikatooteid, mis on seotud äppidega, siis te soovite, et teie kliendil oleks neid võimalik kasutada pikemat aega. Tundmatu tootja äppidega võib juhtuda, et need tooted ei tööta juba mõne kuu pärast või veelgi hullem, kui need põhjustavad varalist kahju. Seda tundmatu bränd kindlasti ei korva!

Uus ja vahva ärikingitus on näiteks nutikas IoT-adapter, millega saate ükskõik millise kodumasina või kontori elektrilise masina muuta nutikaks.

Kui vajate aga väga erilisi ja eksklusiivseid kingitusi, siis on lahenduseks üks lausa revolutsiooniline võimalus – 3D printer, millega saab toota puhtast hõbedast isegi filigraanseid ehteid. Näiteks nimelisi medaljone ja sõrmuseid või firma logoga auhinnakarikaid.

3D-prinditud-sõrmus
Foto: Logotrade Liikelahjat, Logotrade Firmakingitused, Logotrade Corporate Gifts, Logotrade

Tänu andmekogumise- ja analüüsi arengutele on meil nüüd võimalik pakkuda klientidele ultrapersonaalseid reklaamkingitusi. Näiteks saate lisada oma müügitorusse edaspidi ka turundusvõimaluse, mille puhul teie andmete alusel ja suunamisel saadame teie kliendile tähtsa sündmuse puhul personaalse sõnumiga kingituse, kas siis sünnipäevaks või koolilõpetamise puhul ning kõike seda süsteemselt ja automaatselt.

Innovaatiliste tehnikavidinate kõrval ei tasu ära unustada ka väikseid käsitöö ärikingitusi. Oleme viimasel ajal kasutanud tihti erinevaid hübriidlahendusi, näiteks täiustanud olemasolevaid reklaamkingitusi ja reklaamtooteid käsitöömeistrite loominguga, mis annab firmakingitusele täiesti uue mõõtme. Vaata videot!

Viimasena räägin teile biolagunevatest ja taaskasutatavatest materjalidest valmistatud reklaamkingitustest. Kuna oleme Logotrade´is võtnud suuna kasvatada oma klientide teadlikkust, siis peame ülioluliseks pakkuda neile taaskasutatavatest materjalidest valmistatud reklaamtooteid. Taaskasutatavatest materjalidest kingitused on ammu turul, kuid reklaamkingituste valdkonnas neid eriti palju kasutatud siiani pole. Viimasel ajal oleme pakkunud oma klientidele võimalust soetada ärikingitusi, mis on valmistatud näiteks ümbertöödeldud plastikust või merest välja korjatud nailonvõrkudest, olgu nendeks siis võtmepaelad, poekotid, vihmavarjud või logodega reklaamsokid.

healthy-seas-socks
Foto: Logotrade Reklaamkingitused ja Ärimeened

Lisades sellised tooted oma ärikingiportfelli toetate ka mittetulundusorganisatsioone, kes tegelevad maailma puhtamaks muutmisega või taaskasutavad materjale!

Loodan, et saite siit mõned põnevad ideed, kuidas teha reklaamkingitusi läbimõeldult ja targalt!

Soovitame teil hankida firmakingiideid ka nendest lugudest:

„Kuidas reklaamkingitustega maailma päästa?“

„Miks iga ettevõtja peaks rohkem kasutama ärikingitusi?“

„Kuidas valida reklaamkingitus, mida palju kasutatakse ja märgatakse“

„Nipp, mis aitab reklaamkingituste tellimisel säästa aega ja raha“

„Miks on igal ettevõttel vaja töötajate kingituste programm?“

„Kuidas mõõta reklaamkingituste tasuvust?“

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700