Hando Sinisalu • 20 oktoober 2015
Jaga lugu:

Tööga seotud Facebooki postitused on tüütud!

Paul Wood  

Inimesi huvitavad teised inimesed, mitte ettevõtted - sellepärast ei olegi brändid Facebookis eriti edukad, väidab FCR Media turundusdirektor ja Best B2B konverentsi esineja Paul Wood. Loe intervjuud!

Kuidas on digitaalajastu networkingut muutnud?

20 aastat tagasi oli kõik palju lihtsam: kontakteerusid kord aastas kliendiga, küsisid temalt tagasisidet ja avaldasid oma reklaame ajalehes või ajakirjas. Interneti areng nõuab uut lähenemist. Klassikalisest müügitööst või networkingust on saanud dialoog, klientidel on võimalik reaalajas sotsiaalmeedia kaudu tagasisidet anda ja see on väga oluline muutus.

Internet ei ole ju ometigi midagi uut. Ettevõtjad peaks uue keskkonnaga juba harjunud olema?

Paraku pole enamik B2B ettevõtteid veel kohanenud. Muidugi leidub brände, kes tunnevad end veebis kui kala vees, kuid suurem osa tegutseb pimesi. Turunduseelarveid kulutatakse ebaratsionaalselt, ikka kulutatakse ebamõistlikult palju raha trükireklaamile. Me ei saa eeldada, et ettevõtjad arenevad sünkroonis digiajastu arenguga. Tegelikkuses on B2B ettevõtted digitaalmaailmas veel üsna saamatud.

Võtame näiteks Google'i. Miks kasutab Google oma reklaami müügiks edasimüüjaid, kuigi kogu Google'i reklaamimüügi ärimudel oli algselt üles ehitatud iseteenindusele? Selgus, et iseteenindus lihtsalt ei toimi. Google'isse reklaami ostmine pole üldse keeruline. Aga HEA reklaami loomine ja planeerimine on raske. B2B ärisid juhivad enamasti keskealised inimesed, kellel pole otsinguturundusest mingit ettekujutust. Nende abistamiseks on vaja abi kolmandat osapoolt, agentuure, kes tegeleks optimeerimise ja analüüsiga.

Kuidas sobib Facebook B2B turunduseks?

Facebook tegeleb pideva tootearendusega ja muutub pidevalt. Kui veel mõned aastad tagasi nägime hulgaliselt müügiedenduskampaaniaid ja mänge, siis nüüdseks on need praktiliselt kadunud. Reklaam liikunud uudisvoogu. Facebooki postitused jagunevad laias laastus kaheks; bränding ja call-to-action.

Näiteks juuksurisalong võib postitada nii inspireerivaid postitusi kui ka sooduspakkumisi. Sellise profiiliga ettevõtte puhul on mõlemad igati kohased. Samas näiteks ärikonsultandi jaoks pole Facebook reklaamiks just parim koht.

Miks ei võiks ärikonsultant postitada uuendusi oma viimastest edusammudest? Regulaarsed uuendused huvitavatest ettevõtmistest muljetavaldavate klientidega on mainekujunduse vaatenurgast ju igati kasulikud.

Sel juhul oleks LinkedIn palju mõistlikum keskkond, sest Facebooki kasutatakse eelkõige isiklikul eesmärgil. Ärikonsultandi teenused ei paku inimestele huvi.

Inimesi huvitavad teised inimesed ja MITTE ettevõtted. Sellepärast ei olegi brändid Facebookis eriti edukad. Tööga seotud postitused on tüütud!

 

Paul Wood FCR Media turundusdirektor, vastutades ettevõtte turundustegevuste eest Iirimaal, Rootsis ja Eestis. Paul on infomeedia valdkonnas töötanud ligi 24 aastat ning on nüüdseks peamiselt spetsialiseerunud strateegilisele planeerimisele, tootearendusele ja uutele turgudele sisenemise strateegiate loomisele. Paul on oma karjääri jooksul töötanud nii Põhja-Ameerikas, Euroopas kui ka Aasias, firmades nagu SmartDesign Group, SuperPages, Herold Business Data ja GTE Directories.

Paul teeb 29. oktoobril Tallinnas Viru Hotel Sokoses toimuval ärilt-ärile aastakonverentsil Best B2B ettekande teemal: "Suhete loomine ja hoidmine digitaalses maailmas".

Tutvu kavaga Best B2B 2015 ja registreeri end juba täna!

Lisainfo:

Siivi HintsBest Marketing Eesti turundusjuhtsiivi@best-marketing.com 509 3389

Kuidas siis klientidega sotsiaalvõrgustike maailmas sidet luua?

Kõik algab sisuturundusest. Hea sisuga saab vaikselt oma fännibaasi kasvatada. Milline sisu on antud keskkonnas relevantne ja huvitav? Inimestele meeldib uut ja huvitavat avastada. Ja brändid on võimelised seda pakkuma.

Samuti ootavad inimesed, et brändid pakuks neile konkreetset kasu.

Näiteks töötasime välja uue lahenduse, kus ettevõte pakub klientidele tasuta WiFit Facebook Connecti kaudu. Sel viisil koguneb väärtuslik kliendibaas, mille põhjal saab teha juba suunatud pakkumisi.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee