• ST
  • 09.02.16, 10:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EBS otsib Eesti ettevõtet, kelle tooteidee maailma viia

Estonian Business School (EBS) soovib sel sügisel esimese Eesti ülikoolina osaleda rahvusvahelises 9-kuulises Stanfordi ülikooli ja teiste maailma tippülikoolide ühises tooteinnovatsiooni programmis, kuid selleks on vaja leida Eestist partnerettevõte, kellel on reaalne tooteidee, mida globaalne tudengimeeskond saaks ellu viima hakata.
Toomas Danneberg
  • Toomas Danneberg
Jaanuari alguses osales EBSi tudengite grupp maailma ühes tuntuimas teaduskeskuses CERN toimunud nädalases tootearenduse projektis, mis oli üks 9-kuulise programmi osa. Projekti raames töötasid maailma tippülikoolide erinevate valdkondade tudengid välja tehnoloogiatooteid ideest prototüübini. „CERNis toimunud projekt oli üks osa Stanfordi ja veel 6-7 maailma tippülikooli koostöös korraldatavast tooteinnovatsiooni programmist, mille raames töötatakse reaalsete ettevõtete tooteideedega läbi kõik tootearenduse protsessid alates ideest kuni töötava prototüübini,“ kirjeldas EBSi prorektor Toomas Danneberg.
„Hetkel otsime Eestist partnerettevõtet, kellel on innovaatiline tooteidee, mida võiks sügisel algava programmi raames reaalselt ellu viia,“ rääkis Danneberg.
„Tooteidee peaks olema globaalse haardega, kuid samas ka tähenduslik meie regiooni kontekstis. Ettevõte peaks olema valmis katma tudengitiimi programmis osalemise kulud, kuid sellega saab ta endale 9 kuuks rahvusvahelise innovatsioonimeeskonna tippjuhendajatega maailma tippülikoolidest. Seega, kui mõnel ettevõttel on olemas hea idee ning valmidus panustada, siis võib kindlasti meiega ühendust võtta,“ kinnitas Danneberg.  
Programmis osalevad nii majandus-, inseneri-, disaini- kui ka mehhaanikatudengid, kelle koostöös tippjuhendajate käe all arendatakse välja ja testitakse läbi idee kontseptsioon ning luuakse lõpuks ka toote töötav prototüüp. 
EBSi külalislektori ja Porto Design Factory juhi Rui Coutinho sõnul on programmi näol tegemist ühe maailma parima toote- ja disainiinnovatsiooni ning globaalse koostöö õppeprogrammiga. „Programmi raames õpivad ja läbivad tudengid erinevaid innovatsioonimeetodeid ja protsesse, mida tulevased ettevõtjad, disainerid, insenerid ning projektijuhid oma töös vajavad. Selle tulemusena omandavad nad oskused, et saada tõelisteks globaalseteks innovatsiooniliidriteks,“ rääkis Coutinho.
Programmist on kasu saanud paljud globaalsed ettevõtted, kelle tootearenduse väljakutsetele tudengitiimid on lahendusi leidnud. „Näiteks Audi ja Renault otsisid programmist radikaalseid lahendusi oma isesõitvate autode välja töötamiseks. IKEA soovis välja töötada uusi materjale ja meetodeid oma mööblitootmise efektiivsuse tõstmiseks ning Panasonic lasi tudengitel välja töötada uudsed juhtmeta kõrvaklapid,“ tõi Coutinho näiteid programmis osalenud ettevõtetest.
Nädalases CERNi projektis osalenud EBSi tudeng ja ettevõtja Timmu Tõke arvas, et kõige olulisem väärtus antud projekti puhul oli saadud rahvusvahelised kontaktid. „Tehnoloogiaettevõtte juhina sain ma CERNis kindlasti juurde oma töös vajalikke tehnilisi teadmisi elektroonikast ja komponentide ehitusest, kuid olulisimaks pean saadud rahvusvahelisi kontakte, kellega ka tulevikus koostööd võiks teha,“ rääkis Tõke.
Stanfordi ülikooli ja mitmete maailma tippülikoolide tooteinnovatsiooni programm on majandus-, inseneri-, disaini- ja mehaanikatudengitele mõeldud kursus, mis leiab disaini- ja tootelahendusi ettevõtete innovatsiooniväljakutsetele. Programmi raames on lahendusi välja töötatud nii maailma juhtivate auto-, tehnoloogia-, kodumasinate-, foto-, IT- kui ka meditsiiniettevõtetele. EBS on esimene programmis osalenud Eesti ülikool. 
Rohkem infot:
Anni Metstak
Avalike suhete spetsialistEstonian Business School+372 665 1355[email protected]
OÜ EBS Education
A. Lauteri 3, 10114 Tallinnwww.ebs.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:39
Digiposter katab Bauhofi kauplused üle Eesti ekraanide ning raadioga
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele